Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Розбираємо цікавий та стильний освітній тренд.

Мудборд – улюблений інструмент дизайнерів, архітекторів, організаторів святкувань, представників ЗМІ, письменників, психологів і просто тих, хто полюбляє мріяти та візуалізувати власні бажання. 

Мудборд (від англ. mood board – дошка настрою) – добірка світлин, ілюстрацій, листівок, кольорів, слів, шрифтів, текстур, різноманітних дрібничок тощо. Словом, усього, що дарує позитив і натхнення. Але всі це елементи повинні бути не просто красивими, а мати спільну концепцію. 

Мудборд, як це часто буває, переріс межі свого початкового призначення та став одним із навчальних прийомів, який, до того ж, неабияк подобається дітям. Адже це так цікаво – шукати та добирати тематичні зображення і цитати, а потім створювати з них цілісний твір.

Коли дошки настрою стануть у пригоді у школі:

  • на уроках літератури (узагальнити враження після прочитання книги);
  • під час планування проєкту (хоча мудборд може й сам стати проєктом);
  • після вивчення нової теми (допоможе зібрати до купи всі важливі моменти);
  • для організації позакласних заходів (ви зможете зібрати всі ідеї, які у вас виникли, а потім обрати найкращі);
  • під час виховних годин (вони можуть стати чудовими криголамами).

Мудборди стануть незамінними помічниками для візуалізації ідей або вражень школярів, допомагають розвивати креативність, сприяють формуванню навичок проєктної та групової (якщо діти створюють дошки настрою в команді) роботи. Мудборди чудово показують себе як під час мозкових штурмів, так і на етапі захисту проєкту, так і в якості творчої роботи. 

Якими вони можуть бути? Це може бути буквально дошка, на яку можна кріпити всі елементи. І насправді шукати по всіх усюдах різноманітні картинки, вирізати з журналів фото та цитати, додавати квітки чи листочки дуже цікаво... Але і довго. Уроку на це, на жаль, точно не вистачить. Тож набагато простіше скористатися онлайн-сервісами, наприклад, тут на допомогу може прийти Canva – вона проста в користуванні та може похвалитися величезною кількістю шаблонів (до того ж є можливість працювати над мудбордом не поодинці, а разом із товаришами). 

Як створювати мудборди?

Дотримуйтеся простих кроків:

1. Визначте тему.

Це насправді найпростіше, адже мудборди зручні тим, що можуть бути присвячені фактично будь-чому! Їх справді можна використовувати на будь-яких уроках та позакласних заходах. Наприклад, мудборд може бути присвячено:

  • Колонізації Америки.
  • Історії українського козацтва.
  • Творчості Лесі Українки.
  • Трьом законам Ньютона.
  • Математиці в реальному світі. 
  • Сентименталізму у світовій літературі. 

2. Визначте завдання та стиль.

Подумайте, про що має розповідати дошка настрою, якою буде її концепція, для чого (або для кого) вона створюється, які асоціації має викликати. Відповіді на ці запитання стануть підказкою, допоможуть обрати стиль та кольорове рішення. Чому це важливо? Загальний стиль допоможе зробити роботу візуально привабливою та – і це найважливіше – цілісною. 

Наприклад, мудборд, присвячений колонізації Америки, може бути виконаний у пісочних, червоних та коричневих кольорах, а сентименталізму – в білих та рожевих. 

3. Доберіть картинки.

І використайте для цього всі доступні ресурси! У мережі можна знайти все, але потрібно знати, де шукати. Тож порадьте учням скористатися Pinterest та різноманітними безкоштовними фотостоками – там вони знайдуть безліч світлин у чудовій якості.

4. Виділіть основне.

Дизайнери радять спочатку знайти домінанту – ключовий об'єкт або колір, до яких і добиратимуться згодом образи, деталі, кольори тощо. Але не перестарайтеся та не перевантажуйте мудборд зайвими елементами. Особливо часто так можуть робити діти, яким хочеться вмістити на одну дошку всі-всі ідеї, тож поясніть їм, що замість стильної дошки настрою вони отримають яскраву мішанину, основного сенсу якої ніхто не зрозуміє. Зрештою, якщо виникло багато цікавих ідей, то краще зробити не один мудборд, а кілька!

А поки що краще сконцентруватися на головному об'єкті та вибудувати композицію довкола нього. Наприклад, на мудборді, присвяченому математиці в реальному світі, в центрі може знаходитися мушля (як уособлення спіралі Фібоначчі), а домінантою дошки, що розповідає історію українського козацтва, може бути зображення Хортиці. 

5. Думайте ширше.

Мудборд може включати в себе речі, що не стосуються безпосредньо теми, але візуально презентують певні її якості та сторони, або просто ілюструють почуття та естетику. Тож не варто боятися додавати зображення або цитати, які не нехай і не розкривають тему, але допомогають створити важливі асоціації та задати настрій. 

6. Додайте пояснення.

Короткі пояснення або тематичні цитати допоможуть зробити більш зрозумілим візуальний меседж мудборду, дозволять пояснити значення вибраних вами образів.  

Мудборди готові? Тепер саме час продемонструвати їх усьому класу! Попросіть учнів розповісти про свої дошки настрою та дати відповіді на запитання:

  • Яка ідея об'єднує всі зображення?
  • Який сенс ви вкладали в кожне зображення?
  • Чому мудборд створено саме в такій кольоровій гаммі?

А потім запропонуйте дітям поставити власні запитання авторам дошки настрою. 

Створення мудбордів у межах навчального процесу дозволяє як розкрити творчій потенціал школярів, так і узагальнити їхні знання з теми, допомогти їм поглянути на вивчений матеріал із іншого боку та просто приємно провести час. І це чудово!

 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter