Урок з використанням елементів STEM-освіти на тему
«Послідовне з’єднання провідників.»
Тема уроку: Послідовне з’єднання провідників.
Мета:
Освітня. Ввести поняття послідовного з’єднання провідників та навчитися розраховувати силу струму, напругу та опір на послідовних ділянках кола.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення.
Виховна. Виховувати навички самостійної роботи.
Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.
Обладнання: доступ до мережі Інтернет, мобільні гаджети (смартфони, планшети), підручник, комп’ютер, джерело струму, провідники, резистори, амперметр демонстраційний, додатковий опір для вольтметра, вольтметр демонстраційний, вимикач.
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку.
Учні виконують самостійну роботу на розданих аркушах (Додаток 1)
Повторення правил техніки безпеки.
Перед учнями ставиться наступна задача:
Припустимо, що у вас в наявності є акумулятор на 12 В, провідники, вимикач, дві лампочки по 3,6 В 0,6 А і дві лампочки по 2,4 В 0,6 А. Вам потрібно зробити пристрій для освітлення.
В учнів виникають питання, як лампочки по 3,6 В і 2,4 В підключити до акумулятора з напругою 12 В щоб вони не вийшли з ладу.
Ви вже знаєте, що амперметр у коло під’єднують послідовно, а вольтметр - паралельно. Послідовне і паралельне з'єднання в електротехніці — два основних способи з'єднання елементів електричного кола. В електричному колі може бути кілька споживачів, по-різному між собою з’єднаних. Відмінність кожного з’єднання слід знати перед вибором структури електроланцюга.
Сьогодні ми розглянемо послідовне з’єднання провідників.
Вчитель роздає учням картки із завданнями (додаток 2), та пропонує заповнити їх з використанням інформації підручника, мережі Інтернет. Вчитель наголошує, що по завершенні даного завдання учні звітуватимуть про проведену роботу.
Паралельно з роботою учнів вчитель перевіряє самостійні роботи учнів.
Заслуховування звітів учнів про виконану роботу. Обговорення і виправлення помилок.
Учні після виконання обчислення роблять висновок: якщо дані лампочки підключити послідовно до акумулятора, нічого не згорить.
А тепер спробуємо накреслити електричне коло для вирішення нашої задачі використовуючи отриманні знання.
Учні по двох працюють за комп’ютерами.
Після того як учні складуть правильно електричне коло під наглядом вчителя починають складати за своєю схемою електричне коло і перевіряють експериментально свої міркування.
Запитання:
Вчитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів на уроці.
Вивчити параграф ____; виконати вправу _____
Творче завдання: підготувати повідомлення на тему «Застосування послідовного з’єднання провідників».
Додаток 1
Варіант І
Варіант ІІ
1