Сучасні діти знайомляться з технологіями з раннього віку. Можна перейматися тим, що діти надто сильно захоплюються гаджетами та різноманітними онлайн-ресурсами, а можна використати технологічні досягнення на користь. 

Чи можуть нові технології, штучний інтелект, справді допомогти дітям стати більш творчими? Дослідники впевнені, що так, адже моделі ШІ здатні підказати, як поглянути на проблему / завдання з іншої точки зору, показати більш творчий підхід до її розвʼязання. 

Як би не хвилювалося людство щоло небезпеки ШІ, наразі він ще не може відтворити такі навички як емоційний інтелект, емпатія та креативне мислення (хоча хто знає, що буде далі), проте може стати чудовим інструментом для їхнього розвитку. Гадаєте, це складно? Зовсім ні! Тим паче, коли можна скористатися допомогою Персонального помічника вчителя від «На Урок».

Персональний помічник сучасного вчителя складається з набору інноваційних інструментів на основі штучного інтелекту, який дозволить оптимізувати щоденну роботу педагогів. У його арсеналі чимало корисних інструментів, які стануть вам у пригоді не лише для створення дидактичних ігор, а й у роботі загалом.

Ідеї від штучного інтелекту

Для початку можемо запитати у ШІ, які завдання для розвитку креативного мислення учнів може запропонувати саме він. Для цього скористаємося інструментом «Ідеї цікавих завдань». У робочій області вказуємо, що саме нам потрібно: «Запропонуй ідеї завдань для розвитку креативного мислення школярів за допомогою штучного інтелекту». Що ж пропонує ШІ?

Як бачимо, штучний інтелект запропонував кілька цікавих ідей, які ви можете розглянути, розвинути та адаптувати із урахуванням навчальної мети, особливостей класу та вподобань учнів. 

Альтернативна історія

Усі ми знаємо, як завершилася історія Мавки та Лукаша, та чи могла вона мати щасливе завершення? А що було далі із Григорієм Многогрішним та Наталкою? Або яким шляхом могла би піти історія, якби Мазепа переміг під Полтавою? 

Запропонуйте дітям подумати над запитаннями такого плану та спробувати написати один (чи кілька) найбільш імовірних варіантів розвитку подій. Також можна попросити учнів спробувати уявити, що міг би нафантазувати з цього приводу ШІ – і, звісно, запитати ще й у нього. 

Для цього обираємо інструмент «Чат із видатним діячем». Визначаємося, з ким саме поговоримо (наприклад, це може бути Іван Мазепа), а потім у робочій області запитуємо, що саме хочемо дізнатися: «Яким шляхом могла би піти історія, якби ви перемогли під Полтавою?». Якою ж буде відповідь?

Запропонуйте дітям порівняти їхні відповіді із відповідями ШІ: чим вони відрізняються, а в чому схожі? А чи можна – наскільки легко та як – зрозуміти, що відповідь дав саме штучний інтелект, а не жива людина? 

Вгадай, хто

Є письменники, яких ми всі знаємо та любимо, проте інколи губимося та не одразу можемо впізнати, кому належить той чи інший вірш чи оповідання. Так, завдання типу «розпізнай вірш» добре відомі всім, але їх можна уцікавити та трохи ускладнити. Для цього обираємо інструмент «Чат із видатним діячем». Визначаємося, з ким саме поговоримо (в нашому випадку це буде Іван Котляревський), а потім у робочій області вказуємо, що саме нам потрібно: «Напишіть сонет у стилі Шекспіра».

Покажіть сонет дітям та запропонуйте впізнати автора. Ймовірно, спочатку учні одразу подумають, що перед ними сонет авторства Шекспіра, але хіба знайдуть вони такий у його творчому доробку? Потім запропонуйте дітям подумати над тим, хто ж насправді написав твір у стилі Шекспіра, чи вдасться їм вгадати?

Я – дизайнер

ШІ добре відомий своїм вмінням створювати химерні та неймовірно цікаві зображення за певним запитом. Інколи можна отримати несподіваний результат, проте так навіть цікавіше. Спробуйте разом із учнями створити обкладинку для художнього твору, який вивчаєте, або підручника. 

Для цього обираємо інструмент «Генерація зображень». У робочій області вказуємо, що саме нам потрібно: «Створи обкладинку для "Тигроловів" Івана Багряного», та обираємо стиль зображення (наприклад, постмодернізм). Що ж пропонує ШІ?

Результат дійсно цікавий. А тепер попросіть дітей подумати, як можна було б покращити цю обкладинку, аби вона дійсно відображала ідею твору. Як сформувати відповідний запит до ШІ? Або ж можна спробувати довести, чому саме така обкладинка цілком підходить.

У випадку з підручниками можна попросити дітей спробувати поставити себе на місце ШІ та обґрунтувати своє дизайнерське рішення. 

Найскладніший запит

Штучний інтелект має у своєму розпорядженні величезну базу даних, тому може знайти відповідь фактично на будь-яке запитання. Та чи так це насправді? Попросіть учнів подумати та вигадати запит, із яким ШІ точно буде складно впоратися. Влаштуйте справжній мозковий штурм: нехай ідей буде якомога більше! 

Оберіть найцікавіші варіанти та спробуйте поспілкуватися зі штучним інтелектом. Як саме він відповідатиме та чому? Обговоріть це із дітьми. 

Не варто перейматися, що через використання ШІ діти взагалі перестануть творчо мислити та розвиватися. Зрештою, як поява калькуляторів свого часу не призвела до того, що учні забули, як рахувати, так і штучний інтелект не здатен зробити нас менш творчими. 

Різноманітні онлайн-ресурси давно стали надійними помічниками освітян, тож саме час залучити до роботи й ШІ! Про особливості використання інтернет-ресурсів в роботі сучасного педагога в умовах війни та про ефективні сервіси, які точно стануть у пригоді всім учителям, незалежно від профілю та віку дітей, для яких готуються уроки, поговоримо під час нової інтернет-конференції «Практикум для педагогів: інтернет-ресурси на кожен день». Під час конференції розглянемо найцікавіші сервіси та, звісно, приділимо належну увагу останньому освітньому тренду – штучному інтелекту. Чекаємо на вас 14 жовтня о 10:30!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter