Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення

Про матеріал
Поняття бази даних та систем управління базами даних, їх призначення. Уявлення про типи моделей даних, навчити створювати модель «сутність-зв’язок».
Перегляд файлу

Урок 17. Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: уміння пояснювати поняття бази даних та систем управління базами даних, їх призначення. Уявлення про типи моделей даних, навчити створювати модель «сутність-зв’язок»;
  • формування ключових компетентностей:
    • спілкування державною мовою: уміння ставити запитання і розпізнавати проблему, обговорювати проблемні питання;
    • екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, вміння організувати свій робочий час;
    • математична грамотність: вміння використовувати та будувати прості математичні моделі для розв’язування поставлених завдань, встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності.

 

Очікувані результати: учень пояснює поняття бази даних і систем управління базами даних, наводить приклади БД, вміє розрізняти бази даних за структурою, розуміє їх призначення, вміє створювати модель «сутність-зв’язок», вміє визначати предметну область та сутність БД.

Обладнання: комп’ютери із встановленою програмою MS Access, навчальна презентація.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Створення комфортних умов для засвоєння освітнього матеріалу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Фронтальна бесіда з класом

1. Продовжте речення: «Сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів називається...» (інформаційною системою).

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «База даних»

Учитель пропонує учням на дошці створити кущ асоціацій. На дошці пишеться словосполучення «База даних», а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з ним.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються локальна мережа кабінету інформатики)

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 148, 151

  1. Рефлексія для очей.

VI. Підбиття підсумків уроку

Повернення до створеного на початку уроку асоціативного куща та доповнення учнями його новими термінами.

VIІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал за підручником § 14 ст. ст. 146-151

2. Створити презентацію на тему «Перші бази даних».

VIІІ. Оцінювання роботи учнів

ІХ. Рефлексія

Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку