Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими.

Про матеріал
Сформувати розуміння політичної організації суспільства, структури управління країною, функцій органів влади та різних політичних режимів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Політична організація суспільства. Управління країною. Органи влади у країні. Політичні режими. Підготувала: Нєдова Вікторія Вікторівна

Номер слайду 2

Назвіть слова, які у вас асоціюються з термінами "управління країною" та "політичний режим". Аналізуємо, які асоціації найбільш часто зустрічаються і чому, а також обговорюємо, як ці поняття пов'язані між собою.

Номер слайду 3

Це великий будинок, де працює багато людей. Це правила, за якими ми всі живемо. Це люди, які цими правилами керують. Давайте порівняємо держави з великим будинком, де кожен мешканець має свої права і обов'язки. "Чому нам потрібна держава?"Як управляється країна?Сьогодні ми дізнаємося, як влаштована держава і хто приймає важливі рішення. Що таке держава?

Номер слайду 4

Хто керує державою?Давайте використаємо прості приклади з нашого життя, щоб краще зрозуміти функції кожної гілки влади. Наприклад, президент - це як директор школи, парламент - як учнівський парламент, уряд - як вчительський колектив, а суд - як шкільний суд.

Номер слайду 5

Що таке закон?Закон - це правило, яке всі повинні виконувати. Закони допомагають нам жити мирно і безпечно. Які закони ви знаєте і чому вони важливі (наприклад, правила дорожнього руху, шкільні правила).

Номер слайду 6

В демократичній країні люди самі обирають своїх лідерів. Кожен має право висловити свою думку. Поясніть: як ви розумієте поняття "вибори" доступною мовою. Обговоріть, чому демократія важлива. Демократія: коли влада належить народуІснують і інші види правління. Монархія: Коли країною править король або королева. Диктатура: Коли країною править одна людина або невелика група людей, і вони не слухають нікого іншого.

Номер слайду 7

Яка модель влади є найбільш ефективною для управління країною? Висловіть власну думку як влада має бути організована для забезпечення потреб громадян? Вправа "Політична піраміда" Обговорення Створіть "піраміду" управління країною: на вершині піраміди – найважливіший орган влади (наприклад, президент або парламент), а в основі – інші рівні управління (місцеві громади, виконавчі органи тощо). Кожен презентує свою піраміду і пояснює, чому обрали саме таку структуру.

Номер слайду 8

Виконавча влада: хто виконує закони?Хто це? Це уряд, президент або прем'єр-міністр. Вони відповідають за те, щоб закони, які прийняв парламент, виконувалися. Що вони роблять? Вони керують країною, приймають рішення про те, як витрачати гроші, і забезпечують безпеку громадян. Приклад: Уряд може вирішити побудувати нову школу, оскільки парламент ухвалив закон про те, що всі діти повинні мати доступ до освіти. Судова влада: хто стежить за дотриманням законів?Хто це? Це суди і судді. Що вони роблять? Вони розглядають справи, коли хтось порушує закон, і вирішують, яке покарання він повинен отримати. Вони також тлумачать закони і перевіряють, чи не суперечать вони Конституції. Приклад: Якщо хтось вчинив злочин, його справу розглядатиме суд, і суддя вирішить, чи він винен, і яке покарання йому призначити. Законодавча влада: хто приймає закони?Хто це? Це, як правило, парламент або народні збори. Це люди, яких ми обираємо, щоб вони представляли нас і приймали закони. Що вони роблять? Вони розробляють і ухвалюють закони, які регулюють наше життя: від того, як ми навчаємося в школі, до того, як платимо податки. Приклад: Уявіть, що парламент ухвалює закон про те, що всі діти повинні ходити в школу. Це означає, що всі ми маємо право на освіту. Гілки влади: хто керує країною?Уявіть собі велику країну, як великий корабель. Щоб цей корабель плив безпечно і досяг своєї мети, потрібен хороший капітан, матроси, які виконують його накази, і суддя, який стежить за тим, щоб усі правила дотримувалися. Так само і в країні: щоб усе працювало добре, існує поділ влади на три гілки.

Номер слайду 9

Чому важливий поділ влади?Щоб ніхто не мав занадто багато влади: Коли влада зосереджена в одних руках, є ризик, що вона буде зловживатися. Щоб забезпечити баланс: Кожна гілка влади стримує і контролює інші, що запобігає прийняттю неправильних рішень. Щоб захистити права громадян: Завдяки поділу влади кожен громадянин може бути впевнений, що його права будуть захищені. Запам'ятай: Кожна гілка влади виконує важливу роль у суспільстві, і всі вони працюють разом, щоб забезпечити порядок і справедливість.

Номер слайду 10

Міні-дебати Чи має бути більше влади у виконавчій, законодавчій чи судовій гілках влади? Учні діляться на дві команди: одна захищає сильну виконавчу владу, інша – рівновагу між гілками влади. Метод "Кейс-стаді" Оберіть один із запропонованих кейсів – приклади країн з демократичним, авторитарним та тоталітарним режимами. Вони повинні проаналізувати кожен кейс і визначити, які переваги та ризики притаманні кожному режиму. Після цього кожен презентує свої висновки. Демократичні країни. Україна: Хоча в Україні ще є багато проблем, загалом вона є демократичною країною, де люди мають право обирати своїх лідерів, висловлювати свою думку і брати участь у політичному житті. США: Одна з найстаріших демократій у світі. Тут проводяться вільні і чесні вибори, існує багато політичних партій, а права людини захищені законом. Канада: Відома своєю багатокультурністю і високим рівнем життя. Канада також є прикладом стабільної демократії. Авторитарні країни. Росія: Хоча в Росії проводяться вибори, вони не завжди вважаються вільними і чесними. Влада зосереджена в руках однієї людини або невеликої групи людей, а опозиційні партії мають обмежені можливості. Білорусь: Ця країна часто називають "останньою диктатурою Європи". Президент Олександр Лукашенко перебуває при владі вже багато років, а опозиція жорстко придушується. Китай: Хоча Китай досяг великих економічних успіхів, його політична система є однопартійною, а права людини часто порушуються. Тоталітарні країни (історичні приклади)СССР: Радянський Союз був класичним прикладом тоталітарної держави. Вся влада була зосереджена в руках комуністичної партії, існувала жорстка цензура, а люди не мали жодних політичних прав. Німеччина при Гітлері: Нацистська Німеччина була ще одним прикладом тоталітарного режиму, де всі аспекти життя були під контролем держави, а націоналізм і расизм були офіційною ідеологією.

Номер слайду 11

Дискусія. Коротко дискутуємо щодо того, який політичний режим є найбільш справедливим і безпечним для громадян, базуючись на кейсах.

Номер слайду 12

Рефлексія через метод "Кола Вена" Намалюйте на аркушах три кола, що частково перекриваються (демократія, авторитаризм, тоталітаризм). Ви повинні записати всередині кіл властивості кожного режиму, а в перетині – спільні риси. обговоріть свої результати на загал. підсумовуємо головні моменти, звертаючи увагу на те, що кожна політична система має свої особливості, але важливо, щоб права і свободи громадян були захищені.

Номер слайду 13

Домашнє завдання: створити презентацію або постер на тему: "Як я бачу ідеальне управління країною?" Ви маєте запропонувати свою модель політичної організації суспільства та пояснити, які політичні режими ви б вважали найбільш доцільними для сучасної країни.

pptx
Додано
17 листопада
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку