Питання довіри гостро постало під час карантину, адже кожен учасник освітнього процесу буквально опинився під контролем. Учителі мають доводити, що вони обізнані та професійні, батьки – що вони працюють зі своїми дітьми, учні – що опанували тему та засвоїли матеріал. Стресовий стан – не найкращий помічник у навчанні, тому на захист здорової взаємодії онлайн та офлайн встає педагогіка довіри!
Що сприяє формуванню довірливих взаємин у навчальному процесі?
Довіра в учнівсько-учительських стосунках формується на всіх етапах спілкування: у співпраці на уроці, у позакласній роботі, у виконанні та перевірці домашніх завдань тощо. До вашої уваги«цеглинки», які допоможуть побудувати взаємодію довіри:
- Відповідальність – усвідомте важливість відповідальності за свої дії. Завжди простіше довіряти людям, у яких ви впевнені!
- Особистий приклад – не бійтеся бути відкритими та надати завеликий кредит довіри. Демонструйте своє щире ставлення до учнів та віру в те, що вони впораються з найнеочікуванішими завданнями!
- Чітко визначені правила і критерії. Розпочинаючи роботу над завданням, учні та батьки мають бути впевненими, що правила не зміняться під час«гри».
- Повага до вчителя. Авторитет педагога формується конкретними вчинками, коли діти самі переконалися в тому, що вчитель компетентний і справедливий. Беззаперечний авторитет та беззаперечну довіру формують наші щоденні рішення та інструменти: культура мовлення, відкритість і захищеність усіх учасників комунікації, нетипові навчальні ситуації, зміна ролей, система оцінювання, комунікація з батьками, відкритість і захищеність.
Як відшукати довіру в онлайн-просторі
Межі онлайн- та офлайн-довіри дещо умовні, але ситуація, у якій опинилися всі причетні до освітнього процесу подарувала нам нові виклики, які не знали раніше: повідомлення в чаті о 2 ночі; невчасно надіслані 75 завдань; діти, які одночасно розмовляють у Zoom; учні, які не виходять на зв’язок; відсутність контролю; робота за комп’ютером по 14 годин на добу; обурені батьки.
Діти не звикли бути самі в освітньому середовищі! Щоб попередити сумніви та недовіру сформулюйте для себе такі правила:
- відповідаємо на всі запитання;
- працюють усі;
- увага – всім;
- створюємо комфортні умови для навчання;
- чіткі правила поведінки;
- позанавчальні заходи.
Бажаєте дізнатися більше інструменти довірливої взаємодії онлайн і офлайн? Радимо переглянути виступ Ганни Сукачової у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.