Новини

Проєкт #Stop_sexтинг презентував вправи для формування навичок онлайн-безпеки для дошкільників та дітей молодшого шкільного віку

Онлайн-безпека – те, про що важливо говорити з дитиною одразу, щойно вона отримує смартфон чи будь-який інший гаджет у руки. Оскільки зловмисники створюють все нові канали для того, щоб отримати доступ до дітей в інтернеті.

Саме тому проєкт #Stop_sexтинг радить батькам і педагогам говорити з дітьми про інтернет-безпеку вже з 4-5 років. Для цього було розроблено серію вправ.

Перш ніж почати, прослухайте разом із дитиною аудіоказку «Хаппі та її суперсила»

Після цього переходьте до вправ. Зверніть увагу: для кращого запам’ятовування основних правил поведінки в інтернеті варто виконувати вправи через певний проміжок часу, якщо заняття проводять батьки. Педагоги можуть використовувати вправи для проведення уроку з дітьми молодшого шкільного віку.

Вправа №1. Обговорення змісту казки. 

Після прослуховування казки, поставте дітям кілька запитань:

  1. Як ви думаєте, чому черепашка Хаппі завжди, як виходила з дому, була в панцирі? (Відповідь: Бо панцир – її захист. Важливо озвучити, що наша черепашка казкова, тому вона знімала панцир перед сном. Справжні ж черепашки ніколи не знімають панцир).
  2. Як ви думаєте, чому тритон просив черепашку тримати їхнє спілкування в таємниці? (Відповідь: бо він був насправді злочинцем. Наголосіть дітям, якщо ми приготували мамі подарунок, то можемо про це не розповісти їй. Але якщо щось нас засмутило чи налякало, то обов’язково цим потрібно поділитись із дорослим!)
  3. Як ви думаєте, чи можуть справжні друзі просити зробити щось таке, що вам неприємно? (Відповідь: ні. Нагадайте дітям, що у будь-якій неприємній ситуації важливо звернутись до дорослого – батьків чи вихователя).
  4. Як ви гадаєте, яка ж суперсила була у Хаппі? (Відповідь: уміти казати «Ні». Зверніть увагу дітей, що ніхто інший, окрім батьків, не повинен бачити тіло дитини, закрите білизною (майкою чи трусиками) та не має права торкатися до цих частин тіла)

Вправа №2. Гра про основні правила безпеки в інтернеті. 

Якщо дитина раніше знала те, що ви їй зачитаєте, то вона має зробити рух «будиночок» (зобразивши кут трикутника руками над головою, адже в кожної черепашки є панцир, який є її будиночком), якщо ж дитина раніше не чула про це – то робить рух Тритона (простягає руки вперед так, ніби збирається когось вхопити).

Зверніть увагу: після кожного речення ви зачитуєте пояснення, а вже потім – наступне твердження.

  • Не ділитися в Інтернеті інформацією про себе (номер телефону, місце проживання та навчання, інформація про батьків). Ця інформація стосується лише самої людини. Якщо малознайома людина знає вашу приватну інформацію, то вона може використати це для скоєння злочину.
  • Не погоджуватися, якщо друзі вимагають робити те, що вам неприємно. Ви маєте право не робите те, що вам неприємно, що вас лякає. Особливо, якщо друзі чи знайомі вимагають це зробити без вашого на це бажання.
  • Не спілкуватись із незнайомцями в мережі. Як ми не спілкуємось із незнайомцями на вулиці, так само не варто спілкуватися з незнайомими людьми в інтернеті. Адже ми ніколи не знаємо, хто знаходиться по той бік екрану.
  • Не відправляти свої фото, якщо просять про це в інтернеті. Пам’ятайте, що все, що публікується в мережі (чи в особистих повідомленнях, чи в окремих постах, чи у сторіс, чи на форумах) назавжди залишається там.
  • Перед завантаженням нового додатку запитати дозволу у батьків. Усі додатки мають віковий рейтинг, як показник того, чи матеріали не нашкодять вам. Тому перед завантаженням нових додатків батьки мають переглянути, про що ця програма чи гра.
  • Якщо в інтернеті трапилося щось, що вас засмутило чи налякало, варто про це сказати батькам. У будь-яких незрозумілих ситуаціях варто звернутися до батьків по допомогу. Вони допоможуть розв'язати ситуаціію.

Вправа №3. Онлайн-пазл по мотивах казки.

Запропонуйте дитині скласти онлайн-пазл із Хаппі та згадати правила онлайн-безпеки (пазл ви знайдете за посиланням). По завершенню нагадайте дитині, що не варто довіряти всьому, що є в інтернеті, натомість необхідно за перших ознак небезпеки звертатися до батьків, старших сестер чи братів, учителів, поліції (шкільний офіцер поліції чи поліцейські, які проводять заняття у школі).

Вправа №4. Онлайн-інтерактив

Він складається з трьох запитань (розташовані в нижній частині ігрового поля). Якщо дитина підтримує те, що написано, вона має відповісти «Так» і знайти шлях до черепашки. Дитина має обрати відповідь «Ні» та шлях до мушки, якщо думає інакше, ніж написано у вправі. (Онлайн-інтерактив ви знайдете за посиланням).

По завершенню проходження онлайн-інтерактиву проговоріть з дитиною основні правила онлайн-безпеки:

  1. Не розповсюджувати особисті дані (номер телефону, адресу проживання, а також інформацію про батьків).
  2. Не погоджуватись, якщо друзі, навіть добре знайомі в реальному житті, вимагають робити те, що вам неприємно.
  3. Не спілкуватись з незнайомцями у мережі.
  4. Не відправляти свої фото, якщо просять про це в Інтернеті. 
  5. Якщо в інтернеті трапилося те, що засмутило чи налякало, варто про це сказати батькам.
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter