Урок________ Клас_________ Дата___________
Тема уроку: Поняття проектування. Етапи проектування.
Мета уроку: навчальна- ознайомити учнів з метою вивчення предмета, охарактеризувати основні навчальні завдання, ознайомити учнів з правилами з ОП та БЖ; провести інструктаж;
розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;
виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Форма проведення: урок-гра
Наочність: підручник, кращі учнівські вироби, обладнання майстерні, плакати з безпеки праці
Міжпредметні зв’язки: математика
Хід уроку
І. Організація учнів. Перевірка присутності і їх готовності до уроку. Розподіл у творчі групи.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Учитель. - Сьогодні наше перше заняття у Чарівній школі рукоділля. Сподіваюся Ви готові до нових знань та відкриттів! Зайчик Розумака вже готовий провести Вас стежкою пізнання нашої чарівної школи. Але вирушати у путь не можна без гарного настрою і я хочу поділитися з Вами формулою позитивного настрою.
Створення позитивного настрою
Взаєморозуміння+ Посмішка + Співпраця = Радість (формула гарного настрою)
Вправа «Хвилинка міркувань»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Для того, щоб виготовити виріб потрібно знати як його виготовити, з яких матеріалів, у якій послідовності. Для цього треба опанувати основи проектування виробів, вивчити етапи проектування. Вміючи виконувати проектування виробів Ви зможете без проблем створювати різні вироби для власних потреб, виготовляти подарунки іншим.
IV. Оголошення теми і мети уроку./запис у зошитах: дата, тема/
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Вправа «Словник»
Проектування - — процес створення проекту майбутнього об’єкта та способів його виготовлення..
Учитель- Процес створення будь - якого виробу відбувається у певній послідовності. Давайте разом з нашим Зайчиком Розумакою спробуємо дізнатися етапи проектування виробу.
2.Вправа «Крок за кроком»
- Перед Вами ключові запитання, на які потрібно дати відповідь нашому зайчику для того, щоб спроектувати, а потім виготовити виріб. Розташуйте питання у правильній черговості.
Ключові питання:
- Що робити?
- Яке робити?
- Чим роботи?
- Як робити?
- Який результат?
Фізкультхвилинка
3. Вправа «Конструктор» /скласти схему етапів проектування/
1.Організаційно - підготовчий етап
Визначення проблеми, яка спонукає до роботи.
2. Конструкторський етап
3. Технологічний етап
4. Заключний етап
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Учитель. - Ви були уважними та слухняними, вивчили багато нового. А щоб перевірити результати ваших знань Зайчик Розумака пропонує Вам пройти декілька випробувань.
Вправа «Дешифратор» (учням потрібно відгадати закодоване слово, вирішивши прості математичні приклади)
2+5=
О |
И |
П |
К |
Р |
С |
Т |
Е |
12 |
42 |
7 |
16 |
43 |
14 |
67 |
39 |
15+28=
25-13 =
35+4=
72-56=
58+9=
2. Вправа «Логічний ланцюжок» (учням даються картки з написаними етапами проектування, дітям потрібно розташувати їх у правильній послідовності та пояснити, що відбувається на цьому етапі).
Організаційно-підготовчий етап
Конструкторський етап
Технологічний етап
Заключний етап
3. Рефлексія
- У Вас на столі лежать смайлики. Намалюйте на них як Вам сьогодні працювалося на уроці.
VIІ. Підбиття підсумків уроку.
1. Аналіз роботи учнів.
2. Виставлення та мотивація оцінок.
VIІI.Домашнє завдання: вивчити етапи проектування виробу, підібрати ілюстрації тих виробів, які б учень хотів виготовити.