Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт та судження.

Про матеріал
План уроку для учнів 5 класу на тем: "Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт та судження."
Перегляд файлу

Тема уроку: Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт та судження.

5 клас

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів із поняттям факту та судження, навчити їх розрізняти ці поняття.
  2. Ознайомити учнів із основними правилами пошуку інформації в Інтернеті.
  3. Навчити учнів критично оцінювати інформацію, знайдену в Інтернеті.
  4. Розглянути можливості використання нейромереж для пошуку та оцінювання інформації.

План уроку:

І. Організаційний момент (3 хв)

  1. Привітання учнів.
  2. Перевірка присутності.
  3. Оголошення теми та мети уроку.

Вступне слово вчителя:

  • "Сьогодні ми з вами навчимося, як правильно шукати відомості в Інтернеті та як їх критично оцінювати. Для цього ми також познайомимося з поняттями факту та судження. Крім того, ми розглянемо, як можна використовувати нейромережі для полегшення цього процесу."

ІІ. Актуалізація знань (7 хв)

  1. Обговорення попереднього досвіду учнів з пошуку інформації в Інтернеті.

Питання до учнів:

  • "Чи користуєтеся ви Інтернетом для пошуку інформації? Якщо так, для чого саме?"
  • "Чи знаєте ви, як перевіряти, чи правдива знайдена інформація?"
  1. Обговорення значення термінів: факт та судження.

Пояснення вчителя:

  • Факт – це те, що можна підтвердити за допомогою доказів. Наприклад: "Земля обертається навколо Сонця."
  • Судження – це думка або висновок, заснований на особистому погляді або емоціях. Наприклад: "Земля – це найкрасивіша планета."

Питання до учнів:

  • "Як ви думаєте, чому важливо розрізняти факти та судження, коли шукаєш інформацію в Інтернеті?"

ІІІ. Пояснення нового матеріалу (15 хв)

  1. Правила пошуку інформації в Інтернеті.

Вчитель пояснює основні правила:

  • Використовувати ключові слова для точнішого пошуку.
  • Перевіряти джерела інформації – чи є це надійний сайт (освітній, новинний або урядовий ресурс)?
  • Шукати інформацію на кількох джерелах, щоб переконатися в її правдивості.

Приклад:

  • Ключове слово: "факти про сонячну систему".
  • Надійні сайти: NASA, наукові журнали, енциклопедії.
  1. Критичне оцінювання інформації.
    • Розуміння того, що не вся інформація в Інтернеті є правдивою. Деякі матеріали можуть містити судження або навіть неправдиві дані.
    • Як розпізнати фейки:
      • Надто сенсаційні заголовки.
      • Відсутність джерел або посилань.
      • Застарілі дати або відсутність автора.

Питання до учнів:

  • "Як ви думаєте, чому важливо перевіряти кілька джерел інформації?"
  1. Факт і судження – як розрізняти?
    • Наводимо кілька прикладів інформації, і учні повинні визначити, це факт чи судження.

Приклади:

  • "Київ – столиця України." (Факт)
  • "Київ – найкрасивіше місто в Україні." (Судження)

Питання до учнів:

  • "Як ми можемо дізнатися, що це саме факт?"

ІV. Практична робота (15 хв)

  1. Пошук інформації в Інтернеті.
    • Учням пропонується завдання: знайти кілька фактів про Сонячну систему за допомогою пошукових систем (Google, Bing).
    • Кожен учень повинен записати три факти та перевірити їх на різних сайтах.

Питання до учнів:

  • "Як ви обрали сайт, на якому знайшли інформацію? Чи перевірили ви інформацію на інших ресурсах?"
  1. Оцінювання знайденої інформації.
    • Після пошуку учні разом з учителем обговорюють, які з їхніх знайдених тверджень є фактами, а які можуть бути судженнями.

Приклад:

  • "Юпітер – найбільша планета в Сонячній системі." (Факт)
  • "Юпітер – найцікавіша планета." (Судження)
  1. Використання нейромереж для пошуку та аналізу інформації.
    • Вчитель демонструє, як можна використовувати нейромережі для пошуку інформації, наприклад, ChatGPT або інші інструменти. Обговорюються переваги та недоліки використання таких технологій.

Запитання до учнів:

  • "Як ви думаєте, чи можна довіряти всім результатам, які генерують нейромережі?"

V. Підсумок уроку (5 хв)

  1. Підведення підсумків уроку.

Питання до учнів:

  • "Чого нового ви сьогодні навчилися?"
  • "Як можна використовувати отримані знання у повсякденному житті?"

Вчитель ще раз наголошує на важливості критичного мислення під час роботи з інформацією в Інтернеті.

  1. Домашнє завдання:
    • Знайти три факти про цікаву для вас тему та підготувати короткий звіт, вказавши джерела інформації та обґрунтувавши, чому ви вважаєте ці джерела надійними.

Очікувані результати:

  1. Учні розуміють різницю між фактом та судженням.
  2. Учні вміють користуватися Інтернетом для пошуку інформації та критично оцінювати знайдену інформацію.
  3. Учні розуміють можливості та обмеження використання нейромереж для пошуку відомостей.

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку