10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу
Ключові тези з виступу Наталії Понежи та Тетяни Колесникової про співучителювання.

Ідея інтеграції предметів давно викликає зацікавленість серед освітян. Але як організувати процес співучителювання так, щоб він приніс користь і учням, і вчителям? Своїм дворічним досвідом із колегами поділилися вчительки української мови та літератури й історії, Наталія Понежа та Тетяна Колесникова у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми».

Як організувати співучителювання

  1. Проаналізуйте навчальні програми та підручники – без цього кроку неможливо рухатися далі. Використовуйте програми, приділяйте увагу міжпредметним зв'язкам – там знайдете багато підказок.
  2. Синхронізуйте календарне планування, узгодьте розклад уроків. Використовуйте всі можливості педагогічної свободи: змінюйте порядок тем і кількість годин, підлаштовуючись під колег.
  3. Спілкуйтеся! Тандем – обов'язкова складова успіху в цій справі. Обговорюйте теми з колегами, цікавтеся думкою учнів. Зазвичай вони самі питають, коли вже наступне нетипове заняття.

Алгоритм організації спільних уроків:

  1. Визначення спільної теми і мети.
  2. Обмін ідеями – обговорюємо завдання, матеріал, форми та методи роботи. 
  3. Відхід від шкільного предмета, концентрація на об'єкті вивчення. Основною місією співучителювання є демонстрація багатогранності світу. Виходячи за шкільні двері, дитина не ділить оточення на математику, історію та мову. Вона просто живе! Своїми уроками ми прагнемо виростити обізнаних та всебічно розвинених людей!
  4. Розподіл ролей – у парі працювати ефективніше! Важливо підготувати план уроку та окреслити свої ролі в ньому, але вчителі, які вже спрацювалися, легко імпровізують і підміняють одне одного.
  5. Обговорення проведеного уроку – часто такі обговорення можуть бути кориснішими за самі проведення. У парі можна побачити більше, адже можна побути спостерігачем.

Щодо інтеграції спільних уроків у дистанційне навчання. Лекторки окреслили безліч переваг – починаючи від більш гнучкого розкладу, закінчуючи оцінками з двох предметів за один урок. 

Детальніше про залучення інформаційних технологій, дослідницьку роботу, розвиток творчого та критичного мислення, а також конкретні приклади цікавих завдань можна дізнатися з виступу! А ще ви дізнаєтеся про приклади інтеграції уроків історії та математики, власноруч створену учнівську вікіпедію та багато інших цікавинок!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter