Посадова інструкція вчителя трудового навчання/завідувача майстерні/

Про матеріал
Посадова інструкція вчителя трудового навчання (завідувача майстерні) 1.Загальні положення. 2.Завдання та обов'язки.3.Права. 4.Відповідальність.5.Повинен знати:.6.Кваліфікаційні вимоги. 7.Взаємовідносини (зв'язки за посадою).8.Кваліфікаційні вимоги до категорій
Перегляд файлу

 

 

 

 

                                           Затверджено

__________________

__________________

 

Посадова інструкція

учителя трудового навчання

 (завідуючого майстернею)

 

  1. Загальні положення
    1.             Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя.

В інструкції враховані рекомендації з організації охорони праці в навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України.

  1.             Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) призначається і звільняється з посади  директором НРЦ.
  2.             Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) повинен мати відповідну фахову вищу освіту.
  3.             Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) підпо­рядковується безпосередньо заступнику директора школи з навчальної роботи.
  4.             У своїй роботі учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) керується Конституцією і Законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом НРЦ, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією, трудовим договором (контрактом).

Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) дотримується Конвенції про права дитини.

 

  1. Завдання та обов'язки
    1.             Основними напрямками діяльності учителя трудового навчання (завідуючого майстернею)  є:
  •      навчання учнів предмета з врахуванням вікових особливостей школярів;
  •      формування в учнів загальної культури, свідомого вибору професії та готовності до функціонування в ринкових умовах;
  •      забезпечення режиму дотримання правил і норм з охорони праці у навчальному закладі, у майстерні зокрема.
    1.             Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) виконує такі посадові обов'язки:
  •      планує, здійснює навчання, виховання, розвиток учнів із врахуванням специфіки предмета, проводить уроки та інші навчальні заняття в класах згідно з розподілом навчального навантаження;
  •      реалізує програми з предмета у відповідності з навчальним планом, поурочним планом і розкладом занять;
  •      забезпечує умови для засвоєння учнями навчальних програм з предмета згідно з вимогами Державного освітнього стандарту;
  •      веде в установленому порядку шкільну документацію;
  •      постійно працює над підвищенням педагогічної майстерності і фахового рівня з предмета;
  •      вимагає від учнів дотримання навчальної дисципліни, Статуту НРЦ;
  •      розробляє і періодично переглядає (1 раз на три роки) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
  •      виконує розпорядження і накази Міністерства освіти і науки України, органів профспілок з питань охорони праці;
  •      включає питання електробезпеки, пожежної безпеки, виробничої санітарії та гігієни праці у плани практичних занять;
  •      створює робочі місця, які відповідають усім вимогам охорони праці та виробничої санітарії; контролює дотримання здорових і безпечних умов проведення виробничої практики учнями;
  •      не допускає проведення навчальних занять або робіт учасників освітнього процесу без спецодягу та інших засобів індивідуального захисту;
  •      вимагає у встановленому порядку забезпечення спецодягом та іншими засобами індивідуального захисту;
  •      проводить практичні заняття та інші роботи при наявності захисного заземлення й інших умов, що вимагають правила і норми з електробезпеки, охорони праці, виробничої санітарії;
  •      проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед учнів під час освітнього процесу;
  •      бере участь у розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нещасного випадку;
  •      підтримує постійний зв'язок з батьками (особами, які їх заміняють) учнів;
  •      проводить інструктажі для учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією в класному журналі і "Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів";
  •      допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації Центру з метою контролю оцінки своєї діяльності;
  •      заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням заступника директора  з навчальної роботи;
  •      бере участь у роботі педагогічної ради Центру і нарадах, які проводяться адміністрацією;

 

  1. Права

Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) має право:

3.1. Брати участь в управлінні Центром у порядку, визначеному Статутом НРЦ;

3.2. На захист професійної честі і гідності;

3.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати на них пояснення;

3.4. Захищати свої інтереси самостійно або через представника, у тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування чи службового розслідування, пов'язаного з порушенням учителем норм професійної етики;

3.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;

3.6. Вільно вибирати і використовувати методику навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи оцінювання знань учнів.

3.7. Вибирати форми підвищення кваліфікації.

3.8. Атестуватися за бажанням на відповідну кваліфікаційну категорію і встановлення її у разі успішного проходження атестації.

3.9. Давати учням під час занять і на перервах обов'язкові розпорядження, що стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках та в порядку, визначеному Статутом і правилами про заохочення і покарання учнів Центру.

3.10. Відвідувати уроки,позакласні заходи в інших учителів за їх згодою.

3.11. Щорічно проходити безкоштовний медичний огляд.

 

  1. Відповідальність
    1.             У визначеному законодавством України порядку учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) несе відповідальність за:
  •      реалізацію не в повному обсязі навчальних програм з трудового навчання у відповідності із навчальним планом і розкладом навчального процесу;
  •      життя і здоров'я учнів під час освітнього процесу;
  •      порушення прав і свобод учнів;
  •      безпечний стан робочих місць, електрообладнання, верстатів, стендів, приладів, інструментів, належний стан приміщення;
  •      безпечне зберігання і транспортування обладнання і матеріалів, а також безпечне застосування знешкоджуючих і знищення легкозаймистих матеріалів;
  •      розміщення верстатів, установок і стендів у відповідності з правилами і нормами з охорони праці;
  •      введення в експлуатацію нових, а також реконструйованих майстерень з дозволу приймальної комісії;
  •      систематичне проведення інструктажів для учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності і відповідне їх оформлення в «Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів» та класних журналах;
  •      щорічну розробку заходів з охорони праці та їх виконання;
  •      своєчасне розслідування та облік нещасних випадків, пов'язаних з роботою учнів у майстерні, вжиття заходів з усунення причин, що призвели до травми;
  •      перевірку знань і дотримання учнями правил техніки безпеки і питань охорони праці;
  •      перевірку перед початком роботи готовності стендів, верстатів, машин, механізмів та інструментів;
  •      проведення у встановлені терміни оперативного контролю за станом робочих місць та обладнання у майстерні;
    1.             За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту чи Правил внутрішнього трудового розпорядку Центру, законних розпоряджень директора НРЦ та інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених даною Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
    2.             За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку, вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
    3.             За завдані Центру чи учасникам освітнього процесу збитки у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов'язків учитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим чи цивільним законодавством.
  1. Повинен знати:

Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею) повинен знати:

5.1. Вимоги нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу та правила:

  •             внутрішнього трудового розпорядку;
  •             безпечної експлуатації електрообладнання;
  •             пожежної і електробезпеки;
  •             надання першої медичної допомоги;
  •             виробничої санітарії та гігієни праці.
  •             користування засобами пожежогасіння та індивідуального захисту.

5.2. Шляхи евакуації дітей на випадок виникнення пожежі.

5.3. Предмет та методику викладання, виховні цілі, особливості змісту навчальних програм з трудового навчання, основні напрямки й перспективи розвитку  освіти.

5.4. Норми оцінювання знань, умінь і навичок учнів з даного предмета.

5.5. Вимоги до ведення навчальної документації з даного предмета.

5.6. Основні теорії методів навчання, їх класифікацію.

5.7. Цілі, принципи, організацію, нормативне забезпечення шкільної  освіти, зміст і засоби оптимізації процесу навчання.

5.8. Психологічні основи диференційованого навчання, форми, методи і засоби освітнього процесу.

5.9. Сутність уроку як основної форми процесу навчання і виховання.

5.10. Підходи до вибору форм, засобів і методів навчання з ураху­ванням конкретних умов.

 

  1. Кваліфікаційні вимоги

Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею):

6.1. Планує навчальний процес на основі змісту освіти, вимог нормативних документів, рекомендацій педагогічних наук і з урахуванням конкретних умов діяльності навчального закладу, аналізу результатів навчання і реальних досягнень учнів.

6.2. Організовує навчальний процес відповідно до психолого- педагогічних вимог, рекомендацій педагогічної науки.

6.3. Здійснює контроль та аналізує результати навчальної діяльності школярів, вносить корекцію і застосовує методи зацікавленості учнів в отриманні знань.

6.4. Будує навчальний процес на засадах гуманізації з урахуванням свідомої дисципліни учнів, впливає на формування позитивних рис школярів словом, власним прикладом, підходить до кожного учня індивідуально, враховуючи навчальні можливості, інтереси, мотиви навчання дітей і підлітків.

6.5. Аналізує ефективність використання технологій навчання, результати власної педагогічної діяльності, здійснювати самоаналіз проведених уроків.

6.6. Організовує виконання наказів, розпоряджень, рішень дирекції, колегіальних органів.

6.7. Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час роботи з інструментами, приладами, матеріалами на уроках, під час навчальних екскурсій, походів і вести облік проведених інструктажів.

6.8. Щорічно проходить навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмета.

 

 

  1.    Взаємовідносини (зв'язки за посадою)

Учитель трудового навчання (завідуючий майстернею):

  1.             Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження у відповідності з розкладом навчальних занять, бере участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
  2.             У період канікул, які не співпадають з відпусткою, залучається адміністрацією Центру до методичної, педагогічної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя трудового навчання (завідуючого майстернею) на час канікул затверджується директором НРЦ.
  3.             Заміняє у встановленому порядку тимчасово відсутніх вчителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією.

 

8. Кваліфікаційні вимоги  до категорій

Спеціаліст вищої категорії має відповідну фахову вищу освіту, виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, досконало володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; вміє продукувати оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення уроку (навчальних занять); активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів; вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі, відзначається загальною культурою, моральними якостями, що служать прикладом для наслідування.

 

 

 

 

Посадову інструкцію отримав

і з її змістом ознайомлений   _______________    __________________________

                                                                             Підпис                       Ім’я  та  прізвище

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
2339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку