Показовий Урок - узагальнення з теми "Місто. Будівлі в місті. Прийменники місця та руху" 4 клас

Про матеріал
Урок - узагальнення з теми "Місто. Будівлі в місті. Прийменники руху та місця" у 4 класі за підручником О.Д. Карпюк
Перегляд файлу

Тема: Journey around the city

 

Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів лексичного матеріалу з  теми «Місто»;

удосконалювати вміння використовувати засвоєну лексику в усному та писемному мовленні; формувати практичні вміння правильно вживати вивчений граматичний матеріал; розвивати вміння читати і перекладати незнайомий текст; розвивати навички аудіювання, монологічного та діалогічного мовлення, мовну здогадку, мислення, увагу учнів; виховувати культуру мовлення, інтерес до вивчення англійської мови, любов і повагу до рідного міста.

Обладнання: підручник, мультимедійні презентації, малюнки, ілюстрації, дидактичні вправи.

 

Хід уроку

 

1. Введення в іншомовну атмосферу.

На початку уроку учні співають пісню “The wheels on the bus”

(Пісня супроводжується відео матеріалом і текстом-караоке )

 

 

2. Повідомлення теми і мети уроку.

Слайд №1

Today we have unusual lesson, because we will make a journey – journey around the city. We will go by bus and do some stops. On these stations we will repeat the words, speak about our town and help a foreigner to find the way in the city. So, I wish you a good journey. Let’s start.

 

 

3. Актуалізація опорних знань.

The first station is called “What is this”. You should answer the question and say, for example, “This is a hospital” and so on.

Слайд №2 - 7

The second station is called “Guessing game”. You should guess what I speak about.

Statements

People go to see films there. (It is a cinema)

People go to watch funny clowns and different animals there. (It is a circus)

People can see wonderful paintings of famous artists there. (It is a gallery)

People can treat there. (It is a hospital)

People can dance and listen to music there. (It is a disco)

People can buy something there. (It is a shop)

 

 

4. Закріплення вживання лексичного матеріалу.

T: Look at the pictures and match. Than write the words under the pictures.

(Учні в групах складають малюнки зі словами.

Та індивідуально виконують завдання на картках.)

 F:\урок3.jpg

Повторення прийменників місця та руху та місця.

(Учні в групах складають малюнки зі словами.

Та індивідуально виконують завдання на картках.)

F:\урок1.jpg

 

Слайд № 8 – 9

 

 

 

5. Робота з картою

T: The next station is called “You are a foreigner”. You should help Taras to get to that place he needs.

Look at the map. Taras is  the child riding the bike. Read and follow the directions below. Write where he is. (Робота в групах, на кожну групу одне речення. Діти читають короткі тексти і орієнтуючись по карті знаходять місце призначення)

F:\урок1.jpg

Слайд № 10

 

F:\урок2.jpg

T: Look at the map. You are the child riding a bike. Write directions to the places.

Слайд № 11 – 14

How to get to the library? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

How to get to the sport centre? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

How to get to the statue? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

How to get to the museum? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6.  Physical Activity.

T: And now let’s have a rest. Listen the song, sing and dance.

Учні співають пісню “Walking – walking ”

(Пісня супроводжується відео матеріалом і текстом-караоке )

 

 

7. Poems.

T :Listen the poem, match it. Than circle the words – places in the town, and the words – prepositions of place

The way to the park.

Do you know where the park is?

I’ll tell if you like.

It’s not too far and you can walk

Or get there on your bike.

Turn left at the school front gate

Go along the road, and then

On the left you’ll see a house

With a duck pond and a hen.

When you see a library

It’s time to cross the street.

Find a place that’s safe to cross

Use your brain before your feet!

The bakery is on your right

And on your left you’ll see

The supermarket  and the bank

And an old enormous tree.

Go past the tree and there’s a bridge

Go over it and don’t stop.

You’re nearly there, it’s very near

Past the florist and bookshop.

Turn right at the cinema

And then you’ll see the park.

It’s not too big and not too small

We can play until it’s dark.

So come along, and meet my friends

And meet my brother too.

I hope you find the park today

It’s fun to play with you!

T: Thing about the poem. Circle true or false for these sentences.

F:\урок5.jpg

Слайд № 18

 

 

8. Speaking.

T: The next station is called “How to get to…?”. You should tell us the dialogues.

Також, на цій зупинці ми прочитаємо діалог між перехожими і з’ясуємо, що шукали хлопці і як пройти до місця призначення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 TELLING THE WAY

  • Excuse me.
  • Yes, can I help you?

 

 

  • Where is the Картинки по запросу церква малюнок   here?

 

 

  • 004002Go                     to the Картинки по запросу цирк малюнок  .  Then                 .

 The Картинки по запросу церква малюнок   is at the end of the Church Street.

  • Thank you very much.
  • Not at all.

 

church   straight on   circus    turn right   church

TELLING THE WAY

  • Excuse me.
  • Yes?
  • How can I get to the Картинки по запросу зоопарк малюнок     ?

 

 

  • 002001Go                     to the Картинки по запросу цирк малюнок . Then                        . The Картинки по запросу зоопарк малюнок               is at the end of the Church Street.
  • Thank you very much.
  • Not at all.

 

zoo   straight on   circus   turn left    zoo

TELLING THE WAY

 

     -    Excuse me.

  • Yes?
  • Is this the right way to theКартинки по запросу театр малюнок   ?

 

 

  • Yes, it is. Go                       the Green Street to theКартинки по запросу музей малюнок .

 

 

004Then                    . The Картинки по запросу театр малюнок   is on your left.

  • Thank you very much.
  • Not at all.

 

theatre   museum  turn right   theatre   along

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TELLING THE WAY

  • Excuse me.
  • Yes?
  • How can I get to the  Картинки по запросу зоопарк малюнок  ?

 

 

  • 002004Go                      to the Картинки по запросу цирк малюнок . Then                       .  The Картинки по запросу зоопарк малюнок                    is at the end of the Church Street on your right.
  • Thank you very much.
  • Not at all.

 

zoo  straight on  circus  turn right  zoo    

 

 

9. Homework. 

 

T: Я сподіваюсь вам наша подорож сподобалась.

Вдома вам необхідно буде намалювати карту «моя дорога до школи»

I hope you have enjoyed our journey. At home you should draw the map “My way to school”.

See you later.

Слайд № 19 – 20

 

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку