10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу
Ключові тези з виступу Ганни Сукачової про взаємодію онлайн та офлайн.

Питання довіри гостро постало під час карантину, адже кожен учасник освітнього процесу буквально опинився під контролем. Учителі мають доводити, що вони обізнані та професійні, батьки – що вони працюють зі своїми дітьми, учні – що опанували тему та засвоїли матеріал. Стресовий стан – не найкращий помічник у навчанні, тому на захист здорової взаємодії онлайн та офлайн встає педагогіка довіри! 

Що сприяє формуванню довірливих взаємин у навчальному процесі?

Довіра в учнівсько-учительських стосунках формується на всіх етапах спілкування: у співпраці на уроці, у позакласній роботі, у виконанні та перевірці домашніх завдань тощо. До вашої уваги«цеглинки», які допоможуть побудувати взаємодію довіри:

  1. Відповідальність – усвідомте важливість відповідальності за свої дії. Завжди простіше довіряти людям, у яких ви впевнені! 
  2. Особистий приклад – не бійтеся бути відкритими та надати завеликий кредит довіри. Демонструйте своє щире ставлення до учнів та віру в те, що вони впораються з найнеочікуванішими завданнями!
  3. Чітко визначені правила і критерії. Розпочинаючи роботу над завданням, учні та батьки мають бути впевненими, що правила не зміняться під час«гри».
  4. Повага до вчителя. Авторитет педагога формується конкретними вчинками, коли діти самі переконалися в тому, що вчитель компетентний і справедливий. Беззаперечний авторитет та беззаперечну довіру формують наші щоденні рішення та інструменти: культура мовлення, відкритість і захищеність усіх учасників комунікації, нетипові навчальні ситуації, зміна ролей, система оцінювання, комунікація з батьками, відкритість і захищеність.

Як відшукати довіру в онлайн-просторі

Межі онлайн- та офлайн-довіри дещо умовні, але ситуація, у якій опинилися всі причетні до освітнього процесу подарувала нам нові виклики, які не знали раніше: повідомлення в чаті о 2 ночі; невчасно надіслані 75 завдань; діти, які одночасно розмовляють у Zoom; учні, які не виходять на зв’язок; відсутність контролю; робота за комп’ютером по 14 годин на добу; обурені батьки.

Діти не звикли бути самі в освітньому середовищі!  Щоб попередити сумніви та недовіру сформулюйте для себе такі правила:

  • відповідаємо на всі запитання;
  • працюють усі;
  • увага – всім;
  • створюємо комфортні умови для навчання;
  • чіткі правила поведінки;
  • позанавчальні заходи.

Бажаєте дізнатися більше інструменти довірливої взаємодії онлайн і офлайн? Радимо переглянути виступ Ганни Сукачової у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми»

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter