Подорож у Країну Доброти (інтерактивний виховний захід) 2 клас

Про матеріал

Уявна подорож до Країни Доброти, яка, на мою думку, залишить у пам′яті дітей яскраві враження, позитивні емоції, цікаві зустрічі, нелегкі випробування, різноманітні завдання. Учні сидять за партами, але одночасно вони подорожують за допомогою моїх порад і вказівок. Ми з ними стаємо мандрівниками країни, де навкруги панує гармонія доброти.

Основний позитивний момент даного заняття – подорожі полягає в тому, що учні відчувають себе мандрівникам, які вирішують важливу проблему сьогодення: як зробити так,щоб у нашому світі стало якомога менше зла. Вони самі роблять висновки, підсумки-узагальнення.

Таким чином, наш урок сприятиме розвиткові зв′язного мовлення і мислення, уяви і фантазії, підвищить інтерес до навчально-виховного процесу, зробить моїх вихованців справжніми добродіями і добродійками .

Перегляд файлу

Подорож у Країну Доброти

(інтерактивний виховний захід)

     Уявна подорож до Країни Доброти,  яка, на мою думку, залишить у пам′яті дітей яскраві враження, позитивні емоції, цікаві зустрічі, нелегкі випробування, різноманітні завдання. Учні сидять за партами, але одночасно вони подорожують за допомогою  моїх порад і вказівок. Ми з ними  стаємо  мандрівниками країни, де навкруги  панує гармонія доброти.        

      Основний позитивний момент  даного заняття – подорожі полягає в тому, що учні відчувають себе мандрівникам,  які вирішують важливу проблему сьогодення: як зробити так,щоб у нашому світі стало якомога менше зла.   Вони самі роблять висновки, підсумки-узагальнення.

      Таким чином, наш урок сприятиме розвиткові зв′язного мовлення і мислення, уяви і фантазії, підвищить інтерес до навчально-виховного процесу, зробить моїх вихованців справжніми добродіями і добродійками .

                Завдання  (чому навчати, що розвивати, що виховувати).

       Розширити уявлення дітей про моральне поняття доброта, формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і   злого.

        Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, увагу, розвивати емоційну сприйнятливість, вміння творити добро, викликати бажання іти дорогою добра.                                                                                                  

        Виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.

Тип. Інтрактивний виховний захід.

Форма. Уявна подорож.

Обладнання. Карта подорожі, зображення квіткової галявини настрою,

              дерево гарних вчинків, картинки з зображенням героїв казок,     вирізані дитячі долоньки.

                                                    Хід уроку

I.Організаційний момент.

У класі стало тихенько,

Усі сидять рівненько,

Вчитель до вас усміхається,

Наше заняття  розпочинається.

                                         Хвилинка  настрою

Привітання                                                                                             

 Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»                                                                                                        Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!                                                                                                                        Усміхнися дощику: «Лийся, мов із відра!»                                                                                                              Друзям усміхнися, побажай добра!

 Створення сприятливої атмосфери.

       - Добрий день, діти! У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашій зустрічі. Подаруйте мені свої  посмішки, побажайте доброго дня. Найкоротша відстань між людьми — усмішка. Тож частіше усміхайтеся.

        Сідайте, дівчатка, а тепер  хлопчики. А зараз візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, посміхніться один одному, побажайте успіху. А я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом всього заняття.

-Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.                                       -Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.                                       -Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.                                                                 -Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.                                                                         -Якщо ви хочете бути веселими і здоровими і доброзичливими поплескайте в долоні.

II. Ознайомлення з планом роботи на уроці ( карта подорожі):

       - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимося у подорож до

 країни, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як називається вона, ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.

Вправа «Прочитай слова переставивши літери місцями»

                                      3 2 4 1 5 6    3 2 1 6 7 4 5

                               а р ї К н а    б о Д т и р о

     -Ми вирушаємо до Країни Доброти. Як ви гадаєте, які люди живуть у цій чудовій і гарній країні? ( Відповіді дітей.)

       -Дійсно, у країні живуть дружні, культурні та ввічливі люди.  Її жителі  мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, ніколи і  нікого не ображають.  Чи хочите ви бути схожими на них?  Чому? ( Відповіді дітей.)

        -Жителі цієї чудової країни запрошують до себе на гостини. Щоб ми не заблукали вони передали нам карту подорожжі. На ній відображені найвизначніші місця Країни  Доботи.

   -Ви готові до мандрівки? ( Відповіді дітей.) На нас чекає багато випробувань. Я бажаю усім нам, гарної  і захоплюючої подорожі.

          Сьогодні  ми  пофантазуємо 

           І  разом  у  казку  помандруємо

          У  чудове  гарне  місто –

          Добрих  людей  королівсто.

