Порушення функції опорно-рухового апарату в дітей шкільного віку як сучасна проблема

Про матеріал
Проблема стану фізичного здоров’я підростаючого покоління та дітей з ООП нині актуальна, як ніколи. Особливої значущості вона набуває в сучасних умовах, коли показники дитячої захворюваності мають стійкий і прогресуючий характер. Нині порушення опорно-рухового апарату посідають одне з перших місць у соматичній патології дітей і трапляються досить часто не лише серед молодших школярів, а й серед дошкільнят.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»Компаніївської селищної ради Порушення функції опорно-рухового апарату в дітей шкільного віку як сучасна проблема. Підготувала:вчитель-реабілітолог. Білоус А. А.

Номер слайду 2

Порушення ОРА у дітей з ООПФізичні вправи – основний засіб профілактики й корекції порушень у системі опорно-рухового апарату. Заняття фізичними вправами чинять загальнозміцнювальну дію на організм дітей, підвищують працездатність та опірність до несприятливих факторів зовнішнього середовища, сприяють зміцненню м’язово-зв’язкового апарату, усуненню наявних відхилень. Правильно підібрані фізичні вправи з урахуванням анатомо-фізіологічних особливостей росту та розвитку дітей, їхніх індивідуальних можливостей організму.

Номер слайду 3

Лікувальна фізична культура Лікувальна фізична культура - це метод лікування, що використовує засоби і принципи фізичної культури для лікування захворювань і ушкоджень, попередження їх загострень і ускладнень, відновлення здоров'я і працездатності хворих та дітей з ООП.

Номер слайду 4

Завдання ЛФК під час проведення корекціїно-розвитоких занять для дітей з ООПрозвиток фізичних якостей;корекція порушень в рухах (порушення координації, орієнтування в просторі, точність в русі, рівноваги і т. ін.);корекція недоліків фізичного розвитку (порушення постави, плоскостопість).формування необхідних навичок і умінь дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей.

Номер слайду 5

Форми лікувальної фізкультури які використовуються на заняттях. Лікувальна гімнастика (ЛГ);Ранкова гігієнічна гімнастика (РГГ);Елементи спортивних вправ та ігор;Динамічні вправи (руханки).

Номер слайду 6

Порушення постави та її причини *Перенесення важких предметів;*Неправильна поза під час сидіння;*Тривале сидіння за комп'ютером;*Вродженого характеру.

Номер слайду 7

Вправи для формування правильної постави з предметом на головіСтоячи з предметом на голові та зберігаючи правильне вихідне положення тулуба, піднятись на носки, повернутись у в.п. Ноги разом руки вперед. Зробити випад вперед правою, потім лівою ногою. Ноги разом руки на поясі. Присісти та повернутися у в.п.

Номер слайду 8

Вправи для формування правильної постави положення стоячи. Стоячи біля стіни, підтягнути руками до живота ногу, зігнуту в коліні, невтрачаючи дотику зі стіною. Стоячи біля стіни, витягнути руки вперед. Підняти пряму ногу вперед, не втрачаючи дотику зі стіною.

Номер слайду 9

Що таке плоскостопість. Плоскостопість - це деформація стопи, при якій вона осідає і стає плоскою. При цьому виникають і інші зміни стопи: розширюється її передня частина, а п'ята вилазить назовні. Небезпечна плоскостопість тим, що стопа втрачає свою головну функцію - пружинити при ходьбі, бігу або стрибку.

Номер слайду 10

В основу застосування засобів фізичної реабілітації та фізичної культури при порушенні функції стоп покладено профілактику й корекцію плоскостопості за допомогою фізичних вправ. Основні завдання зведено до таких: 1) підтримка оптимального рухового режиму; 2) зміцнення м’язів, що зберігають склепіння стоп, підвищення їх загальної та силової витривалості; 3) носіння раціонального взуття; 4) обмеження навантаження на нижні кінцівки (тривале стояння на одній, двох ногах, у незручній позі).

Номер слайду 11

Основні вправи проти плоскостопості: Обертання стопами стоячи й сидячи. Підйом на пальці й опускання на п'яти. Ходьба на пальцях. Напівприсідання на пальцях. Невеликі підскоки на пальцях. Ходьба по гімнастичній палиці ступнями уздовж і впоперек. Наступні вправи при плоскостопості виконуються сидячи, коліна зігнуті. При виконанні п'яти повинні бути зафіксовані в одному положенні. Покладіть біля дитини хустку, а на хустку – невеликий вантаж. Пальцями ноги дитина має підтягти хустку на себе, щоб вантаж торкнувся п'яти.

Номер слайду 12

Основними рекомендаціями при проведенні корекційно-розвиткових занять є такі: *заняття проводимо босоніж; *стежимо за якістю виконання, зберігаючи амплітуду та задану вісь руху; *під час виконання вправ у вихідному положенні сидячи стежимо за поставою; *чергуємо вихідні положення під час виконання вправ верхніми кінцівками й тулубом, статичні напруження з розслабленням.

Номер слайду 13

Кінезіологічні вправи у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Кінезіологія — це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку». З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Завдяки «гімнастиці мозку» організм координує роботу правої та лівої півкуль, розвиває взаємодію тіла й інтелекту.

Номер слайду 14

До комплексу кінезіологічних вправ входить:- вправи на розтягування, які нормалізують гіпертонус (м՚зове напруження) та гіпотонус (неконтрольовану м՚зову млявість); - дихальні вправи, які покращують ритміку організму; розвивають самоконтроль; - вправи для очей розвивають міжпівкульну взаємодію; - вправи для розвитку дрібної моторики;- вправи на релаксацію.

Номер слайду 15

Вправи для тренування мозку. Колечко По черзі і дуже швидко перебираємо пальці рук, поєднуючи в кільце з великим пальцем, вказівний, середній, безіменний, мізинець. Спочатку кожною рукою окремо, потім одночасно двома руками.

Номер слайду 16

Дзеркальне малювання Покладіть на стіл чистий аркуш паперу, візьміть по олівцю. Малюйте одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери. При виконанні цієї вправи ви повинні відчути розслаблення очей і рук, тому що при одночасній роботі обох півкуль поліпшується ефективність роботи всього мозку.

Номер слайду 17

Кулак-ребро-долоня. Три положення руки на площині столу послідовно змінюють один одного. Долоня на площині, стисла в кулак долоня, долоня ребром на площині столу, розпрямлена долоня на площині столу; виконується спочатку правою рукою, потім - лівою, потім - двома руками разом. Кількість повторень - по 8-10 разів. При засвоєнні програми або при утрудненнях у виконанні дитина допомагає собі командами ("кулак-ребро-долоня"), вимовляючи їх вголос або про себе.

Номер слайду 18

Вухо – ніс. Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

Номер слайду 19

Тілесні рухи«Людина – павук». Стати обличчям до стіни, ноги на ширині плечей, долоні покласти на стіну на рівні очей. Пересуватися вздовж стіни вправо, потім уліво приставним кроком, руками й ногами рухати паралельно. Далі робити рухи лівою рукою і правою ногою, правою рукою і лівою ногою.«Незвичайне керування». Крок лівою ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки.«Око – мандрівник». Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь –  який предмет, який назвав вчитель.

Номер слайду 20

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Фізична культура, Інші матеріали
Інкл
Додано
23 березня 2021
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку