Ідея інтеграції предметів давно викликає зацікавленість серед освітян. Але як організувати процес співучителювання так, щоб він приніс користь і учням, і вчителям? Своїм дворічним досвідом із колегами поділилися вчительки української мови та літератури й історії, Наталія Понежа та Тетяна Колесникова у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».
Як організувати співучителювання
- Проаналізуйте навчальні програми та підручники – без цього кроку неможливо рухатися далі. Використовуйте програми, приділяйте увагу міжпредметним зв'язкам – там знайдете багато підказок.
- Синхронізуйте календарне планування, узгодьте розклад уроків. Використовуйте всі можливості педагогічної свободи: змінюйте порядок тем і кількість годин, підлаштовуючись під колег.
- Спілкуйтеся! Тандем – обов'язкова складова успіху в цій справі. Обговорюйте теми з колегами, цікавтеся думкою учнів. Зазвичай вони самі питають, коли вже наступне нетипове заняття.
Алгоритм організації спільних уроків:
- Визначення спільної теми і мети.
- Обмін ідеями – обговорюємо завдання, матеріал, форми та методи роботи.
- Відхід від шкільного предмета, концентрація на об'єкті вивчення. Основною місією співучителювання є демонстрація багатогранності світу. Виходячи за шкільні двері, дитина не ділить оточення на математику, історію та мову. Вона просто живе! Своїми уроками ми прагнемо виростити обізнаних та всебічно розвинених людей!
- Розподіл ролей – у парі працювати ефективніше! Важливо підготувати план уроку та окреслити свої ролі в ньому, але вчителі, які вже спрацювалися, легко імпровізують і підміняють одне одного.
- Обговорення проведеного уроку – часто такі обговорення можуть бути кориснішими за самі проведення. У парі можна побачити більше, адже можна побути спостерігачем.
Щодо інтеграції спільних уроків у дистанційне навчання. Лекторки окреслили безліч переваг – починаючи від більш гнучкого розкладу, закінчуючи оцінками з двох предметів за один урок.
Детальніше про залучення інформаційних технологій, дослідницьку роботу, розвиток творчого та критичного мислення, а також конкретні приклади цікавих завдань можна дізнатися з виступу! А ще ви дізнаєтеся про приклади інтеграції уроків історії та математики, власноруч створену учнівську вікіпедію та багато інших цікавинок!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.