На дошці прикріплена карта подорожі, на якій зображені слідуючі зупинки:

Стежка доброти

 Квіткова галявина настрою                                       

Яр Мудрості

Ліс Глибокої Думки  (Пеньочок відпочинку,дерево Гарних вчинків)

Будинок доброзичливих людей (музична скринька)

Гора Наполегливості (вершина Доброзичливості)

Поляна підсумків

                                       Стежка доброти

      -Зараз ми з вами ступаємо на стежку доброти.  Щоб пройти нею, потрібно  виконати слідуючі завдання.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

      - А як ви розумієте слово добро?

( Добро- це гарний вчинок, корисна справа)

       - А що таке доброта? ( Доброта -це чутливе, дружне ставлення до людей, тварин, птахів, рослин.)

       - Наведіть приклади доброго ставлення людей. ( Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святом, допомагають людям похилого віку, тваринам).

       -Діти, давайте спробуємо назвати слова-родичі до слова добро         (Відповіді дітей.) (Добро, доброта, добрий, доброзичливий, добродушний, задобрити, добросердечний…)

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

      - Є слова, які доповнюють одні одних. Коли чую  слово  сонце мені на думку приходять такі слова , як тепло, ласка, турбота , радість… А які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово доброта?

       щедрість            милосердя            повага

 

                   турбота            Д О Б Р О Т А                  радість

 

           любов і ласка                   допомога

 

Квіткова галявина настрою

 -Пройшовши стежиною добра, ми потрапили на квіткову галявину .Чи подобається вам галявина? Чому? Спробуємо передати настрій, який у вас зараз і тим самим доповнити нашу галявину.

(Червоний – мені весело; рожевий – я задоволений;жовтий – я здивований;синій – я спокійний;фіолетовий – мені сумно;чорний – мені не цікаво.)

  Кожний учень зафарбовує  чорно-білу квіточку галявини. (Квітів на галявині – по кількості дітей у класі ).

  -Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.

 

 

Яр Мудрості

-Перед нами глибокий яр. Щоб його перейти, треба пояснити  прислівя, які склав  український народ про добро та добрих людей.

Робота в групах

1 група : Де є добро, там зникає зло.

2 група: Добро не лихо, ходить по світу тихо.

3 група: Не одяг красить людину, а добрі діла.

4 група: Добре діло роби сміло.

5 група: Не роби комусь, що тобі не мило.

-Намагайтеся жити у мирі та злагоді з навколишніми  оточуючим світом. Робіть добро не за дякую, а від щирого серця. В народі говорять: « Хто людям добра бажає, той і собі має».

-Пигадайте, «золоте правило нашого життя».

 

Стався до людей так,як би ти хотів,щоб ставились до тебе.

 

                                             Ліс Глибокої Думки

     - Ось ми зайшли до лісу.  Скільки різних дерев у ньому росте! Але прийшов час відпочити. Аж ось Пеньочок відпочинку. У лісі темно. Давайте запросимо до нас в гості Сонечко.

Фізкультхвилинка

Вийди, вийди, сонечко (рукою кличуть сонечко)

На дідове полечко (показують широке поле)

На бабине зіллячко (садять в землю зіллячко)

На наше подвір’ячко (розводять руки у боки)

На весняні квіточки (присідають)

На маленькі діточки (показують один на одного)

Там вони граються (беруться за руки)

Тебе дожидаються (підстрибують).

          -Дивіться, яке велике дерево росте у лісі! Це чарівне дерево Гарних вчинків. Та на ньому немає жодного листочка. Давайте «оживемо» його.

      У кожної дитини на парті  лежать листочок. (Пригадати   свій  добрий  вчинок, сказати його і прикріпити листочок.)

           -Яка краса! Наше дерево замайоріло красою  зелені, а наше життя збагатилося, красою добрих вчинків.

         Доброта завжди дає радість оточуючим. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Потрібно вчитися бути добрими і милосердними.

    Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. На все гарне, що для нас роблять люди, слід відповідати добром.

     Вогонь здатний розтопити кригу. Вогонь може освітити шлях. Вогонь може зігріти і вселити надію світлим і чистим людям. Але водночас він ніколи не зігріє тих, хто має в серці пихатість, скупість, лінь, гнів, зажерливість, заздрість…

     Для того, щоб іти тими шляхами, які ви обрали, необхідно дарувати людям добро, радість і при цьому не чекати віддачі.

      Давайте створемо  своє класне  «дерево добрих справ» і  будем постійно збагачувати   його новими листочками.

                                      Будинок доброзичливих людей

Подивіться! Чудовий  будиночок видніється за лісом.  Прочитайте його назву.( Будинок доброзичливих людей).

- Як ви вважаєте, хто живе у цьому палаці? (Відповіді дітей).

-Дійсно, у цьому будинку поселилися казкові герої.

-Серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце тому і може жити у будинку доброзичливості.

(Попелюшка, Кіт Леопольд, мачуха, Крокодил Гена,  Шапокляк, Лунтік, Баба Яга, Дюймовочка, Губка Боб).

           -У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.

                                             Музична скринька

        -У будинку Доброзичливих людей  стоїть музична скринька.  Послухайте, подумайте,мелодія  якої  пісеньки звучить? ( пісня Леопольда « Якщо добрий ти»). Давайте заспіваємо разом.

Виходячи з будиночку, давайте трішечки порухаємося.

Руханка

 Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).

 Добре те, що віє вітер (зображують хитання дерев).

 Добре те, що цей ось ліс (присідають)

 Разом з нами ріс і ріс (підіймаються на носочки, потягуючись   угору, як дерева).

 Хай живуть у ньому в мирі (крокують)

 Всі птахи і різні звірі (плескають у долоні).

                                                 Гора Наполегливості.

- Ми підійшли до  високої гори Наполегливості. Щоб піднятися на її найвищу вершину Доброзичливості потрібно перевірити ваші вміння говорити  добрі слова.

   ( Діти один одному передають сердечко і говорять добре слово сусідові.)

                                                   Озеро Поезій

    -Ми підійшли з вами до гарного озера Поезій. Воно настільки гарне, що коли сидиш біля нього, хочеться читати вірші.

(Діти декламують зазделегіть підготовлені вірші про добро.)

1. У злому світі жити погано,

Свариться тато, свариться мама.

Зраджують друзі – це так жахливо.

З сірого неба падає злива.

Як добре жити в доброму світі!

Сонце всміхається в ясній блакиті.

Люди веселі, мама і тато.

Дома і в школі друзів багато!  (Г. Манів)

2.  Стану слухняним, буду старатись.

Вчити на совість, частіше всміхатись.

Буду усім я допомагати,

І постараюсь образи прощати.

Що хочу для себе –

Зроблю те для інших,

І світ усміхнеться, і стане добрішим!

                                                              (Г. Манів)

3. «Треба бути чемним, сину,

   Люблять всі такі дитину.

  Якщо ти когось вітаєш,

  Ти йому добра бажаєш!»

  Мама так мені казала,

  Коли в школу проводжала.

  Доброго  усім вам дня!

  Хочу я усіх вітати,

  Хочу всім добра бажати.

  Щоб для тих, кого вітав,  

  День насправді добрим став!

                                                   (Г. Манів)

4. Сказав  мудрець:

    - Живи, добро звершай!

    Та нагород за це не вимагай.

    Лише в  добро і вищу правду віра

    Людину відрізня від мавпи і від звіра.

    Хай оживає істина стара:

    - Людина починається з добра!

                                                                           (Л. Забашта)

5. На доброті існує світ.

    Із добротою пахне хліб.

    І мирне небо в школу йти

    Це також вияв доброти.

    І до людей любов свята –

    Це чистота і доброта!

                                          (Д. Павличко)

Поляна підсумків

       -Ось і закінчується наша подорож. Перед нами остання зупинка   Поляна підсумків.

III. Підсумок уроку. Рефлексія.

- То  як ви розумієте слово добро?

- А що таке доброта?

- На що схоже добро? (На сонечко). Чому? (Добро як сонечко дарує нам тепло,ласку,ніжність…).

    - У кожній нашій душі живе маленьке сонечко. Це сонечко – доброта, яка живе у наших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, всім, хто оточує вас.

    -Сьогдні ми потоваришуємо з Сонечком Доброти назавжди,простягнувши йому свої відкриті долоньки.(Діти прикріплюють до сонячних промінчиків вирізані паперові долоньки.)

Вчитель. Освітлюйте і ви всім шлях,

                Як сонце з висоти!

                Хай сяє усмішка в очах

                Будь завжди добрим .

А всім відомо, що ДОБРОТА ВРЯТУЄ СВІТ!

     -Сьогодні дуже хочу, щоб ми у нашому класі започаткували «клуб маленьких  добродіїв» учнів  2-Б класу Липовецького колегіуму. Ми з вами будем жити і старатись добро творити. І все добре ми будем старатись відобразіти у наших «Тижневиках добродія».

       -А чи ми маємо право носити такі гарне звання « добродія і добродійок»?

Запитаємо  у кожного із нас. Крісло відвертості.

-У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте і в ньому чергуються успіхи й невдачі, злети і падіння. У царя Соломона була така каблучка, на якій було вирізьблено «Усе минає». Пам’ятайте це. І радість невічна, і сум невічний. Пам’ятайте добро. Можна забути того, із ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, із ким плакали. Будьте вищі від усяких пліток, заздрощів, образ. Умійте прощати. Умійте прощати всім, а собі — ніколи.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Попова Лідія Володимирівна
    Дуже гарний захід! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ігнатович Неля Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шаповалова Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
20709
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку