Державна служба якості освіти завершила моніторинг якості організації дистанційного навчання, який тривав у період із 11 по 22 жовтня. Про це повідомляє МОН.
У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 ЗЗСО (9% від їхньої загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – через низький відсоток вакцинації серед педагогічних працівників. Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, із них 68 236 – учні 1-4 класів. Кількість педагогічних працівників, які працювали в дистанційноому режимі, – 28 368 осіб.
Згідно з результатами дослідження, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.
Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:
- ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
- українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
- хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet);
- онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.
На інтернет-платформах учителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань (наприклад, онлайн-тести «На Урок») та інтерактивних вправ (наприклад, «LearningApps»).
Під час онлайн-уроків педагоги використовують різноманітні форми організації роботи:
- усні опитування;
- консультації в режимі запитання-відповідь;
- лекції (евристичні бесіди);
- самостійну роботу учнів;
- виконання практичних/лабораторних робіт тощо.
Додатково використовуються презентації, інтерактивні вправи, демонстрації (зокрема відео та анімаційні).
Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження, окремо варто виділити недостаню якість інтернет-зв’язку, участь у синхронному режимі навчання не всіх учнів із класу та оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.