Поглибити знання учнів про казку; продовжувати розвивати вміння аналізувати вчинки та поведінку героїв казки,визначати головного героя; удосконалювати техніку читання учнів; збагачувати активний словниковий запас; розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення; виховувати любов до усної народної творчості.
Мета: поглибити знання учнів про казку; продовжувати розвивати вміння аналізувати вчинки та поведінку героїв казки, визначати головного героя; удосконалювати техніку читання учнів; збагачувати активний словниковий запас; розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення; виховувати любов до усної народної творчості.
Очікувані результати: учні вміють висловлювати свою думку на задану тему, ввічливі з однокласниками.
Обладнання: підручник, презентація до казки «Колобок», картки, малюнки.
Хід уроку
І.Організація класу до роботи.
Встаньте,діти,усміхніться
І до сонця потягніться
До сусіда поверніться,
Один одному всміхніться.
Гостей наших привітаймо
І навчання починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
- Яку тему ми розпочали вивчати на попередньому уроці?
- Які казки називаються народними?
- А які ще є казки?
- Я знаю ви дуже любите читати і слухати казки. Сьогодні ми проведемо подорож сторінками казок.
-А що ж таке казка?
Казка - це світ невичерпний; (1 учень)
У казці звірі мову мають.(3 учень)
Дерева розмовляють, мов живі.(4 учень)
Добро і правда завжди зло долають
Тому і люблять казку всі.(1 учень)
Вчитель
Казок країна чарівна
У гості й вас вона чека.
Отож часу не гайте
У подорож рушайте.
Увага! Увага ! Відправляється казковий експрес від станції «Кузьминці» до станції «Країна Добрих Казок». У мандрівці на нас чекають цікаві зустрічі та пригоди. Щоб проїхати всю країну ,нам потрібно пригадати те,що вмієте і знаєте,бути спостережливими та уважними. Під час подорожі будуть зупинки, де будемо виконувати різні завдання. Отже, всі сідаємо у вагони і в добру путь!
Зупинка 1. «Мовна розминка»
Щоб нам не було сумно їхати, машиніст ввімкнув радіо. Але там щось зіпсувалося і нам потрібно виправити помилки.
Пригадайте, звідки ці рядки.
Цап меле, цап меле
Коса засипає. (з) – (Пісня-небилиця)
Годі їм ледарювати
Час у полі жито мати.(ж) - (Пісня)
Обізвались огірочки
Гарбузові сини й бочки (д)
Ліз Тарасик через перелазик (к) - (скоромовка)
Бігли поні під мостами (к)
З золотими копитами. (лічилка)
2. Гра «Згадай скоромовки».
- Наш поїзд в’їхав в тунель скоромовок. Щоб швидше його проїхати потрібно пригадати скоромовки,які ви знаєте і правильно їх промовити.
(Діти розповідають скоромовки).
Вивчення скоромовки.
Всіх скоромовок не перескоромовиш.
3.Розчитування.
а)Читання складової таблиці.
б)Читання вірша Анатолія Костецького «Під голубими вітряками»
г)Бесіда.
- Де живуть бабусині казки?
- Де світяться казки до ранку?
Зупинка 2 . «Загадкова».
По полю гасаю
Овечок шукаю.(Вовк)
Сіренький кожушок
Пара довгих вушок
Скорий побігайчик
А зовусь я (зайчик)
В темнім лісі проживає
Довгий хвіст пухнастий має
Їй на місці не сидиться
І зовуть її (лисиця)
Взимку ляже спати
Дядько волохатий
Лиш тоді устане
Як весна настане.(Ведмідь)
Ой набридло на віконці
Все на сонечку сидіть
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.(Колобок)
- Загадки відгадано правильно. Поїзд рушає далі.
- Як ви гадаєте ,з якої української казки ці казкові герої?
Мотивація навчальної діяльності.
Зупинка 3. « Країна Добрих Казок»
- Правильно, це українська народна казка «Колобок», яка проживає в «Країні Добрих Казок». Цю казку люблять усі, від маленьких діток до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають своїм внукам. Чи знаєте ви цю казку? Хто її головні герої?
- Сьогодні на уроці ми навчимося виразно читати цю казку, інсценізувати її, характеризувати дійових осіб, будемо кореспондентами, авторами, кмітливчиками, артистами, поетами.
1.Опрацювання казки «Колобок».
а)Читання казки вчителем. 1 пригода.
б)Розповідь дітей за схемою.2 пригода.
в)Самостійне дочитування казки.
2.Словникова робота.
Хижка - комора.
Призьба - земляний насип уздовж стіни.
Борошно - мука (російською)
Засік - місце,де зберігається борошно.
Охолонути – вистигати.
3.Текст «Як я запам’ятав казку».
Робота на картках. На картках у вас намальовано 5 кружечків. Правильну відповідь зафарбовуйте зеленим олівцем, а неправильну – червоним.
Першим Колобка зустрів вовк (ні)
- При зустрічі Колобок усім співав пісеньку(так)
- Останнім кого зустрів Колобок був ведмідь(ні)
- Найхитрішою з героїв виявилася лисиця (так).
Фізкультхввилинка.
Я біжу, біжу, біжу,
Колобка наздожену.
Колобок не зупинивсь
Гть від мене покотивсь.
Зупинились,відпочили
Вправи ось такі зробили.
І за парти тихо сіли.
4.Читання казки в особах.
5.Бесіда за змістом казки.
- Яких звірів зустрів Колобок?
- Чим вихвалявся Колобок?
- Хто з звірів був найбільшим?
- Як лисиця перехитрила Колобка?
6.Характеристика дійових осіб.
- Хто є головним героєм казки?
- З поданих слів на екрані виберіть ті, які відносяться до того чи іншого героя казки.
Сірий, довірливий, старий, боязкий, злий, хвалькуватий, маленький, сердитий, добрий, вайлуватий, хитрий, улесливий, працьовитий, великий.
Зулинка 4. «Театральна».
- Хто виконує ролі в театрі?
- От зараз й ми будемо артистами.
- А Колобок пісеньку розповідав чи співав? (Співав)
Вивчення пісні Колобка.
Інценізація казки.
Зупинка 5. «Поетична».
- А зараз заплющіть очі і уявіть себе авторами цієї казки. Що б ви в ній змінили?
- Як би ви назвали цю казку?(Пригоди Колобка»), «Як лисиця з,їла Колобка»)
.- А кого називають поетом? Щоб скласти вірш потрібно дотримуватися рими. Підберіть риму до назв казкових героїв і складемо про них чистомовку.
Ок-ок-ок- покотився Колобок
Єць – єць – єць - зустрів його заєць
Овк-овк-овк-а за зайцем вовк
Ідь-ідь-ідь-а за ним ведмідь
Иця-иця-иця-з,їла Колобка лисиця.
.Підсумок уроку. «Повернення додому»
- Час повертатися додому. Для того,щоб допомогти машиністу швидше нас довезти давайте пригадаємо народні казки,де є наші казкові герої.
- Яку країну ми відвідали сьогодні?
- Чому лисиця з,їла Колобка?
- Чого вчить нас ця казка?
Працювали ви старанно
Що ж почуйте у кінці
Так, у другім нашім класі
Діти - просто молодці!