Знайдіть інформацію про незвичні квітки рослин: найбільші, найменші, рідкісні, дивні, унікальні тощо. Зробіть свій перелік із п'яти таких прикладів. Презентуйте ваш рейтинг у вигляді інфокартки: світлина квітки, коротка інформація про рослину та пояснення причини особливості її квіток. Презентуйте свою добірку в класі. Спільним голосуванням оберіть кілька прикладів, що вразили вас найбільше
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
1. Ознайомтеся із зовнішньою будовою квітки та знайдіть наявні частини: квітконіжка, квітколоже, чашолистики, пелюстки. Зверніть увагу на частини оцвітини: вільні чи зрослися.2. Розгляньте будову тичинок та маточки.3. За формулою Ч5 П(2)+2+1 Т(9)+1 М1 опишіть будову квітки гороху.4. За наведеною діаграмою складіть формулу квітки капусти.5. Відокремте та порахуйте всі елементи квітки або її моделі. Складіть формулу та діаграму квітки.6. Складіть таблицю «Частини квітки, їхні будова та функції». Для зручності використовують умовні записи: формули та діаграми квіток. Формула квітки — це умовне позначення її будови літерами, символами та цифрами. Ч — означає чашолистки, П — пелюстки, Т — тичинки, М — маточка. Цифра вказує на кількість цих елементів. Якщо елементів квітки більше 10, то їх позначають символом Коли елементи квітки зростаються, цифра береться в дужки (5).
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
У більшості рослин у квітці тільки одна маточка. Плід, який розвинувся з неї, називають простим: квасоля, горох, пшениця, жито, вишня, слива — (А). Якщо квітка має декілька маточок, то з неї утворюються збірний або складний плід: малина, ожина — (В). Якщо декілька плодів зростаються разом, то утворюється супліддя: ананас, інжир, шовковиця, буряк — (С).
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
1. Розгляньте зображені типи плодів із прикладами рослин, що їх мають. Запропонуйте кілька способів їхньої класифікації. Для кожного варіанта класифікації запропонуйте поділ на дві групи. Зобразіть вашу класифікацію у вигляді схем із назвами типів плодів.2. До кожного типу плоду доберіть та запишіть декілька прикладів знайомих вам рослин, що його мають.3. Люди часто називають кавун та диню ягодами. Порівняйте будову плодів винограду та кавуна. Що між ними спільного? Чому кавун не ягода, а окремий тип плоду — гарбузина?4. Ґрунтуючись на будові, класифікації плодів та своїх знаннях, запропонуйте спосіб поширення плодів таких рослин, як: малина, горіх, соняшник, виноград, фундук, мак, груша.5. Запропонуйте варіанти (чи знайдіть інформацію) використання плодів зображених рослин, зокрема гірчиці, соняшника та сої (біб).6. Презентуйте результати роботи вашої групи в класі. За результатами роботи всіх груп спробуйте дійти загального висновку й створити одну об'єднану класифікацію плодів.