Візитна картка. Дата народження: 11.02.1990 Освіта: вища. Спеціальність: вчитель початкової школи. Місце роботи: Ільницька ПШ – філія Ільницького ЗЗСО І-ІІІ ст. Посада: вчитель початкових класів. Стаж роботи: 11 років. Категорія: Друга. Рік атестації : 2019 Курси підвищення атестації: 2020-2023 роки.
Слово – інтерактивний прийшло до нас з англійської і виникло від слова “interact”. “Inter” – це “взаємний”, “act” – діяти. В іншомовних словниках “Interactive” – це той, який взаємодіє, впливає одне на одного. Значить інтерактивне навчання – це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія викладача і слухачаІнтерактивне навчання передбачає:· моделювання життєвих ситуацій;· вирішення творчих завдань;· спільне розв'язання проблем.
Основна характеристика “Інтерактива”· Це спеціальна форма пізнавальної діяльності;· Навчальний процес організовано так, що практично всі слухачі заохочені до процесу пізнання;· Створюється атмосфера доброзичливості та взаємопідтримки;· На занятті організується індивідуальна, парна, групова робота;· Застосовуються дослідницькі процеси, ділові ігри, робота з документами, різними джерелами інформації, використовуються творчі завдання.
Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. Під час інтерактивного навчання учень стає не об'єктом, а суб'єктом навчання, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку. Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності. Завдяки ефекту новизни та оригінальності інтерактивних методів при правильній їх організації зростає цікавість до процесу навчання.
Інтерактивні методи надають змогу учням:аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;навчитись формувати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору;навчитись слухати інших, поважати альтернативну думку;моделювати різні соціальні ситуації;вчитися будувати конструктивні відносини в групі та визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу;знаходити спільне вирішення проблеми;розвивати навички проектної діяльності та самостійної роботи.
Мозковий штурм Це метод розв'язання невідкладних завдань за короткий час. Сутність методу полягає в тому, що необхідно висловити як можна найбільшу кількість ідей за невеликий проміжок часу, обговорити їх та класифікувати. Цей метод використовується для вирішення складних проблем. Його можна використовувати в різних видах діяльності: в роботах з малими та великими групами, командами, індивідуальній роботі.
Незакінчені речення Мета методу – оперативно залучати учнів до діяльності, взаємодії, мотивувати навчальну діяльність, ґрунтовніше працювати над формою висловлювання власних ідей, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати уміння говорити коротко, але по суті і переконливо. Цей метод застосовується у вступній та підсумковій частинах уроку. Його часто поєднують з «мікрофоном» чи обговоренням у загальному колі. Продовжте речення. На сьогоднішньому уроці я зрозумів / зрозуміла / дізнався / дізналася … . Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому уроці … . Мені особливо сподобалося … . Мене здивувало … . Знання із сьогоднішнього уроці мені знадобляться … .
Структура інтерактивного уроку в початкових класах відрізняється від загальновідомої структури комбінованого уроку такими етапами: Мотивація (мета етапу - сфокусувати увагу учнів на проблемі і викликати інтерес до обговорюваної теми). Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, що вони мають досягти на уроці і чого від них чекає вчитель). Надання необхідної інформації (дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання). Інтерактивна вправа (центральна частина, її мета – засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів). Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку. На кожному з даних етапів можна використовувати різноманітні інтерактивні технології та вправи.
Нестандартний урок — це імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури. Особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало зацікавлення в учнів, сприяло їхньому оптимальному розвитку й вихованню. Сучасні уроки будувалися на основі закономірностей навчально-виховного процесу та охоплювали основні етапи навчального процесу. Проте вже в середині 70-х років минулого століття з’явилася тенденція до зниження інтересу дітей до класних занять. На практиці це реалізувалося появою нестандартних уроків.
Нестандартні уроки з використанням інтерактивних технологій більше подобаються учням, так як навчальний процес має багато спільного з ігровою діяльністю. В своїй роботі використовую сучасні інноваційні технології, перетворюючи традиційний урок в уроки – подорожі, уроки – змагання, уроки - вікторини, уроки – концерти, уроки – роздуми, уроки – ігри.
Тісно з навчанням пов'язане і виховання підростаючого покоління. У виховній роботі всі сили спрямовую на згуртування дитячого колективу. Працюю над виробленням в учнів поняття свідомої дисципліни, вихованні чуйності, уваги, доброти, милосердя, любові до рідного краю, мови, Батьківщини. З цією метою проводяться бесіди, виховні години, диспути, відбувається обговорення прочитаної літератури. Мету і принципи виховання реалізую через систему виховних заходів по кожному з основних напрямків. Особливу увагу приділяю національно-патріотичному вихованню, яке здійснюю через вивчення державної символіки під час виховних годин.