Як поєднувати формати навчання під час підготовки до ЗНО з української мови та літератури.

Підготовка учнів до ЗНО має проводитись систематично та не залежати від формату навчання. Але як забезпечити якісний результат у невизначених умовах? Дієвими практичними прийомами та досвідом щодо ефективного використання режимів навчання поділилася під час свого виступу в межах інтернет-конференції «Українська мова та література: дистанційне навчання та робота у класі» Ганна Сукачова.

Офлайн чи онлайн?

Кардинальна зміна формату навчання стала своєрідним викликом для системи освіти. Але разом із тим саме ці події стали поштовхом для  формування нової стратегії організації освітнього процесу. Обидва формати мають свої переваги й недоліки, але якщо вибрати та поєднати найкраще – результат вас вразить! В обох випадках можна спілкуватись із друзями, виконувати завдання за програмою, підтримувати зворотній зв’язок, працювати в групі або індивідуально. 

На що звернути увагу вчителю?

Яким би не був формат навчання, організувати ефективну роботу не так і складно (хоч групову, хоч індивідуальну). Під час підготовки до ЗНО вчителю необхідно розробити індивідуальні плани та організувати самостійну роботу учнів. Проводити інтегровані уроки, подавати інформацію, апелюючи до всіх типів репрезентативних систем. Для проведення контролю можна використовувати тестові завдання ЗНО минулих років. Також ефективними будуть  практичні прийоми:

  • «Снігова куля». Запропонуйте учням знайти відповідь на запитання, зашифровані у декількох зображеннях (наприклад, вгадати фразеологізм).
  • «По колу». Час від часу пропонуйте завдання для повторення попередніх тем.
  • «Читання й обговорення + візуалізація». Під час обговорення прочитаних літературних творів додавайте асоціативні зображення. 
  • Випереджальні та відтерміновані завдання. Ставте завдання за наступними або попередніми темами.
  • Взаємонавчання. Доручить учням навчити або допомогти один одному під час роботи на уроці або при виконанні домашньої роботи. 
  • Робота на швидкість. Запропонуйте учням виконати вправу за певний час. 
  • Компетентнісні завдання. Використовуйте завдання, які спрямовані не на відтворення інформації, а на застосування знань, умінь та навичок.
  • «Знаю, пам’ятаю, розумію». Порадьте учням періодично систематизувати знання за всією програмою у таблиці. 

Зберігайте спокій!

Підготовка до ЗНО – це завжди стрес для дитини, тому станьте для учнів психологом-тренером:

1) Запропонуйте їм виконувати вправи:

  • «Очікування і результат»: уяви, що буде, якщо твої надії не виправдаються. Невже життя припиниться, чи батьки відмовляться від тебе? Не надавай великого значення моментам, які не є життєво важливими.
  • «Спалюємо адреналін»: під час хвилювання роби фізичні вправи. Якщо немає можливості порухатися, спробуй просто напружити м’язи.
  • «Активуйте відчуття впевненості»: згадай свої перемоги та важливі моменти, якими ти пишаєшся. Відчуй свої сили та не панікуй.
  • «Використай асоціацію»: згадай приємні моменти, які викликають у тебе позитивні емоції.  

2) Порадьте розробити комфортний режим дня, не забувати про тайм-менеджмент, спорт та прогулянки.

3) Познайомте з правилами проведення ЗНО та запропонуйте взяти участь у пробному тестуванні.

Бажаєте дізнатися більше про особливості підготовки до ЗНО у різних форматах та отримати приклади практичних прийомів? Перегляньте виступ! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter