Тема: Посієш вчинок – пожнеш наслідок
Мета: Розширювати правові знання дітей, допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Розвивати уявлення про достоїнства людини, цінність яких визнана в суспільстві, розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу. Виховувати в учнів дисциплінованість, чесність, відповідальність, повагу до закону.
На дошці записи:
«Чого собі не хочеш, того і іншому не бажай»
«Стався до людей так, як хотів би, щоб ставилися до тебе»
Хід заняття
І. Організація заняття
ІІ. Оголошення теми і мети
Сьогодні на виховній годині ми будемо говорити про гарні і погані вчинки та про їх наслідки. Розберемося, що таке правопорушення і як застерегти себе від поганих вчинків, а у разі скоєння правопорушення – вміти за нього відповісти.
ІІІ. Робота над темою
1. Бесіда
- Що ж таке вчинок? І які вчинки бувають? Чи гарні вчинки роблять діти у нашому класі?
Вчинок – це реальна дія людини.
Вчинки бувають : добрі і погані.
Перед тим, як щось зробити – гарно подумай про наслідки. Подумай до чого може призвести твій вчинок.
2. Проблемне питання
- Поміркуйте звідки беруться хулігани, злочинці?
- Як ви думаєте, люди народжуються злочинцями?
3. Вчитель
- Вчені дослідили, що за останні роки у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й між дітьми. І як наслідок – жорстокі злочини.
- Яку дитину можна назвати агресивною?
- Чи може дитяча агресія призвести до поганих наслідків? До яких?
- Як ви гадаєте, чому діти стають правопорушниками?
- Яких правил потрібно дотримуватися, щоб не робити поганих вчинків?
- Якщо ви вчинили негарно, що потрібно зробити? Чи завжди можна виправити ситуацію?
4. Складання правил поведінки у школі, у класному колективі.
5. Вчитель.
З давніх –давен живуть Добро і Зло. Добро намагається зробити світ добрішим, щоб люди любили і поважали один одного, берегли і доглядали братів наших менших.
Добро приходить на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робить боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але йому завжди перешкоджають слуги Зла – Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Незважаючи ні на що, воно продовжує кожного ранку сіяти насіння доброти в дитячих серцях. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим ласкавим ніжним. А може, нажаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. От і буває, що в одному серці борються Добро і Зло. Саме тому інколи діти роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати в своєму серці, те й проросте.
6. Моральні задачі. Робота у групах.
1) Ви бігли шкільним коридором і збили з ніг першокласника. Він упав, боляче забився і розплакався.
Чи є це правопорушенням? Чому?
2) Ваша однокласниця кривляється, обзиває дітей, глузує з них.
Чи будуть вони правопорушниками?
3) Під час перерви учні влаштували бійку.
Як ви вважаєте, це злочин? Чому?
7. Фантастичні гіпотези
8. Продовжіть речення
Рефлексія
А зараз подивіться один на одного добрими очима.
Посміхніться один одному доброю дружньою посмішкою.
Скажіть один одному добрі слова.
Побажайте нам усім доброго дня.