Посієш вчинок – пожнеш наслідок

Про матеріал
Мета: Розширювати правові знання дітей, допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Розвивати уявлення про достоїнства людини, цінність яких визнана в суспільстві, розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу. Виховувати в учнів дисциплінованість, чесність, відповідальність, повагу до закону.
Перегляд файлу

Тема: Посієш вчинок – пожнеш наслідок

Мета: Розширювати правові знання дітей, допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Розвивати уявлення про достоїнства лю­дини, цінність яких визнана в суспільстві, розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу. Виховувати в учнів дисциплінованість, чесність, відповідальність, повагу до закону.

На дошці записи:

«Чого собі не хочеш, того і іншому не бажай»

«Стався до людей так, як хотів би, щоб ставилися до тебе»

Хід заняття

І. Організація заняття

ІІ. Оголошення теми і мети

Сьогодні на виховній годині ми будемо говорити про гарні і погані вчинки та про їх наслідки. Розберемося, що таке правопорушення і як застерегти себе від поганих вчинків, а у разі скоєння правопорушення – вміти за нього відповісти.

ІІІ. Робота над темою

1. Бесіда

- Що ж таке вчинок? І які вчинки бувають? Чи гарні вчинки роблять діти у нашому класі?

Вчинок – це реальна дія людини.

Вчинки бувають : добрі і погані.

  • Які вчинки ви вважаєте хорошими?
  • Які вчинки, на вашу, думку є поганими?
  • Чи треба відповідати за свої вчинки?
  • Якими бувають наслідки?
  • Чи відповідають вчинки за наслідки?

Перед тим, як щось зробити – гарно подумай про наслідки. Подумай до чого може призвести твій вчинок.

2. Проблемне питання

- Поміркуйте звідки беруться хулігани, злочинці?

- Як ви думаєте, люди народжуються злочинцями?

3. Вчитель

- Вчені дослідили, що за останні роки у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й між дітьми. І як наслідок – жорстокі злочини.

- Яку дитину можна назвати агресивною?

- Чи може дитяча агресія призвести до поганих наслідків? До яких?

- Як ви гадаєте, чому діти стають правопорушниками?

- Яких правил потрібно дотримуватися, щоб не робити поганих вчинків?

- Якщо ви вчинили негарно, що потрібно зробити? Чи завжди можна виправити ситуацію?

4. Складання правил поведінки у школі, у класному колективі.

5. Вчитель.

З давніх –давен живуть Добро і Зло. Добро намагається зробити світ добрішим, щоб люди любили і поважали один одного, берегли і доглядали братів наших менших.

Добро приходить на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робить боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але йому завжди перешкоджають слуги Зла – Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність.  Незважаючи ні на що, воно продовжує кожного ранку сіяти  насіння доброти в дитячих серцях. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим ласкавим ніжним. А може, нажаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. От і буває, що в одному серці борються Добро і Зло. Саме тому інколи діти роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати в своєму серці, те й проросте.

  • Чи можна доторкнутися до добра?
  • Чи можна його скуштувати?
  • Як же зрозуміти, що це – добро?
  • На що або на кого воно схоже? Як би ви його намалювали?
  • Яким кольором ви намалювали б добро?
  • Чого більше в сучасному світі – добра чи зла?

6. Моральні задачі. Робота  у групах.

1) Ви бігли шкільним коридором і збили з ніг першокласника. Він упав, боляче забився і розплакався.  

Чи є це правопорушенням? Чому?

2) Ваша однокласниця кривляється, обзиває дітей, глузує з них.

Чи будуть вони правопорушниками?

3) Під час перерви  учні влаштували бійку.

Як ви вважаєте, це злочин? Чому?

7. Фантастичні гіпотези

  • Уявіть, що могло б бути, якби всі люди почали робити тільки погані вчинки?
  • Які поради ви б дали злим людям?

8. Продовжіть речення

  • Мої вчинки не завжди гарні, тому що...
  • Я хочу бути схожим на ...

Рефлексія

  • Який висновок ви зробили після нашої години спілкування?
  • З якими вадами потрібно боротися в собі?

 

А зараз подивіться один на одного добрими очима.

Посміхніться один одному доброю дружньою посмішкою.

Скажіть один одному добрі слова.

Побажайте нам усім доброго дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку