Новини

ДСЯО презентувала результати дослідження якості дистанційного навчання у школах

Державна служба якості освіти завершила моніторинг якості організації дистанційного навчання, який тривав у період із 11 по 22 жовтня. Про це повідомляє МОН

У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 ЗЗСО (9% від їхньої загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – через низький відсоток вакцинації серед педагогічних працівників. Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, із них 68 236 – учні 1-4 класів. Кількість педагогічних працівників, які працювали в дистанційноому режимі, – 28 368 осіб.

Згідно з результатами дослідження, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.

Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:

  • ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
  • хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet);
  • онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.

На інтернет-платформах учителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань (наприклад, онлайн-тести «На Урок») та інтерактивних вправ (наприклад, «LearningApps»).

Під час онлайн-уроків педагоги використовують різноманітні форми організації роботи:

  • усні опитування;
  • консультації в режимі запитання-відповідь; 
  • лекції (евристичні бесіди);
  • самостійну роботу учнів;
  • виконання практичних/лабораторних робіт тощо.

Додатково використовуються презентації, інтерактивні вправи, демонстрації (зокрема відео та анімаційні). 

Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження, окремо варто виділити недостаню якість інтернет-зв’язку, участь у синхронному режимі навчання не всіх учнів із класу та оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter