Урок 17. Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.
Мета:
Очікувані результати: учень пояснює поняття бази даних і систем управління базами даних, наводить приклади БД, вміє розрізняти бази даних за структурою, розуміє їх призначення, вміє створювати модель «сутність-зв’язок», вміє визначати предметну область та сутність БД.
Обладнання: комп’ютери із встановленою програмою MS Access, навчальна презентація.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Створення комфортних умов для засвоєння освітнього матеріалу.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Фронтальна бесіда з класом
1. Продовжте речення: «Сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів називається...» (інформаційною системою).
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «База даних»
Учитель пропонує учням на дошці створити кущ асоціацій. На дошці пишеться словосполучення «База даних», а навколо – всі слова й фрази, що асоціюються з ним.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються локальна мережа кабінету інформатики)
V. Закріплення вивченого матеріалу
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 148, 151
VI. Підбиття підсумків уроку
Повернення до створеного на початку уроку асоціативного куща та доповнення учнями його новими термінами.
VIІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал за підручником § 14 ст. ст. 146-151
2. Створити презентацію на тему «Перші бази даних».
VIІІ. Оцінювання роботи учнів
ІХ. Рефлексія
Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…