Що робити, коли світ довкола нестабільний, а тривога підступає все ближче? Ми дібрали для вас та ваших учнів кілька простих і корисних вправ, що допоможуть стабілізувати емоційний стан, зняти напругу та просто непогано провести час усім разом. Проводити такі вправи можна як під час виховної години, так і на педраді.
Вправа «Розслабляємося та концентруємося»
Мета: навчити дітей швидко справлятися з психоемоційним та м'язовим напруженням.
Хід вправи: Запропонуйте дітям сісти зручніше та виконати кілька простих вправ.
- Зробіть глибокий повільний вдих, відчуйте, як живіт та грудна клітина наповнюються повітрям. Повільно порахуйте до чотирьох та починайте так само повільно видихати. Повторіть вправу 3-4 рази.
- Спробуйте відчути всі м'язи свого тіла. Зосередьтеся на власних відчуттях. Чи немає десь, у якійсь частині тіла, напруження? Є? Якщо ви відчуваєте, що, наприклад, права рука надто напружена, то пробуйте почергово напружувати та розслабляти м'язи (спочатку біцепс, потім передпліччя, кисть). Спробуйте відчути власне тіло та як воно розслабляється.
- Озирніться довкола та уважно огляньте приміщення, у якому знаходитеся. Сконцентруйтеся на всіх предметах зеленього кольору та як слід запам'ятайте їх. Із чим асоціюється у вас зелений колір? Наприклад, із весняною травичкою. Заплющте очі та уявіть, що ви складаєте всі ці предмети, один за одним у кошик, що стоїть на зеленій галявині. Щось пропустили? Ще раз уважно огляньте приміщення та повторіть вправу. Вона допоможе сконцентруватися та раціонально сприймати обставини.
Вправа «Кошик для сміття»
Мета: позбутися негативних емоцій.
Хід вправи: Підготуйте невелички аркушики та олівці, роздайте їх учням. Запропонуйте дітям стати у коло, а в центрі кола поставте кошик для сміття (звичайний або просто будь-яку коробку).
Попросіть дітей написати на аркуші, які негативні емоції вони відчувають просто зараз. Потім запитайте, чи хоче хтось поділитися з товаришами змістом свого аркуша (якщо учні соромляться, то подайте приклад! Але не наполягайте). Діти називають негативні емоції, які зараз їм дошкуляють, а потім мнуть папірец та викидують у кошик для сміття.
Вправа «Як впоратися з поганим настроєм»
Мета: згуртувати дітей та навчити шукати способи, що допоможуть впоратися з поганим настроєм, навчити обирати здорові способи боротьби з емоційною напругою.
Хід вправи: Об’єднайте дітей у групи по 5-6 осіб, дайте кожній групі ватман, маркери та олівці. Запропонуйте дітям подумати та дібрати кілька способів, що допоможуть впоратися із поганим настроєм та подолати негативні емоції.
Учні мають визначити 3-5 дієвих способів. Зауважте, що способи підняття настрою не мають шкодити фізичному та ментальному здоров’ю, або ж іншим людям. А от слухати улюблену музику, займатися спортом, читати книжки, готувати смачні страви для всієї родини – можна! Обравши найцікавіші на їхню думку способи, діти мають коротко описати (або намалювати) їх, а потім презентувати класу.
Вправа «Моя емоційна скульптура»
Мета: зняти емоційну напругу, дати вихід негативним емоціям та навчитися перетворювати їх на позитивні.
Хід вправи: Роздайте дітям пластилін, запропонуйте пофантазувати і виліпити свій емоційний стан. Можна використовувати пластилін будь-якого кольору, змішувати кольори на свій розсуд тощо. Готова фігурка може бути красивою чи не дуже, великою чи маленькою – нехай діти роблять так, як відчувають.
Готово? Дозвольте учням поспілкуватися з фігурками, сказати їм усе, що хочеться. А потім можна зім'яти їх, скатати у шар, трансформувати в щось інше – все на розсуд школярів. Якщо є час та бажання, об'єднайте дітей у групи по 5-6 осіб та запропонуйте створити групову пластилінову композицію. Нехай діти спробують створити композицію, що сиволізуватиме спокій, щастя та мир.
Вправа «Колаж хорошого настрою»
Мета: розвивати позитивну комунікацію у класі, навчити дітей справлятися з поганими емоціями.
Хід вправи: Об'єднайте дітей у групи по 5-6 осіб та дайте кожній групі ватман, маркери, олівці та старі журнали і газети, з яких вони можуть вирізати картинки. Кожна група має дати відповідь на запитання: «Як виглядає хороший настрій?». Для початку нехай учні кілька хвилин подумають та дійдуть спільного висновку, а потім можна починати працювати над колажем.
Важливо: кожен має зробити свій внесок! Простежте за тим, аби всі діти брали участь у створенні колажу. Потім готові роботи презентуються класу. Запоропонуйте дітям подумати, чи вдалося їм створити спільний проєкт, чи все ж таки колаж розпадається на окремі елементи?
Повісьте колажі у класі. Нехай вони щодня нагадують кожному, яким є гарний настрій та як важливо підтримувати позитивний емоційний стан!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.