Портфоліо
вчителя російської мови та зарубіжної літератури
КЗ «Середня загальноосвітня школа № 30 м. Кам’янського»
Кам’янської міської ради
Скуріхіної Тамари Петрівни
Інформаційна довідка
Освіта: Арзамаський педагогічний інститут ім. А. П. Гайдара, 1984р.
Спеціальність за дипломом: учитель російської мови та літератури
Педагогічний стаж: 34 роки
Стаж роботи в КЗ «СЗШ № 30»: 31 рік
Посада: учитель російської мови та зарубіжної літератури
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: учитель-методист
Предмети, які викладає вчитель: російська мова, зарубіжна література, психологія
Підвищення кваліфікації
Курси підвищення кваліфікації вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури: 06.06 – 12.06 2016 р.
Тема випускної роботи: «Формування креативної особистості засобами предметів філологічного циклу»
Курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх та позашкільних закладів, які викладають курс «Психологія»: 19.06 – 28.11 2017 р.
Тема випускної роботи: «Який я у спілкуванні? Бар’єри спілкування»
Підвищення кваліфікації
Майстерfest-2017
ДОІППО, 31 березня 2017 року
Фестиваль педагогічних ідей від Академії талановитих керівників
м. Дніпро, 28.07.2018 рік
Теми майстер-класів:
Сисоєва К. В. Уява як ресурс зростання педагогічної майстерності
Єрмоленко М. Г. Екологічна психологія
Дон О. М. Власний бренд як запорука успіху
Рябова А. В. Формування наскрізного вміння критично мислити
Фестиваль педагогічних ідей від Академії талановитих керівників
м. Дніпро, 28.07.2018 рік
Науково-методичний проект: «Текстоцентричний підхід як засіб формування читацької компетенції школярів»
Система роботи над науково-методичним проектом
Читацька компетентність – це набута інтегрована здатність учня, що складається з багатьох факторів
Критерії визначення читацької компетентності
-читання як потреба;
-техніка читання;
-пошук інформації;
-самостійність;
-розуміння;
-планування;
-аргументація;
-творчий підхід до завдань;
-навички аналізу та інтерпретації;
-навички створення власного проекту
Створення власного проекту
Система навчальної діяльності
Текст
«блукання» текстом
нерозуміння
аналіз
розуміння
відтворення тексту невербальними засобами комунікації
(малюнок, фотографія, зорові асоціації)
створення інтертексту
Основні засоби читання, які сприяють розвиткові читацької компетентності учнів
Процес підготовки компетентного читача
Вправи, що сприяють розвиткові читацької
компетентності учнів
-літературний турнір;
-«вільне письмо»;
-«злови помилку»;
-інтелектуальна розминка;
-«порушена послідовність»
-сторітеллінг
Комплексне вирішення завдань з метою формування читацької компетентності
-зацікавити учнів читанням;
-розвивати цей інтерес до створення постійної потреби у читанні;
-навчити обирати літературу відповідно до вікових та особистих інтересів;
-забезпечити певні знання з теорії та історії літератури;
-формувати навички аналізу художнього тексту;
-організувати дослідницьку діяльність;
-вдосконалювати естетичний смак.
Читацькоцентрична парадигма вивчення літератури – це механізм, за допомогою якого учитель має можливість відкрити дивовижний світ літератури й захопити дитину читанням; це форма легітимації читацьких емоцій, відчуттів, переживань, викликаних літературним твором
.
Завдання сучасного уроку літератури-
викликати в учнів живі емоції, спостереження, які згодом можуть перерости у здатність тонко відчувати світ як множинний простір різних можливостей і принад.
Урок літератури, який «занурює» дитину до читацькоцентричної парадигми, передбачає розуміння учнями твору як психологічно живого об’єкту, що містить потенціал для їхнього подальшого життя.
Правила читацькоцентричних уроків літератури
Науково-методична діяльність
Керівництво методичним об’єднанням учителів суспільно-гуманітарного циклу – 15 років
Участь у міському семінарі директорів шкіл: тренинг для учнів 11 класу –квітень 2016 року: «Як зрозуміти іншу людину і навчитись говорити «Ні!»
Участь у міському семінарі заступників директорів з навчально-виховної роботи – листопад 2017 року – педагогічна майстерня «Сучасний педагогічний інструментарій»
Тренінг для вчителів суспільно-гуманітарного циклу СЗШ №30 «Технологія педагогічних майстерень та її роль у формуванні компетентностей учнів»
Тренінг для вчителів
«Технологія педагогічних майстерень»
Семінар заступників директорів – педагогічна майстерня «Сучасний педагогічний інструментарій»
Участь у VII Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті-2015» - «Виховання лідерів в системі шкільного врядування як шлях до соціалізації особистості»
Участь у Х Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті-2018» - «Елементи геймифікації на уроках зарубіжної літератури як засіб формування провідних компетентностей»
Участь у обласній виставці-презентації «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини-2015» - «Виховання толерантності на уроках російської мови як етап соціокультурної компетентності учнів»
Участь у виставках
Формування читацької компетентності за допомогою різних видів мистецтв
Участь у проектах і конкурсах журналу «Зарубіжна література в школах України»
Конкурси для вчителів
«Урок, яким я пишаюся» - 2015
«Виховуємо духовність» - 2015
Конкурси для учнів
2015 рік «Диво Різдва Христового» - 3 учасників,
Куляк Богдан – диплом ІІІ ступеня в номінації «Різдвяна казка», публікація в журналі, подяка вчителеві
2016 рік «Лист літературному героєві»- 2 учасників, сертифікати учням і подяка вчителеві
Участь вихованців у читацьких конкурсах
Всеукраїнський читацький марафон
«Благодійне читання»
Рік Переможці
2015 учні 7-х класів:
Волошиненко Тетяна,
Котляр Анна, Скоробогач Владислав, Смутникова Ельвіра, Юров Юрій
2016 учень 8-А класу Скоробогач Владислав
2017 учні 8 класу (командний залік)
Читацький марафон «Благодійне читання»
Міжнародна гра зі світової літератури «Sunflower»
Координатор гри у СЗШ №30
2016 119 учасників
Диплом ІІ ступеня регіонального рівня - Березін Ілля, 5-А клас
2017 70 учасників
Диплом ІІ ступеня регіонального рівня - Ковтун Анастасія, 6-А клас,
Юдченко Катерина, 6-А клас
Диплом ІІ ступеня всеукраїнського рівня – Березін Ілля, 6- А клас
2018 зареєстровано 92 учасника
Диплом ІІІ ступеня регіонального рівня –
Березін Ілля – 7-А клас,
Скребкова Софія – 7-Б клас
Міжнародна гра «Sunflower»
Самоосвіта
Вебінари від ВГ «Основа»: «Патріотичне виховання на уроках російської мови» - 24 січня 2017 року, «Інфографіка на уроках зарубіжної літератури» - 24 січня 2017 року, «Особистісно-орієнтоване навчання як спосіб підвищення предметної компетентності учнів» - 03 березня 2017 року
Вебінари від журналу «Зарубіжна література в школах України»:
2017-2018 н. р. – 22 вебінари
2018-2019 н. р. -34 вебінари
Приклади тем:
«Освітні тренди на уроці зарубіжної літератури? Легко! Зручно! Ефективно!»
«HAMLET: Shakespeare&Андрухович»
«10 інструментів самовдосконалення особистості вчителя»
Участь у міжнародному конкурсі педагогічної майстерності «Юрмальська осінь-2016» - лауреат в номінації «Найкраща трактовка літературного твору»
Участь у Міжнародному педагогічному конкурсі «Кришталева сова» - 2017 рік, вихід у фінал
Конкурс для вчителів російської мови та літератури від журналу «Російька мова та література в школах України» - матеріали надруковані – 2017 рік
Міжнародний літературний конкурс «Книжкова полиця» - лауреат в номінації «Проза», 2015 рік
Участь у IIІ Міжнародної наукової конференції
«Science progress in European countries: new concepts and modern solutions», - 23 листопада 2018 р. у м. Штутгарт, Німеччина (заочно)
Друк у фахових журналах
«Русский язык и литература в школах Украины»: урок-диспут за комедією О. С. Грибоєдова «Лихо з розуму» (№11, 2017 рік)
Сайт «Всеосвіта» - 10 матеріалів, https://naurok.com.ua/user/id813
Освітній проект «На Урок» - 28 матеріалів,
https://naurok.com.ua/profile/525
Електронна збірка матеріалів IIІ Міжнародної наукової конференції «Science progress in European countries: new concepts and modern solutions» - грудень 2018 ро
Позакласна робота
Позакласна робота
Сучасні форми, цікаві теми, яскраві виступи
Читацький флешмоб
Літературна дегустація
Дефіле підручників зарубіжної літератури
Костюмований конкурс «Хто під парасолькою?»
Театральний фестиваль «Класика на шкільній сцені»
Позакласна робота