Природа рідного краю
(подорож-змагання)
Мета: Збагатити знання дітей пр. тварин, риб, птахів і лікарські рослини, нашої місцевості; ознайомити з народними традиціями лікування рослинами, закріпити знання учнів про процеси, що відбуваються в природі. Розвивати пізнавальні інтереси учнів. Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Хід заходу
Вчитель. Багата і мальовнича природа нашого краю: зелені луки, виткані незчисленними барвами квітів, гомінливі ліси і гаї, квітучі сади і золоті поля над красенями-ставками…Сьогодні ми вирушаємо в «подорож». Ви маєте розділитися на дві команди.
Конкурс 1. «ТЕРМІНАТОР»
Команди по черзі розшифровують запропоновані терміни:
Команда 1: браконьєр, флора;
Команда 2: біологія, фауна.
Конкурс 2. «ІХТІОЛОГ»
Двоє учнів від кожної команди складають список риб, що населяють річкові води нашої місцевості.(відповідь. Окунь, карась, плітка, щука, лин, в’юн, краснопірка, верховодка, йорж …)
Конкурс 3. «ОРНІТОЛОГ»
Вчитель. Надійшла пора весела,
Заспівали солов’ї,
Розцвіли сади і села,
Прилетіли журавлі.
Веселіше стало в школі.
Зеленіє жито в полі.
Загуділи трактори.
Це буває в нас коли? (Навесні.)
У нашому районі водиться понад 80 різних видів птахів. Але більшість з них у кінці літа чи восени відлітає на південь. Хоч і теплий край, але не своя батьківщина: вони там не в’ють гнізд і не співають. Навесні птаство повертається до рідних лісів, гаїв, сповнюючи їх дзвінкими піснями.
Першими з’являються жайворонки, потім лелеки. А які ще птахи прилітають весною і виводять пташенят у нашій місцевості?
Змагаються по два учні від кожної команди. Переможе команда, гравці якої назвуть більше птахів.
Конкурс 4. «КМІТЛИВІ»
Капітани команд по черзі відгадують загадки.
А спить завжди підвішене. (Кажан.)
Узяли по латі, збудували хату. (Птахи.)
А всіх рано будить. (Півень.)
А помре – то червоне, рум’яне. (Рак.)
Конкурс 5. «ТУРИСТ»
Вчитель. Ліки в нас ростуть навколо:
І у лісі, і у полі, –
А ромашка, й валеріана,
Подорожник й деревій –
Заявляй про недуг свій!
У наших лісах росте багато лікарських рослин, якими можна лікувати різні хвороби.
Завдання
1) Надайте допомогу туристу:
2) Розгадайте кросворд «Лікарські рослини»
Запитання
1.Її ім’ям названо місяць.
2. Цю рослину довго м’яли.
3. родичка кактусів з Мексики.
4. Вона завжди тремтить.
5. Її назва – група корів на пасовищі.
6. Рослина – символ України.
7. Жалка рослина.
8. На ній ворожать закохані.
9. Її назва – назва ляльки в мандрівних театрах.
10. Її квіти схожі на сонечка, а плоди – на хмарку.
11. Кущова рослина, яка весною розпускає листя найпершою.
12. Отруйна рослина родини Пасльонові.
1 |
|
|
А |
|||||
2 |
|
|
||||||
3 |
|
|
|
А |
||||
4 |
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
А |
|||
6 |
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
А |
||
8 |
|
|
|
|
|
|||
9 |
|
|
|
|
|
|
А |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
||
11 |
|
|
|
|
|
|
|
А |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді. 1. Липа. 2 М’ята. 3. Агава. 4. Осика. 5. Череда. 6. Калина. 7.Кропива. 8. Ромашка. 9. Петрушка. 10. Кульбаба. 11. Смородина. 12. Беладонна.
Конкурс 6. «ВІКТОРИНА»
Команди відповідають по черзі. Розпочинає команда, у якої менше очок.
Запитання
1. Агава – це тварина чи рослина? (Рослина.)
2. Що таке «аптечний город»? (Місце, де вирощують лікарські рослини.)
3. Зозуляста, срібляста, сорочок наділа триста. Що це за рослина? (Капуста.)
4. Що означає слово «аптека»? (Склад.)
5. Яку рослину називають собачою трояндою? (Шипшину.)
6. Що означає слово «фітотерапія» в перекладі на українську мову? (Траволікування.)
Конкурс 7. «ПЕРВОЦВІТИ»
Вчитель. Весна – пора пробудження природи. Рослини, які цвітуть напровесні, завжди привертають до себе увагу своєю красою. На жаль, часто їх збирають у великих кількостях, вириваючи з корінням, що перешкоджає їх розмноженню.
Завдання для команд
Складіть ребус з назвами рослин-первоцвітів.
Підраховуються бали, підбивають підсумки, визначаючи команду-переможця.