Тема. "Подорож у країну золотої квітки"
Мета:
Обладнання: великий макет соняха, насіння соняха, вода ,соляний розчин води, олія, мензурка, ваги, аспірин, лійка, барвник, пластиковий стакан з ґрунтом, насіння декоративного соняха. відеоролик.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Дізнатись про тему нашого уроку допоможе загадка.
Загадка
Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає.
III Повідомлення теми і завдань уроку.
– Отже, тема нашого уроку " Подорож у країну золотої квітки "
І станція (історична)
Батьківщиною соняшнику є Північна Америка. За легендою боги подарували індіанцям цю квітку що символізує сонце, тому соняшник був священним символом для індіанського племені. У XVI столітті іспанці завезли соняшник до Європи.
ІІстанція (Цікавинка.)
Соняшник — шанована в народі квітка. По-народному повір'ю соняшник має захисні властивості. Його прийнято саджати на вулиці біля будинку.
1.Соняшник- символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. Він - чи не найсильніший серед квітів...
2.Він постійно орієнтується на небесне Світило - повертаючи за ним свою схожу на Сонце голову.
3.Насіння соняха містять багато кальцію.
4. Соняшник служить людині орієнтиром на місцевості. Бо навіть у хмарну погоду капелюшок соняшнику показує, де перебуває зараз сонце відносно горизонту.
5.Соняшник — це медоносна рослина.
6.Сіяти соняшники треба по- особливому: Або до сходу сонця, або після його заходу — тоді врожай буде багатшим.
7.Насіння соняшнику потрібне для роботи серця.
8.Насіння соняшнику відмінне джерело вітаміну Е.
9. Соняшники ростуть протягом року. Кожен соняшник складається з приблизно 1000-2000 насінин.
10 Залишки після переробки соняшникової олії (макуха) використовується як корм для худоби.
11. Соняшникова олія (рослинна) — найбільш поширена й дешева у світі.
12. Більшість кухарів зараз по всьому світі використовують соняшникову олію. Оброблена соняшникова олія перетворюється на маргарин і викистовується замість масла.
ІІІстанція (літературна )
Соняшник (акровірш)
С яють в мене на городі
О чі жовто -золоті.
Н аче сонця благородні,
Я сно дивляться мені.
Ш астає між них метелик,
Н іби в небі гарний птах .
"И ч!Які тут акварелі !" -
К аже бджілка в бур'янах.
ІV станція (мовна )
Повторення про спільнокореневі слова
(соняшник, сонях, сонце, сонячний, соняшниковий)
V станція (математична)
А)Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки меду можна зібрати з 1 гектару соняшника?
12 + 8 + 10 + 40 – 20 - 0 = __ кілограм. (50 кг)
Б) Розв`язавши вираз, ви дізнаєтесь скільки існує видів насіння соняшнику ?
50 – 30 – 10 + 5 – 7 – 6 + 1 = ___ види. (3 види)-чорне, смугасте й біле.
VІ станція(відпочинкова)
Фізкультхвилинка
На ганку соняшник зростає,
Голову до сонця піднімає. (Діти стають на одну ногу і тягнуть руки вгору.)
Схожі у дворі хитаються,
Сонцю радо посміхаються. (Діти встають на іншу ногу і знову тягнуть руки вгору.)
Крутим рученятами по колу,
Не зачепіть сусіда випадково!
Кілька кіл вперед крути,
Потім стільки ж навпаки. (Обертання прямих рук вперед і назад.)
Відпочили ми чудово,
Попрацюєш тепер знову.(Діти сідають.)
VІІ станція(дослідницька)
Тема: Вичавлювання олії.
Матеріали: насінини соняшника, папір, лінійка .
Хід роботи
VІІІ станція(ігрова)
Гра -продовжи речення „Ми використовуємо олію, коли…”
Варіанти відповіді:
- для заправки салатів;
- для смаження дерунів;
- для приготування перших страв;
ІX станція(чародійна)
На цій станції демонструємо фізичний дослід.
Тема: Лампа- вулкан
Обладнання: вода ,соляний розчин води, олія, мензурка, ваги, аспірин, лійка, барвник.
Хід роботи
1.Наливаємо на дно колби олію.
2.По стінках колби наливаємо звичайну воду з барвником.
3.По стінках колби наливаємо соляний розчин води з барвником.
4.Опускаємо дві таблетки аспірину, які падають на дно ,де є соляний розчин води.
5.Через деякий час таблетки розчиняються і утворюються бульбашки газу. Піднімаючись вгору вони затягують підмальовані речовини і проходять крізь шар олії, створюючи дещо схоже на лампу –вулкан.
Ви спостерігали фокус ,але насправді це дослід ,який має чітке логічне пояснення і пояснити це може наука фізика.
X станція (Я садівник)
На цій станції вчимо дітей на практиці ,як правильно садити насіння в ґрунт.
XI ( Підсумок уроку )
https://www.youtube.com/watch?v=fZVi9B_WNQo