ПОРАДИ ПЕДАГОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Про матеріал
Вашій любій дитинці вже 5 років? Ви замислюєтесь у яку школу та до якого вчителя краще віддати своє малятко? А чи почали ви готувати майбутнього учня до школи? Так, так, саме готувати. . Вже з перших днів навчання на дитину очікує підвищене навантаження, тому дитина має навчитися стримувати емоції та гальмувати рухову активність. Це допоможе учням під час уроку сидіти та уважно слухати вчителя.
Перегляд файлу

ПОРАДИ ПЕДАГОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Вашій любій дитинці вже 5 років? Ви замислюєтесь у яку школу та до якого вчителя краще віддати своє малятко? А чи почали ви готувати майбутнього учня до школи? Так, так, саме готувати. 

Ні, мова не йде про вміння дитини читати та писати.

 Насамперед, мова йде про стан нервової системи. Вже з перших днів навчання на дитину очікує  підвищене навантаження, тому дитина має навчитися стримувати емоції та гальмувати рухову активність. Це допоможе учням під час уроку сидіти та уважно слухати вчителя.

        Не привчайте свою дитину до крику. Розмовляйте спокійно, врівноважено. Вимоги свої пояснюйте: чому саме потрібно зробити так, як ви пропонуєте, а не інакше.

На своїх дітей я не підвищую голос. Так привчила з перших днів навчання. Як я знайомлю малюків  зі значенням другої сигнальної системи для людини?  Наприклад, я розповідаю їм:

        - Якщо до вас підійшов собака, а ви будете лагідно благати його: «Відійди від мене, будь ласка!»  Чи відійде він? Ні! Він буде ластитись до вас. А чому? (Лагідний голос.)

А ось ви голосно вигукнете собаці: «На м’ясо!!!» А він піджав хвіст та втік. Поміркуємо, чому так відбувається. Собака реагував на звук, але не розумів змісту того, що йому казали. А ми – такі істоти, що розуміємо зміст людської мови. Тому на нас не потрібно підвищувати голос. Домовимось, що будемо не тільки чути, а і прислухатися один до одного.

       Розвивайте увагу та пам’ять  дитини.  Для цього є дуже багато посібників для дошкільнят. Та ось декілька моїх порад. Візьміть 8-10 невеликих іграшок або предметних малюнків і запропонуйте дитині розглянути секунд 30 - 50 і запам’ятати їх. Заховайте предмети, нехай пригадає і назве їх. Можна заховати 1-3 предмета (або додати зайві) і запропонувати сказати, що змінилось. Вчити їх для кращого запам’ятовування згрупувати предмети (малюнки) за ознаками (за кольором, формою, матеріалом, розміром…) Можна цю гру використати для вивчення складу числа. Наприклад, покладіть шість предметних малюнків.   Порахуйте з дитиною. Потім декілька малюнків заховайте. Нехай перерахує ті, що залишились, і  дізнається, скільки не вистачає? (Гра «Що змінилось?»)

          Розвивати моторику.  Для того, щоб  дитина краще оволоділа письмом, необхідно, щоб у неї дрібні м’язи кисті руки досягли певного розвитку та сформувалися моторні (рухові) навички. Дуже корисно батькам у цей час давати дітям розмальовки, штрихування у різних напрямках (з вимогою не виходити за межи малюнків), малювання і розмальовування з проявом фантазії, вирізання ножицями з закругленими кінчиками, нанизування намистин, ліплення з пластиліну та солоного тіста, конструювання тощо. Але обов’язково слідкуйте, щоб дитина правильно тримала олівець, фломастер, пензлик.  

Навчання не може обійтися без такої найважливішої функції мозку, як мислення. На момент початку навчання у школі дитина має володіти певним запасом знань про навколишній світ, про себе, про природу, про стосунки між людьми. Наприклад, дитина має знати: своє ім'я, прізвище, основні кольори, основні геометричні фігури. Володіти поняттям «більший»- «менший», «вищий»-«нижчий», «ширший»-«вужчий». Бажано, щоб дитина орієнтувалась у просторі . Дитина має вміти аналізувати, встановлювати зв’язки, порівнювати, аналізувати, узагальнювати, визначати головні і другорядні ознаки предметів та явищ.

Розвивайте увагу і пам'ять малюка. Чим вищий рівень уваги, тим вища ефективність навчання. А для цього бажано тренувати здатність дитини бути уважним, наприклад, за допомогою ігор і спеціальних вправ. Саме гра перетворює нудне навчання на яскраву, цікаву пригоду. У розвиваючому навчанні за системою Ельконіна-Давидова пропонується гра «Розумний Магнітофон». Дитина повинна запам’ятати фрази, які вимовить вчитель, потім дослівно повторити. Так перевіряється короткочасна пам’ять. Наприклад: «Біля школи росли три дерева: береза, тополя, каштан.  Береза нижче тополі, тополя нижче каштана.»  Потім дитина відповідає на запитання: «Яке дерево найнижче?», «Яке дерево найвище?».  Психологи вважають, що для розвитку пам’яті  норма запам'ятовування 6 та більше слів із 10.  Безумовно, легше буде навчатись тій дитині, у якої гарно розвинута пам’ять.

      Дуже бажаним для успішного навчання є вміння дитини відповідати на запитання, уміти висловлювати свої думки. Передумовою цих вмінь є достатній словниковий запас дитини. Достатній розвиток мовлення є ще одною складовою інтелектуальної готовності дитини до навчання.  Необхідно, щоб у дитини була гарно розвинута  мова та вона правильно вимовляла звуки. Без цього дитина не може навчитися грамотно писати. Читайте малюку книжки: казки, вірші, оповідання. Після того, як казка прочитана, попросіть, щоб малюк переказав її. Задавайте запитання за змістом казки.

      Розширювати словниковий запас малюка можна за допомогою гри «Хто більше?»: загадайте якийсь предмет, чи явище, і називайте його ознаки: хто більше назве? Наприклад: «сніг» - білий, холодний, блискучий, іскристий, м’який, ранній, несподіваний, глибокий, дрібний, пухнастий, лапатий і т. д.

     Розвивати мислення, увагу, пам’ять, дрібну моторику, розширювати словниковий запас можна і під час спеціальних ігрових занять із малюком. Саме гра перетворює нудне навчання на яскраву, цікаву пригоду. При вирішуванні різних завдань, не подавайте саме розв’язання та не спонукайте свою дитину тільки до одного шляху розв’язання. Це допоможе розвинути здатність дитини до самостійного навчання, до розв'язання проблемних завдань.

Психологи вважають дитину не готовою до школи, якщо вона:

• настроєна винятково на гру;

• недостатньо самостійна;

 • надмірно збуджується, занадто імпульсивна;

• не вміє зосередитися на завданні, зрозуміти словесну інструкцію;

• мало знає про навколишній світ, не може порівняти предмети,

   не може назвати узагальнююче слово для групи знайомих предметів та ін.;

 • має серйозні порушення мовного розвитку;

 • не вміє спілкуватися з однолітками;

• не прагне контактувати з дорослими або, навпаки, занадто розв'язна.

  Налаштовуйте малюка на школу позитивно: «У школі буде цікаво, радісно, ти дізнаєшся багато нового і корисного».

Бажаю Вам, щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті для самої дитини , для  Вас та всієї родини.

 

docx
Додано
17 квітня 2022
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку