Показове заняття з мовленнєвого розвитку для старшого дошкільного віку
«Таємниця Снігової Королеви»
Мета: Продовжувати розвивати мовленнєво-творчі здібності дітей під час нетрадиційної роботи з казкою. Вчити дітей чіткому вимовлянню звуків, вправляти у підбиранні рими до складів.Формувати пізнавальну активність, спонукаючи дітей до самостійного пошуку відповідей на запитання; систематизувати навичку класифікувати предмети за певною ознакою,. Розвивати музичний слух дітей, вправляти ритмічно рухатись під музику. Виховувати увагу, сприяти підвищенню інтересу до занять з розвитку мови.
Хід заняття
Вихователь: Діти, ви сьогодні гарно спали?
Без плачу сьогодні встали?
Тож до мене посміхніться,
Один одному вклоніться
Й за гостей не забувайте - Їм здоров’я побажайте!
Діти Доброго дня вам, гості шановні,
Раді вас бачити в добрім здоров'ї.
Вихователь: Щоб ми посміхалися і в нас був цілий день добрий настрій, ми з вами створимо картину настрою.
Гра «Картина настрою» (Пропоную дітям обрати колір за настроєм і намалювати будь-який мазок.).
Вихователь: А я заняття розпочинаю
І до уваги закликаю.
Казкарка в завії десь заблукала.
Давайте покличемо її ми разом.
Разом: Казкарко, казкарко прийди до нас!
(Вихователь одягає шаль і перетворюється на казкарку)
Казкарка: Добрий день вам малята!
Від усіх казок низенький Вам уклін
Я казкарка, мене всі так кличуть, бо я дуже полюбляю казки
А найулюбленіша моя казка це про Снігову Королеву.
Колись давним давно жила була
(Спонукаю дітей до розповіді казки за допомогою предметів.)
Діти: В одному місті добра та чуйна дівчинка, яка хотіла стати чарівницею.Вона була гарна немов квітка. Одного разу дівчинка пішла до старої чаклунки просити, щоб та їй допомогла. Дала чаклунка дівчинці крижинку об яку вона вколола пальчика собі та перетворилася на крижану Леді.
Казкарка: Всі її вважали злою, тому вона збудувала собі крижаний палац і залишилася жити в ньому сама.
Казкарка: Діти, я запрошую вас вирушити на пошуки крижаного палацу. А допоможе нам в цьому моя чарівна шаль.
Чарівну шаль підійму на сніжинок вас перетворю
Казкарка: Уявімо себе сніжинками.
Гра – емпатія «Сніжинки» (під музику)
Сніжинки тихенько кружляють, кружляють,
На землю тихенько сідають, сідають.
Маленькі біленькі сніжинки
Неначе легенькі пушинки.
(Роздивляються дзеркало, на дзеркалі сидить сова)
Слухання аудіозапису та завдань від сови.
Завдання № 1
Чистомовки гарно промовляй, рими вправно добирай.
Завдання № 2
Музично-ритмічний танок: «Вперед чотири кроки»
Вихователь: Ідемо далі . Нас зустрічає снігове чудовисько і щось каже.
Поки ми не виконаємо його завдань він нас далі не пропустить.
Гра «Льодяний куб» ( опис тварини, декілька відомостей про неї).
Н-д: Білий ведмідь, він дуже полюбляє рибу, живе де завжди зима і т.д.
Гра «Сніжки» сніжок кидай слову сніг друга підбирай (снігопад, сніжний, сніговик, снігуронька, сніжинка…)
Вихователь: Ось ми з вами вже підійшли до палацу Снігової Королеви, подивіться там скриня стоїть, давайте її відкриємо і подивимося що в ній.
(Відкривають скриню і там лежить льодяне серце).
Передаючи один одному називають яке серце на дотик (слизьке, холодне, крижане, льодяне, колюче, прозоре, не живе).
Звертаю увагу дітей на те, що від тепла наших рук воно починає танути.
Даю дітям у руки м'яке червоного кольору серце спонукаю до того щоб діти назвали яке воно на дотик (м'яке, червоне, тепле, пухнасте, добре, живе).
Вихователь: Снігова Королева приготувала для вас гостинці на згадку про нашу подорож. А нам час вертатися до садочку і в цьому нам допоможе чарівна шаль.
Один, два, три до садочку нас поверни.
1