Термін «пітчинг» прийшов до нас із бізнес-сфери, де він означає коротку та структуровану презентацію свого проєкту перед інвесторами. Проте вміння пітчити насправді корисне не лише для бізнесменів та менеджерів, воно стане у пригоді всім. Адже необхідність презентувати свою ідею та захопити нею інших може виникнути будь-коли!

Мета пітчингу – зацікавити вашою ідеєю так, аби в людей виникло бажання дізнатися про неї більше, взяти участь у реалізації. Не має значення, хто перед нами: потенційний інвестор на мільйони чи однокласники, яких треба залучити до виконання шкільного проєкту – за допомогою пітчингу можна зацікавити будь-кого.

Важливо: пітчинг триває всього кілька хвилин (5-7), тож за цей час потрібно встигнути максимально зрозуміло та водночас коротко донести до слухачів свою ідею. 

Чому так мало часу? Тут знову звертаємося до бізнес-сфери, де і виник пітчинг: річ у тім, що інвестори зазвичай дуже зайняті люди, які постійно вислуховують безліч ідей. У них просто немає часу довго та вдумливо розбирати кожен конкретний випадок. 

Цікаво: найкоротша презентація називається elevator pitch (пітчинг у ліфті). У автора є лише одна хвилина на спілкування (тобто час умовної поїздки на ліфті), але він має встигнути описати власну ідею, її сильні сторони, завоювати увагу.

Ще один факт: є спеціальні школи, де бізнесменів та стартаперів навчають правильно пітчити власні ідеї. Без цього вміння чимало цікавих проєктів так ніколи і не було б реалізовано. Пітчити можна навчитися в будь-якому віці, але навіщо відкладати на майбутнє те, що можна зробити ще у школі? А робити це можна на прикладі презентації навчальних проєктів. 

Чому пітчинг принесе користь учням? Він навчить дітей:

  • концентруватися на головному;
  • відрізняти важливе від другорядного;
  • переконливо говорити;
  • впевнено виглядати;
  • захищати свої ідеї;
  • не боятися критики;
  • бачити рівень зацікавленості та вчасно корегувати стратегію роботи.

Три ключові елементи пітчингу

Запропонуйте учням самостійно вигадати тему навчального проєкту з вашого предмета. А тепер вони мають довести вам, що це дійсно гідна ідея, яку варто реаалізувати. А щоб дітям було простіше, ознайомте їх із основними елементами пітчингу. 

Ідея. Усе починається з ідеї, яка має подобатися самим учням. Вони мають розуміти, що проєкт, над яким вони працюють, дійсно вартий уваги. Які проблеми допоможе вирішити цей проєкт, що зміниться, якщо ви дозволите учням його реалізувати?

Історія. Потенційний інвестор (у нашому випадку – вчитель), має яскраво уявити, як саме цей проєкт покращить життя (спільноти, країни, школи тощо). 

Комунікація. Те, як ми розповідаємо про свої ідеї, має величезне значення. Саме тому пітч має бути структурованим та чітким. Чудово, якщо в ньому ви послідовно відповідаєте на кілька запитань:

  • У чому суть ідеї?
  • Яку проблему вона допомагає розв’язати.
  • Хто від цього виграє?
  • Що потрібно зробити для реалізації ідеї?
  • Що вимагається від аудиторії?

5 правил успішного пітчингу

Будьмо відверті, за 5-7 хвилин про все не розкажеш, а отже потрібно вміти фокусуватися на найважливішому: проблеми, рішення та перспективи. За цей час потрібно насамперед зацікавити, детально обговорювати ідею та вирішувати, як саме її реалізувати, можна пізніше. 

Для початку поясніть учням, що просто вийти та сказати, що ваш проєкт класний – недостатньо. До пітчингу потрібно готуватися.

  1. До кого ви звертаєтеся? Тобто визнаємо, яка перед нами аудиторія, які вона має інтереси, чим займається, які має вподобання тощо. Тож перед презентацією досвідчені пітчери рекомендують зібрати якомога більше інформації про людей, яким ви будете презентувати ідеї. Це дозволить зрозуміти, на які моменти, цікаві конкретним людям, ви маєте зробити особливий наголос.
  2. Готуйтеся до пітчингу. Звісно, якщо ви автор проєкту, то ви досконало знаєте його. Але ніхто не відміняв банального хвилювання! Та й для того, аби дібрати вдалі порівняння, аналогії та приклади, краще порепетирувати. До речі, в межах репетиції краще прописати повний текст пітчингу.
  3. Чому цей проєкт важливий? На це запитання варто знайти відповідь заздалегідь, оскільки саме його найчастіше ставлять. Відповідь допоможе дібрати переконливі аргументи.
  4. Будьте реалістами. Не ставте завищених очікувань від своєї роботи, оскільки у ваших слухачів може бути власна думка. До того ж хтось раніше міг уже захищати схожий проєкт, тож ліпше подумати над аргументами, які доведуть, що ваш варіант кращий.
  5. Не забувайте про час. Так, під час захисту шкільного проєкту це може бути не так критично, але під час реальної презентації ідеї в майбутньому це надзвичайно важливо. Не зловживайте часом людей.

Бажаєте допомогти дітям опанувати мистецтво пітчингу? Тоді чекаємо вас 28 липня о 18:00 на вебінарі Юлії Батури «Як навчити учнів ефективно презентувати проєкти у форматі пітчингу». У межах вебінару ви дізнаєтеся, як коротко, зрозуміло та структуровано презентувати проєкти, розглянете різновиди пітчингу та навчитисе адаптувати його до навчального процесу. Буде цікаво! 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter