Уроки фізики. «Теплові явища.» 8 клас. Тематичне планування, плани-конспекти уроків, методичні рекомендації.
Навчальний посібник – Стара Вижівка, 2017. – 38 с.
Відділ освіти
Старовижівської РДА
НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія»
смт. Стара Вижівка
Л. Б. Фесенюк
8 клас
Тематичне планування
Плани-конспекти уроків
Методичні рекомендації
2017
Фесенюк Л. Б.
Уроки фізики. «Теплові явища.» 8 клас. Тематичне планування, плани-конспекти уроків, методичні рекомендації.
Навчальний посібник – Стара Вижівка, 2017. – 38 с.
Посібник містить тематичне планування, плани-конспекти уроків, методичні рекомендації з теми «Теплові явища.» курсу фізики 8 класу.
Рекомендовано для вчителів фізики загальноосвітніх шкіл.
1. Теплові явища.
32 год.
№ заняття |
Тема |
Кількість годин |
1 |
Тепловий рух. Температура тіла та її вимірювання. |
1 |
2 |
Залежність розмірів фізичних тіл від температури. |
1 |
3 |
Розв’язування задач. |
1 |
4 |
Внутрішня енергія та способи її зміни. Теплообмін та його види. |
1 |
5 |
Розв’язування задач. Ф. д. |
1 |
6 |
Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини. |
1 |
7 |
Розв’язування задач. К. т. з. |
1 |
8 |
Тепловий баланс. |
1 |
9 |
Л. р. № 1. Визначення теплового балансу за умов змішування води різної температури. |
1 |
10 |
Л. р. № 2. Визначення питомої теплоємності речовини. |
1 |
11 |
Розв’язування задач. |
1 |
12 |
Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів. |
1 |
13 |
Агрегатні стани речовини. |
1 |
14 |
Розв’язування задач. |
1 |
15 |
Розв’язування задач. |
1 То |
16 |
Плавлення твердих тіл. Кристалізація. Питома теплота плавлення речовини. |
1 |
17 |
Розв’язування задач. |
1 |
18 |
Випаровування і конденсація рідин. Питома теплота пароутворення речовини. |
1 |
19 |
Кипіння рідини. |
1 |
20 |
Розв’язування задач. КТЗ |
1 |
21 |
Згоряння палива. |
1 |
22 |
Розв’язування задач. Пр |
1 |
23 |
Розв’язування задач. |
1 |
24 |
Розв’язування задач. КТЗ |
1 |
25 |
Розв’язування задач. |
1 |
26 |
Теплові двигуни. Види теплових двигунів. Екологічні проблеми їх використання. |
1 |
27 |
Закон збереження енергії в механічних і теплових процесах. Коефіцієнт корисної дії ( ККД ) теплового двигуна. |
1 |
28 |
Розв’язування задач. |
1 |
29 |
Контрольна робота «Теплові явища». |
1 |
30 - 32 |
Розв’язування задач. |
3 |
Урок 1. Тепловий рух. Температура тіл та її вимірювання.
Хто наважиться стверджувати, що ми знаємо все, що може бути пізнано?
Г. Галілей
Мета: формувати і розвивати в учнів уявлення про тепловий рух, температуру як один із параметрів теплового стану тіла, про залежність певних властивостей фізичних тіл від температури; ознайомити з різними видами термометрів та температурних шкал. Розвивати творчі здібності учнів, уміння працювати з додатковою літературою, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: демонстрування теплового руху частинок у тілах різних агрегатних станів, видів шкал та термометрів, (« Фізика 7-9» 2.1.1; « Наша фізика 8 »).
Обладнання: різні види термометрів, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Розминка.
Вірш.
Про теплоту начнем рассказ,
Все вспомним, обобщим сейчас.
Энергия! Работа до кипения!
Чтоб лени наблюдалось испарение!
Мозги не доведем мы до плавления,
Их тренируем до изнеможения!
В учении проявим мы старание,
Идей научных видя обаяние!
Задачу мы любую одолеем
И другу подсобить всегда сумеем!
И проявляем мы себя в труде,
Как двигатель с высоким КПД!
Но как же жизнь бывает непроста
С той дамой, что зовется «Теплота»!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Мотивація вивчення теми.
Учитель звертає увагу на те, що учні будуть вивчати розділ « Теплові явища », зачитує епіграф уроку, учні його обговорюють.
2. Сприйняття нового матеріалу.
1. Поняття теплового руху молекул.
/ Демонстрація /.
2. Температура як фізична величина, що характеризує тепловий стан речовини і є мірою середньої кінетичної енергії руху молекул.
/ Демонстрація /.
3. Термометр як прилад для вимірювання температури.
/ Демонстрація /.
4. Види термометрів.
/ Демонстрація /.
5. Види температурних шкал. Визначення ціни поділки термометра.
/ Демонстрація /.
6. Перегляд відеофільму.
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 1 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 2. Залежність розмірів фізичних тіл від температури.
Мета: розглянути залежність розмірів фізичних тіл від температури, навчитись експериментально визначати температуру за допомогою термометрів. Формувати і розвивати в учнів вміння розв’язувати задачі з даної теми, експериментальні вміння та навички, уміння описувати та систематизувати результати спостережень, планувати і проводити невеликі експериментальні дослідження, проводити вимірювання, робити узагальнення та висновки. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: демонстрування розширення твердих тіл, рідин та газів (« Фізика 7-9» ; « Наша фізика 8 »).
Обладнання: кулька і кільце, біметалева пластинка, пробірка з підфарбованою рідиною і трубкою, спиртівка, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Інтерактивна вправа «Хто більше знайде в слові слів».
Слово: «Термометр».
Слова: метр, торт, ром, том, море, метро, мер.
ІІ. Актуалізація знань.
Вікторина «Чомучка».
ІІІ. Мотивація вивчення теми.
Чи однаково натягнуті дроти ліній електропередач взимку і влітку? Чому, прокладаючи нафтопроводи та газопроводи, у деяких місцях роблять петлі? Чому між рейками залишають проміжки? На ці та інші питання відповідь отримаємо на сьогоднішньому уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розширення твердих тіл.
/ Демонстрація /.
2. Розширення рідин.
/ Демонстрація /.
3. Розширення газів.
/ Демонстрація /.
4. Перегляд відеофільму.
V. Закріплення і узагальнення знань учнів.
VІ. Підсумки уроку.
Міні-виступ «Моє відкриття на сьогоднішньому уроці».
VІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 2 – 4 стр.8 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: завдання 4; 9; 11 стр. 16 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 3. Розв’язування задач.
Головне, що визначає перемоги в житті: з інтересом здобувати всю широту знань, учитись наполегливо, учитись завжди...
М. Зелінський
Мета: формувати та розвивати в учнів уміння і навички розв’язувати задачі на тепловий рух, температуру тіла, залежність розмірів фізичних тіл від температури. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань.
Обладнання: роздаткові матеріали.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
1. Гра « Перевір знання товариша.»
2. Перевірка наявності і правильності письмового домашнього завдання: впр. 4; 9; 11 стр. 16 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
ІІІ. Розв’язування задач.
1. Виконання вправ: 2; 3 стр.16 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
2. Виконання вправ: 26.3; 26.6; 26.11 стр. 116 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
3. Виконання завдань: 1 – 3 В. 1 - 4 ( Роздатковий матеріал «Тести» ).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити § 1 – 4 стр. 4 - 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати впр. 8; 10 стр.16 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 4 . Внутрішня енергія та способи її зміни. Теплообмін та його види.
Мета: формувати і розвивати в учнів поняття внутрішньої енергії; ознайомити з різними способами зміни внутрішньої енергії. Розглянути поняття «теплообміну» та його видів. Розвивати творчі здібності учнів, уміння працювати з додатковою літературою, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: перетворення внутрішньої енергії в механічну та навпаки; перетворення енергії кульки; добування вогню тертям; нагрівання і закипання води у високій пляшці; нагрівання мідного стержня із канцелярськими кнопками; нагрівання води в колбі, на дні якої є кілька дрібок акварельної фарби; залежність здатності тіла поглинати тепло від кольору його поверхні.(« Фізика 7-9» 2.1; «Наша фізика 8»).
Обладнання: спиртівка, пробірка з водою, пробка, термометр, свинцева кулька та пластина, канцелярські кнопки, мідний стержень, дрібка акварельної фарби, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Розгадування ребусів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Кашалот на лобі має спермацетовий орган. Він служить для керування його плавучістю. Цей орган містить жир, об’єм якого помітно змінюється під впливом температури ( з опусканням на глибину ). При зниженні температури жир стає густішим і з рідини перетворюється на білувату кашку, що складається з кристалів. У такому стані він займає менший об’єм, витісняє менше води і плавучість кашалота зменшується.
Є в мене шість служниць
Моторних, вдалих,
І все, що бачу я навколо,
Усе від них я знаю.
Вони на запит мій
Будь-коли допоможуть
І звуть їх: Як, Чому,
Хто, Що, Коли, Де.
Р. Кіплінг
Запитання:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Дослід. Налити в пробірку небагато води. Виміряти її температуру. Закрити пробірку пробкою, обгорнути пробірку папером і енергійно збовтувати воду 30-40 с. Відкрити пробірку і знову виміряти температуру. Температура збільшиться. Чому?
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 5; 6 стр. 18 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: впр. 35 – 40 стр. 28 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Підготуватись до письмової роботи.
Урок 5. Розв’язування задач.
Хто наважиться стверджувати, що ми знаємо все, що може бути пізнано?
Г. Галілей
Мета: продовжувати формувати та розвивати в учнів уміння і навички розв’язувати задачі на тепловий рух, температуру тіла, залежність розмірів фізичних тіл від температури. Вивчити рівень освітньої компетенції учнів. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань.
Обладнання: роздаткові матеріали.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
1. Гра « Перевір знання товариша.»
2. Перевірка наявності і правильності письмового домашнього завдання: впр. 35 – 40 стр. 28 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
3. Виконання вправ: 27.1 – 27.8; 27.10 стр.120 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІІІ. Виконання письмової роботи.
1. Виконання завдань: 1 – 9 стр.31 КТЗ - 5 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 1 – 6 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: впр. 22; 24; 27 стр.27 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 6. Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини.
Якщо у слові – початок, то в числі – продовження свідомості.
Д. І. Менделєєв
Мета: сформувати початкове уявлення про кількість теплоти, питому теплоємність речовини. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати вміння встановлювати закономірності на основі дослідів, творчі здібності учнів, уміння працювати з додатковою літературою, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: нагрівання на однакових спиртівках у двох однакових посудинах рівних мас олії та води. («Фізика 7-9»; «Наша фізика 8»).
Обладнання: прилади для проведення дослідів, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Аналіз письмової роботи.
2. Запитання: 1 – 7 стр.21; 1 – 5 стр. 26 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
3. Виконання завдань: 27.14 – 27.17; 27.20; 27.21; 27.25; 27.29 стр.120 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Демонстрація досліду.
Яка речовина швидше закипить і чому?
Відповісти на це запитання ми зможемо в кінці уроку.
1 калорія = 4,19 Дж – енергія, що виділяється в результаті споживання того чи іншого продукту.
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
1. Опрацювати: § 7 стр.29 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
2. Виконати: впр. 60; 63; 64 стр. 38 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 7. Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу.
Краще за все просувається природниче дослідження, коли фізичне завершується у математичному.
Ф. Бекон
Мета: формувати знання про тепловий баланс у процесі теплового обміну. Виробляти уміння розв’язувати задачі на складання рівняння теплового балансу. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: тепловий баланс при тепловому обміні («Фізика 7-9»; «Наша фізика 8»).
Обладнання: склянки з водою різної температури, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Запитання: 1 – 4 стр.34 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
2. Перевірка письмового домашнього завдання.
3. Вправи: 1 – 6 стр. 47 (А. С. Пивовар Тестовий зошит. Фізика 8 ).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Проведення досліду: ( змішування води різної температури у склянці ).
Чи всю кількість теплоти, яку віддає тепліша вода, отримає холодніша вода?
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Вправи: 1; 2 стр.75 (С. П. Кононіченко Фізика 8).
2. Вправи: 1 – 6 стр.49 (А. С. Пивовар Тестовий зошит. Фізика 8 ).
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 8 стр. 34 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати вправи: 65 – 67 стр.38 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Підготуватись до письмової роботи.
Урок 8. Розв’язування задач.
Мета: продовжувати розвивати в учнів уміння і навички розв’язувати задачі по темі «Кількість теплоти. Тепловий баланс.» Вивчити рівень освітньої компетенції учнів. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань.
Обладнання: роздаткові матеріали.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація знань.
1. Гра « Перевір знання товариша.»
2. Перевірка наявності і правильності письмового домашнього завдання: впр. 65 – 67 стр. 38 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
3. Виконання вправ: 29.1; 29.2; 29.4; 29.7; 29.10; 29.9 стр.131 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІІІ. Виконання письмової роботи.
Виконання завдань: 1 – 10 ( дидактичний матеріал «Теплові явища. Внутрішня енергія. Нагрівання та охолодження»).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 1 – 8 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: впр. 68; 69 стр.39 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 9. Л. р. № 1. Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.
Той, хто базікає про природу, замість того, щоб за допомогою експерименту та спостережень примусити говорити, ніколи не пізнає її. Лише дослід відслонює завісу з таємниць природи.
Галілео Галілей
Мета: експериментально перевірити рівняння теплового балансу та визначати кількість теплоти, яку отримала холодна вода від гарячої під час теплообміну. Формувати і розвивати в учнів експериментальні вміння та навички, уміння описувати та систематизувати результати спостережень, планувати і проводити невеликі експериментальні дослідження, проводити вимірювання, робити узагальнення та висновки. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань, формування експериментальних умінь.
Обладнання: прилади для виконання лабораторної роботи.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
ІІІ. Інструктаж з БЖД. Л. р. № 1. Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури.
ІV. Підсумки уроку.
Міні-виступ «Моє відкриття на сьогоднішньому уроці».
V. Домашнє завдання.
Повторити § 1 – 8 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 10. Л. р. № 2. Визначення питомої теплоємності речовини.
Мета: навчитись експериментально визначати питому теплоємність речовини. Формувати і розвивати в учнів експериментальні вміння та навички, уміння описувати та систематизувати результати спостережень, планувати і проводити невеликі експериментальні дослідження, проводити вимірювання, робити узагальнення та висновки. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань, формування експериментальних умінь.
Обладнання: прилади для виконання лабораторної роботи.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація знань.
Завдання: 29.3; 29.11; 29.12 стор. 132 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІІ. Мотивація вивчення теми.
Якщо ненароком доторкнутись до металу та дерева у тридцятиградусний мороз, то метал на дотик буду значно холоднішим, ніж дерево. А що можна відчути, якщо доторкнутися до металу і дерева у п’ятидесятиградусну спеку? Як це можна пояснити?
Отож, ми сьогодні з вами будемо вчитися визначати експериментальним шляхом питому теплоємність речовини.
ІІІ. Інструктаж з БЖД. Л. р. № 2. Визначення питомої теплоємності речовини.
ІV. Підсумки уроку.
Міні-виступ «Моє відкриття на сьогоднішньому уроці».
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 1 – 8 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Запропонуйте спосіб визначення маси металевого предмета без зважування і вимірювання об’єму.
Урок 11. Розв’язування задач.
Мета: розвивати в учнів уміння і навички розв’язувати задачі на складання рівняння теплового балансу. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань.
Обладнання: роздаткові матеріали.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація знань.
1. Аналіз лабораторних робіт № 1; 2.
2. Гра «Бумеранг».
ІІ. Розв’язування задач.
ІІІ. Підсумки уроку.
ІV. Домашнє завдання.
1. Повторити § 1 – 8 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 12. Фізичні властивості твердих тіл, рідин та газів.
Мета: розглянути фізичні властивості твердих тіл, рідин та газів; формувати та розвивати вміння і навики розв’язувати вправи по даній темі; Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: демонстрація фізичних властивостей твердих тіл, рідин та газів («Фізика 7-9»; «Наша фізика 8»).
Обладнання: склянки з водою, мензурка, металева та дерев’яна лінійки, пластилін, шприц, м’ячик, надувна кулька, склянні посудини різної форми, комп’ютер, проектор, велика посудина з водою і склянка.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Діти висловлюють свою думку про різні тіла і їхні властивості.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Мотивація вивчення теми.
Спробуємо розглянути всі тіла, що нас оточують. Усі вони відрізняються формою, кольором, розмірами. Можуть відрізнятися запахом, смаком і т. д. Ви уже знаєте, що фізичні тіла поділяються на три класи: тверді, рідкі та газоподібні. Оскільки фізичні тіла складаються з речовин, тому ми на сьогоднішньому уроці розглянемо властивості речовин у різних станах: твердому, рідкому та газоподібному.
Сприйняття нового матеріалу.
( Діти поділені на три групи. Самостійно, виконуючи досліди, роблять висновки про різні властивості тіл.)
1. Фізичні властивості твердих тіл. ( Демонстрація ).
2. Фізичні властивості рідин. ( Демонстрація ).
3. Фізичні властивості газів. ( Демонстрація ).
4. Перегляд відеофільму.
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Виконати: завдання 1 – 4 с. р. № 17 варіант ІІ стор. 36 (С. П. Кононіченко Зошит для самостійних та контрольних робіт).
2. Завдання: 1 – 3 В - ІІ стр. 33 П.т. № 6 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 9 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Розглянути запитання: 1 – 6 стр.43 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 13. Агрегатні стани речовини.
Мета: розглянути агрегатні стани речовини; формувати та розвивати вміння і навики розв’язувати вправи по даній темі; Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: демонстрація агрегатних станів речовини («Фізика 7-9»; «Наша фізика 8»).
Обладнання: склянка з водою, льодом, спиртівка, комп’ютер, проектор.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Запитання 1 – 6 стр.43 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
2. Учні коротко перераховують властивості тіл.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Мотивація вивчення теми.
На уроках географії, природознавства ви розглядали кругооббіг у природі. Пригадаємо, як це відбувається. (Учні висловлюють свої думки.)
Отже, речовина може перебувати у різних станах. У яких саме і що для цього потрібно, ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.
Сприйняття нового матеріалу.
1. Твердий стан речовини. ( Демонстрація ).
2. Рідкий стан речовини. ( Демонстрація ).
3. Газоподібний стан речовини. ( Демонстрація ).
4. Перегляд відеофільму.
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Завдання: 1 – 4; 8 В – ІІ стор. 34 – 36 (Ф. М. Кара Завдання до тематичного оцінювання).
2. Завдання: 28.2 – 28.5 стр. 126; пр. розв. задачі стр. 125 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 10 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Розглянути запитання: 1 – 4 стр. 45 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 14. Розв’язування задач.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Теплові явища» про кількість теплоти, фізичні властивості тіл та агрегатні стани речовини. Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, увагу та уміння розв’язувати задачі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: дидактичний роздатковий матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Гра «Чомучка».
ІІ. Розв’язування задач.
Завдання 1- 6 В – І;ІІ стор. 30 (Л. М. Карпат Фізика 8. Підсумкові роботи.).
ІІІ. Підсумки.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити: § 1 - 10 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: завдання 1 – 5 В – І; ІІ стр. 77 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 15. Розв’язування задач.
Теорії, гіпотези, закони й постулати
Для того й відкривалися, щоб їх застосувати.
Мета проконтролювати знання учнів з теми «Теплові явища» про кількість теплоти, фізичні властивості тіл та агрегатні стани речовини, рівень сформованості навичок розв’язування задач на застосування формул кількості теплоти та рівняння теплового балансу. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати інтерес до фізики та міжпредметні зв’язки.
Тип уроку: урок контролю та корекції знань.
Обладнання: дидактичні матеріали для перевірки знань учнів.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення з дітьми епіграфу уроку.
ІІ. Мотивація.
Сьогодні ми переконаємось, чи тема «Кількість теплоти та тепловий баланс» для вас була цікавою і корисною, чи ви добре її засвоїли.
ІІІ. Проведення письмової роботи.
Виконання завдань: 1 – 9 В-1, В-ІІ (дидактичні матеріали для перевірки знань учнів).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 1 - 10 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 16. Плавлення твердих тіл. Кристалізація.
Хто шукає, той знаходить.
Приказка
Думати легко, діяти важко. Діяти згідно з тим, як думаєш – найскладніше у світі.
Й. В. Гете
Мета: ознайомити учнів з процесами плавлення твердих тіл та кристалізації. Сформувати поняття питомої теплоти плавлення тіл. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: плавлення та тверднення парафіну, плавлення льоду, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: шматок льоду, парафіну, посудина з водою, комп’ютер, проектор, екран.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ознайомлення учнів з тематичною та проведення короткого аналізу письмової роботи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Демонстрації плавлення та тверднення парафіну, плавлення льоду.
Сьогодні ми розглянемо два оборотні процеси – плавлення та тверднення твердих тіл.
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 11 стр.45 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: вправа 75; 78 стр.50 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 17. Розв’язування задач.
Мета продовжувати формувати та розвивати вміння та навики розв’язувати задачі на процеси плавлення та тверднення тіл. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати інтерес до фізики та міжпредметні зв’язки.
Тип уроку: урок розв’язування задач.
Обладнання: дидактичні роздаткові матеріали.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
1.Розгляд запитань: 1 – 6 стр. 49 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
2. Перевірка правильності виконання письмового домашнього завдання.
3. Виконання вправ: 1 – 6 стр. 52 (А. С. Пивовар Тестовий зошит. Фізика 8 ).
ІІ. Мотивація.
Сьогодні ми переконаємось, чи тема «Плавлення та тверднення твердих тіл» для вас була цікавою і корисною, чи ви добре її засвоїли.
ІІІ. Розв’язування задач.
1. Виконання завдань: 1 -3 стр. 39 П.т. 7 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
2. Вправи: 32.18; 32.20; 32.19; 32.21 стр.142 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 11 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: впр.76; 80 стр.50 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 18. Випаровування і конденсація рідин. Питома теплота пароутворення речовини.
О фізико, чудова ти наука,
Без ризику не вартуєш і звуку.
Тебе ні з чим не порівняти,
Природа матінка сама ти.
І. В. Дубенський
Мета: з’ясувати суть процесів випаровування та конденсації на основі молекулярно-кінетичної теорії; формувати вміння пояснити процеси, які відбуваються в природі та побуті на основі знань про випаровування та конденсацію, навчити учнів обчислювати кількість теплоти при цих процесах. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: випаровування та конденсація пари води, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: посудина з водою, ковпак, насос Комовського, спиртівка, комп’ютер, проектор, екран.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Дуже часто літнього ранку ви бачите росу. Що ж таке роса? Як можна пояснити її утворення? Як утворюються хмари? Чому пітніють вікна саме тоді, коли на них видихнути повітря? Чому, коли кип’ятити воду певний час у відкритій посудині, то частина її зникає? Чому випраний одяг висихає і влітку і взимку?
На ці питання ми дамо відповідь у процесі уроку.
Q =L m;
L.
ІV. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Вправа: 1 - 6 ( відеофільм « Випаровування та конденсація рідин » ).
2. Вправи: 82 – 85; 88 – 91; 94 стр. 55 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
3. Вправи: 1 – 4 стр. 84 (С. П. Кононіченко Фізика 8 ).
4. Вправа 1 – 3 В – І стр. 1 (Я. Ф. Левшенюк Фізика 8. Завдання для тематичного контролю.)
V. Підсумки уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 12 стр.50 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: вправа 86; 92 стр.55 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 19. Кипіння рідин.
Мета: з’ясувати суть процесу кипіння рідин на основі молекулярно-кінетичної теорії; формувати вміння пояснити цей процес, навчити учнів обчислювати кількість теплоти при цьому процесі. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: кипіння води, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: посудина з водою, спиртівка, комп’ютер, проектор, екран.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Процес кипіння (внутрішнє випаровування)./Демонстрація кипіння води./
( Перегляд відеофільму. )
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Вправа: 1 - 6 ( відеофільм « Кипіння рідин » ).
2. Вправи: 1 – 6 стр.59 (А. С. Пивовар Тестовий зошит ).
3. Вправи: 33.12; 33.13; 33.29 – 33.33 стр.152 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач ).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 12 стр.50 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: вправа 87; 93 стр.55 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 20. Розв’язування задач.
Мета: аналізувати, систематизувати та проконтролювати знання учнів про теплові явища та теплові стани речовин, кількість теплоти при переході з одного стану в інший; формувати вміння та навички розв’язувати задачі на розрахунок теплових процесів. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: роздатковий дидактичний матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація знань.
Гра «Аукціон теплових явищ».
Бажаючі учні коротко характеризують кожне з теплових явищ.
ІІ. Розв’язування задач.
Завдання: 1 – 7 В - І стр.77 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
ІІІ. Написання письмової роботи.
Завдання: І – ІІІ рівні В – І; ІІ; ІІІ; ІV ( роздатковий дидактичний матеріал ).
Завдання: 1 – 3 В ІІ – V стр. 2 (Я. Ф. Левшенюк Фізика 8. Завдання для тематичного контролю.)
ІV Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 7 - 12 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: завд. 1 – 7 В - ІІ стр.77 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 21. Теплота згоряння палива.
Не дмухай на вогонь, коли хочеш, аби згас.
Приказка
Мета: ознайомити учнів з видами палива та процесом горіння. Сформувати поняття питомої теплоти згоряння палива. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: горіння різних видів палива, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
.
Обладнання: шматок торфу, кам’яного вугілля, деревина, спиртівка, сухий спирт.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
Загадки:
Що об’єднує ці відгадки?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Ми часто намагаємося збільшити температуру тіла. Для цього використовуємо електричну енергію, енергію, що виділяється при згорянні палива. Саме цю енергію ми і розглянемо на сьогоднішньому уроці. Чи однакова кількість теплоти виділяється при спалюванні 1 кг різних видів палива? Як знайти її значення?
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: вправа 102; 105 стр. 61 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 22. Розв’язування задач.
Найлогічніше мислення не може дати жодних знань про світ фактів. Пізнання реального світу виходить із дослідів і закінчується ними.
А. Ейнштейн
Мета: визначити дослідним шляхом ефективність установки з нагрівником. Формувати і розвивати в учнів експериментальні вміння та навички, уміння описувати та систематизувати результати спостережень, планувати і проводити невеликі експериментальні дослідження, проводити вимірювання, робити узагальнення та висновки. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок закріплення та поглиблення знань, формування експериментальних умінь.
Обладнання: прилади для виконання практичної роботи.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення епіграфу уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
1. Гра « Що тебе цікавить? ».
2. Перевірка письмового домашнього завдання.
3. Вправи: 1 – 6 стр.51 (А. С. Пивовар Тестовий зошит ).
4. Завдання: 1 – 3 В - VІІІ стр. 8 (Я. Ф. Левшенюк Фізика 8. Завдання для тематичного контролю.)
ІІІ. Інструктаж з БЖД. П. р. Визначення кількості теплоти, що виділяється при горінні сухого спирту.
ІV. Підсумки уроку.
Міні-виступ «Моє відкриття на сьогоднішньому уроці».
V. Домашнє завдання.
Повторити § 7 – 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати впр. 106 стр.61 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 23. Розв’язування задач.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Теплові явища» про кількість теплоти, фізичні властивості тіл та агрегатні стани речовини, переходи речовин з одного стану в інший та необхідні для цього умови. Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, увагу та уміння розв’язувати задачі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: дидактичний роздатковий матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Гра «Чомучка».
ІІ. Розв’язування задач.
1. Завдання 1 – 9 В – І; стр. 38 ( Ф. М. Кара Фізика 8. Завдання для тематичного оцінювання. )
2. Завдання: 30.12 – 30.17 стр.135 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач. )
3. Завдання: 1 – 3 В - VІІ стр. 8 (Я. Ф. Левшенюк Фізика 8. Завдання для тематичного контролю.)
ІІІ. Підсумки.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити: § 7 - 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: завдання 8 – 12 В – І стр. 77 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Підготуватись до написання письмової роботи.
Урок 24. Розв’язування задач.
Мета проконтролювати знання учнів з теми «Теплота згоряння палива» про кількість теплоти, яка виділяється при цьому процесі, рівень сформованості навичок розв’язування задач на застосування формул кількості теплоти та рівняння теплового балансу. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати інтерес до фізики та міжпредметні зв’язки.
Тип уроку: урок контролю та корекції знань.
Обладнання: дидактичні матеріали для перевірки знань учнів.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
1. Запитання: 54 – 65 стр. 12 ( Ф. Я. Божинова Фізика 8. Додаток до комплексного зошиту для контролю знань ).
2. Перевірка письмового домашнього завдання.
3. Завдання: 30.1 – 30.7; 30.8 – 30.11 стр. 134 ( І. Ю. Ненашев Фізика 8. Збірник задач. )
ІІ. Мотивація.
Сьогодні ми переконаємось, чи тема «Теплота згоряння палива.» для вас була цікавою і корисною, чи ви добре її засвоїли.
ІІІ. Проведення письмової роботи.
Виконання завдань: 1 – 3 В І - VІІІ стр.9 (Я. Ф. Левшенюк Фізика 8. Завдання для тематичного контролю.)
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 7 - 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати: завд. 8 – 12 В – ІІ стр.77 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 25. Пояснення зміни агрегатних станів речовини.
Мета: узагальнити знання учнів про агрегатні стани речовини і пояснити їх. Виробляти уміння розв’язувати задачі. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Демонстрації: випаровування та конденсація пари води, процес кипіння води, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, роздатковий дидактичний матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Завдання: 1 – 9 (В І, ІІ) стор. 41, 42 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
На сьогоднішньому уроці ми пояснимо агрегатні стани речовини і теплові явища.
Побудова графіка теплових явищ, що відбуваються з льодом, взятим при певній температурі та пояснення теплових явищ.
На кожній з ділянок пояснити:
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
Вправа: 1 – 5 В – ІІІ стр. 79 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: § 7 - 13 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Підготувати доповіді з тем: «Теплові двигуни. Види теплових двигунів», «Екологічні проблеми використання теплових двигунів».
Урок 26. Теплові двигуни. Види теплових двигунів. Екологічні проблеми їх використання.
Мета: розглянути теплові двигуни, принцип їх дії; види теплових двигунів. Екологічні проблеми їх використання. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: будова та принцип дії двигуна внутрішнього згоряння, ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: модель ДВЗ, таблиці, комп’ютер, проектор, екран.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Гра «Запитай про цікаве».
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 14 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 27. Закон збереження енергії у механічних і теплових процесах. Коефіцієнт корисної дії теплового двигуна.
Мета: розглянути закон збереження енергії у механічних і теплових процесах та коефіцієнт корисної дії теплового двигуна. Розвивати творчі здібності учнів, пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації: ППЗ «Бібліотека електронних наочностей Фізика 7- 9», «Наша фізика 8».
Обладнання: таблиці, комп’ютер, проектор, екран.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Закон збереження енергії у механічних і теплових процесах.
2. Коефіцієнт корисної дії теплового двигуна.
3. Перегляд відеофільму.
ІІІ. Закріплення і узагальнення знань учнів.
1. Виконання вправ: 1 – 6 В – І; ІІ стр.35 С.р. 6 ( Ф. Я. Божинова Фізика 8. Поточний та підсумковий контроль. )
2. Завдання 6 В - І стр. 69 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати: § 15; 16 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Виконати вправи: 107 – 120 стр.71 ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 28. Розв’язування задач.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Теплові явища». Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, увагу та уміння розв’язувати задачі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: дидактичний роздатковий матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Гра «Чомучка».
ІІ. Розв’язування задач.
1. Завдання: 1 – 6 В ІІ- ІІІ стр. 71 ( Ф. Я. Божинова Фізика. Поточний та підсумковий контроль).
2. Завдання 1 – 9 стор. 42 – 45 В – ІІ (Ф. М. Кара Завдання для тематичного оцінювання).
ІІІ. Підсумки.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити: Розділ І ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 29. Контрольна робота.
Теорії, гіпотези, закони й постулати
Для того й відкривалися, щоб їх застосувати.
Мета проконтролювати знання учнів з теми «Теплові явища», рівень сформованості навичок розв’язування задач на застосування формул кількості теплоти, енергії, потужності. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу та спостережливість, логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати інтерес до фізики та міжпредметні зв’язки.
Тип уроку: урок контролю та корекції знань.
Обладнання: дидактичні матеріали для перевірки знань учнів.
Структура та основний зміст уроку.
І. Розминка.
Обговорення з дітьми, чи цікава була тема.
ІІ. Мотивація.
Сьогодні ми переконаємось, що тема для вас була цікавою і корисною, що ви добре її засвоїли.
ІІІ. Проведення контрольної роботи.
Виконання завдань: 1 – 3 Р-1, ІІ, ІІІ, ІV; В І - ІV ( Роздатковий дидактичний матеріал ).
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити: Розділ І ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Урок 30. Розв’язування задач.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Теплові явища». Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, увагу та уміння розв’язувати задачі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати інтерес до фізики.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: дидактичний роздатковий матеріал.
Структура та основний зміст уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Гра «Задай питання на яке не знаєш відповіді».
ІІ. Розв’язування задач.
1. Завдання: 1 – 6 стр.31 В – А; В. ( Л. М. Карпат Фізика 8. Підсумкові роботи. )
2. Завдання: 1 – 6 стр.35 В – А;В. ( Л. М. Карпат Фізика 8. Підсумкові роботи. )
3. Завдання: 1 – 4 В – І; ІІ К. р. 4 стр.46; завдання: 1 – 3 В – І; ІІ с. р. 18 стр.38 ( С. П. Кононіченко Зошит для самостійних та контрольних робіт з фізики 8. )
ІІІ. Підсумки.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити: Розділ І ( В. Д. Сиротюк Фізика 8).
Література: