Тема: Journey around the city
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів лексичного матеріалу з теми «Місто»;
удосконалювати вміння використовувати засвоєну лексику в усному та писемному мовленні; формувати практичні вміння правильно вживати вивчений граматичний матеріал; розвивати вміння читати і перекладати незнайомий текст; розвивати навички аудіювання, монологічного та діалогічного мовлення, мовну здогадку, мислення, увагу учнів; виховувати культуру мовлення, інтерес до вивчення англійської мови, любов і повагу до рідного міста.
Обладнання: підручник, мультимедійні презентації, малюнки, ілюстрації, дидактичні вправи.
Хід уроку
1. Введення в іншомовну атмосферу.
На початку уроку учні співають пісню “The wheels on the bus”
(Пісня супроводжується відео матеріалом і текстом-караоке )
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд №1
Today we have unusual lesson, because we will make a journey – journey around the city. We will go by bus and do some stops. On these stations we will repeat the words, speak about our town and help a foreigner to find the way in the city. So, I wish you a good journey. Let’s start.
3. Актуалізація опорних знань.
The first station is called “What is this”. You should answer the question and say, for example, “This is a hospital” and so on.
Слайд №2 - 7
The second station is called “Guessing game”. You should guess what I speak about.
Statements
People go to see films there. (It is a cinema)
People go to watch funny clowns and different animals there. (It is a circus)
People can see wonderful paintings of famous artists there. (It is a gallery)
People can treat there. (It is a hospital)
People can dance and listen to music there. (It is a disco)
People can buy something there. (It is a shop)
4. Закріплення вживання лексичного матеріалу.
T: Look at the pictures and match. Than write the words under the pictures.
(Учні в групах складають малюнки зі словами.
Та індивідуально виконують завдання на картках.)
Повторення прийменників місця та руху та місця.
(Учні в групах складають малюнки зі словами.
Та індивідуально виконують завдання на картках.)
Слайд № 8 – 9
5. Робота з картою
T: The next station is called “You are a foreigner”. You should help Taras to get to that place he needs.
Look at the map. Taras is the child riding the bike. Read and follow the directions below. Write where he is. (Робота в групах, на кожну групу одне речення. Діти читають короткі тексти і орієнтуючись по карті знаходять місце призначення)
Слайд № 10
T: Look at the map. You are the child riding a bike. Write directions to the places.
Слайд № 11 – 14
How to get to the library? ______________________________________________________________________________________________________________________________________
How to get to the sport centre? ______________________________________________________________________________________________________________________________________
How to get to the statue? ______________________________________________________________________________________________________________________________________
How to get to the museum? ______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Physical Activity.
T: And now let’s have a rest. Listen the song, sing and dance.
Учні співають пісню “Walking – walking ”
(Пісня супроводжується відео матеріалом і текстом-караоке )
7. Poems.
T :Listen the poem, match it. Than circle the words – places in the town, and the words – prepositions of place
The way to the park.
Do you know where the park is?
I’ll tell if you like.
It’s not too far and you can walk
Or get there on your bike.
Turn left at the school front gate
Go along the road, and then
On the left you’ll see a house
With a duck pond and a hen.
When you see a library
It’s time to cross the street.
Find a place that’s safe to cross
Use your brain before your feet!
The bakery is on your right
And on your left you’ll see
The supermarket and the bank
And an old enormous tree.
Go past the tree and there’s a bridge
Go over it and don’t stop.
You’re nearly there, it’s very near
Past the florist and bookshop.
Turn right at the cinema
And then you’ll see the park.
It’s not too big and not too small
We can play until it’s dark.
So come along, and meet my friends
And meet my brother too.
I hope you find the park today
It’s fun to play with you!
T: Thing about the poem. Circle true or false for these sentences.
Слайд № 18
8. Speaking.
T: The next station is called “How to get to…?”. You should tell us the dialogues.
Також, на цій зупинці ми прочитаємо діалог між перехожими і з’ясуємо, що шукали хлопці і як пройти до місця призначення?
TELLING THE WAY
The is at the end of the Church Street.
|
church straight on circus turn right church
TELLING THE WAY
|
zoo straight on circus turn left zoo
TELLING THE WAY
- Excuse me.
Then . The is on your left.
|
theatre museum turn right theatre along
TELLING THE WAY
|
zoo straight on circus turn right zoo
9. Homework.
T: Я сподіваюсь вам наша подорож сподобалась.
Вдома вам необхідно буде намалювати карту «моя дорога до школи»
I hope you have enjoyed our journey. At home you should draw the map “My way to school”.
See you later.
Слайд № 19 – 20