Положення про шкільну Раду профілактики правопорушень серед неповнолітніх

Про матеріал
Положення про шкільну Раду профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Додаток до наказу школи про створення шкільної ради профілактики правопорушень
Перегляд файлу

                                                                                                                  Додаток 1

 до наказу школи

від 04.09.2024 р №_____                                             

                                                                             Затверджую

                                                                             Директор школи

                                                                            _________Мирослава ПАРАЩУК

 

 

Положення

про шкільну Раду профілактики

правопорушень серед неповнолітніх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета і завдання Ради

1. Гуманізація і демократизація навчально-виховного процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, здобувачів освіти та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці підлітків.

2. Формування і розвиток єдиного шкільного колективу із здоровим моральним кліматом.

3. Забезпечення координації діяльності усіх ланок, які забезпечують життєдіяльність учнівського колективу.

4. Підвищення ефективності виховної роботи із здобувачами освіти, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності підлітків за свої вчинки, профілактика негативних проявів серед молоді.

1. Загальні положення

1.1. Рада профілактики правопорушень школи (далі – Рада) є постійно діючим органом, який утворюється з метою забезпечення профілактики негативних проявів поведінки неповнолітніх, упередження проявів правопорушень та злочинності в учнівському середовищі.

1.2. Рада у своїй роботі керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативними документами, які врегульовують відносини учасників навчально-виховного процесу закладу.

1.3.Рада працює на принципах об’єктивності, законності, справедливості, колегіальності, добровільності та неупередженості. Рішення Ради носять рекомендаційний характер.

1.4.Рада є першим ступенем місцевого рівня для проведення профілактичної роботи із здобувачами освіти для попередження злочинності та правопорушень.

2. Організація роботи Ради

 

Шкільна Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх складається із

7-9 осіб. Періодичність її засідань визначається загальним станом профілактичної роботи у школі, моральним кліматом  та необхідністю проведень засідань, але не менше одного разу на місяць. Шкільна рада не підпорядковується комісіям у справах неповнолітніх, але співпрацює з нею та іншими правоохоронними і громадськими організаціями в тісному взаємозв’язку.

3.Основні завдання Ради

3.1.Профілактика правопорушень серед учнівської молоді.

3.2.Оперативний розгляд правопорушень, скоєних вихованцями ліцею.
3.3.Розробка рекомендацій для здобувачів освіти, батьків, педагогічних працівників щодо підвищення ефективності правової поведінки та профілактичної роботи.
3.4.Оперативне інформування Відділу ювенальної превенції та Служби у справах дітей про окремі серйозні випадки правопорушень, які порушують права учасників навчально-виховного процесу.

4. Функції Ради профілактики

Рада є суто профілактичним органом, що й визначає її основне завдання. Вона виконує такі функції:

- Діагностична функція реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівнів відхилень у поведінці ліцеїстів, з’ясування реального стану навчально-виховного процесу.

- Координуюча функція зумовлює ефективність взаємозв’язків між ланками Ради, а також суб’єктами зовнішнього впливу на характер поведінки підлітків (школа, сім’я, однолітки, заклади культури).

- Творча функція надає Раді право добору доцільних психолого-педагогічних, соціальних, організаційних впливів на ліцеїстів із врахуванням конкретних умов

і особливостей.

- Проективну функцію Рада виконує, розробляючи нові ефективні форми і методи реагування на очікувану і реальну ситуацію із відхиленнями у поведінки чи із порушеннями морально-правових норм.

- Оціночно-узагальнююча функція Ради полягає у виборі адекватної системи її роботи на підставі аналізу і оцінки наявного стану.

- Просвітницька функція реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань із права, психології, медицини, які сприятимуть ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень серед ліцеїстів.

- Прогнозуюча функція полягає у прогнозуванні результатів впливу педагогічних заходів на здобувачів освіти, які мають відхилення у поведінці, на профілактику порушень морально-правових норм.

У діяльності Ради використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб та інших суб’єктів діяльності з молоддю.

5. Порядок формування складу та роботи Ради

5.1. Головою Ради обирається директор  або його заступник з виховної роботи. Голова Ради організовує її роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на Раду завдань. У разі відсутності голови його обов’язки виконує заступник голови.

5.2. Із числа працівників школи до складу Ради входять заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, практичний психолог,  медпрацівники. Із числа батьківської громадськості доцільно включити до складу Ради юристів-працівників правоохоронних органів, лікарів. До складу Ради можуть входити представники учнівського самоврядування.

5.3. Персональний склад Ради затверджується наказом директора закладу освіти, який видається щорічно до початку навчального року.

5.4. Періодичність засідань визначається в залежності від загального стану

профілактичної роботи у школі, обстановки у населеному пункті, необхідності у рішучих заходах. Формою роботи Ради є засідання безпосередньо в закладі

освіти, які проводяться у разі потреби, але не рідше 1 разу на місяць. Засідання координаційної Ради є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її членів.

5.5. Рішення Ради оформлюється протоколом, який підписується головою Ради (за відсутності голови – його заступником). Протоколи засідань Ради веде секретар.

5.6. На засідання Ради обов’язково запрошуються класний керівник, учень, який скоїв правопорушення, батьки, або особи які їх замінюють.

6. Права Ради

Рада має право:

6.1. Залучати спеціалістів і представників правоохоронних структур для розгляду питань, що належать до її повноважень.

6.2. Отримувати в установленому порядку від правоохоронних структур інформацію, документи і матеріали, які необхідні для виконання покладених на Раду завдань.

7. Критерії взяття здобувача освіти на внутрішньошкільний облік

7.1.На внутрішньошкільний облік здобувач освіти може бути поставлений:

За порушення Статуту закладу освіти, що виразилися:

-         у систематичних пропусках навчальних занять без поважних причин і як наслідок цього – неуспішності;

-         агресивній поведінці у школі (бійки, жорстоке поводження із здобувачами освіти, приниження людської гідності);

-         уживання ненормативної лексики;

-         паління на території закладу освіти;

-         вживання спиртних напоїв, психотропних та наркотичних речовин, появі у громадських місцях у нетверезому стані;

-         схильність до бродяжництва, жебракування, крадіжок особистого та громадського майна;             

-         псування державного майна.

Здобувачі освіти, що перебувають у соціально небезпечному оточенні (родина, двір, суспільні установи).

7.2.  На внутрішньошкільний облік ставляться діти, які проживають у родинах, що не займаються або не в повній мірі займаються вихованням дітей; родини, що перебувають у соціально небезпечному становищі.

7.3. Рекомендації для постановки на облік здобувача освіти, а також її причини дає, насамперед, класний керівник, а також вчителі, що працюють у даному класі, адміністрація школи.

8. Заключні положення.

8.1. У разі незгоди із рішенням Ради батьки можуть звернутися до директора  закладу освіти.

8.2.Зміни до Положення про Раду можуть вноситися з метою удосконалення її роботи за пропозиціями педагогічних працівників закладу освіти.

8.3. Контроль за виконанням рішень Ради здійснюють працівники закладу освіти, які відповідають за організацію виховної роботи серед учнівської молоді.

8.4. Рада розглядає на своїх засіданнях стан виконання прийнятих нею рішень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку