Результати конференції, присвяченої напрямкам STEM, STEAM, STREAM у освіті.

Якщо ви ще вагаєтеся, чи застосовувати STEM у власній практиці, давайте разом розбиратися, чим корисні такі проєкти та де знайти ідеї для роботи. А допоможе нам у цьому Вікторія Бартюк та її виступ у межах інтернет-конференції «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення».

Чому STEM настільки важливий?

Стрімкий розвиток технологій змінює світ у бік інформатизації та відкритості, що обумовлює необхідність творчо діяти, оцінювати ризики та брати на себе відповідальність за прийняті рішення. Це спрямовує сучасну освіту до компетентнісного підходу, коли формування в учнів здатності діяти, має випереджати процес накопичення ними будь-яких знань. 

Завдання вчителів – максимально наблизити процес навчання до життєвих потреб учнів, їхніх інтересів і природних здібностей. Це не лише допоможе зрозуміти, як поєднати знання з реальним життям, але й зробить технічні науки привабливими для більшої кількості школярів. 

Як поєднати мистецтво та STEM?

Предметами, що найкраще поєднуються зі STEM, традиційно вважаються природничі науки. Утім, STE(A)M-підхід підходить не лише для «технологій», «математики», «науки» та «інженерії». Методика може бути застосована до будь-якої дисципліни та для будь-якого віку.

Простіше кажучи, STEM – це лише інструмент, що допомагає учням зробити перший крок на шляху розуміння комплексності світу, усвідомлення багаторівневих зв’язків між різними аспектами життя. Застосовуйте той же підхід, що звикли використовувати у STEM і для STEAM, STREAM (напрямки пов'язані з мистецтвом та читанням). Давайте дітям проєкти, де ефективність та технологічність будуть поєднані з дизайном, креативним розв’язанням завдань та розумінням естетики.

Що потрібно для забезпечення якісного STE(A)M-навчання?

Звісно, STE(A)M має відмінності у порівнянні з традиційним викладанням. Оскільки методика виводить на перший план саме компетентнісний підхід та здобуття навичок, важливими стають такі аспекти: індивідуальна зацікавленість учнів, наявність навичок організації проєктів у вчителя, вміння презентувати проєкт, добирати й критикувати ідеї тощо. Аби уникнути складнощів, у роботі за  STE(A)M методикою дотримуйтесь наступних принципів:

  • Бажання вчителя вчитись разом з учнями.
  • Підбір актуальної, цікавої для учнів теми, в межах якої вони визначатимуть проблемні питання та працюватимуть над їхнім вирішенням.
  • Формулювання вчителем запитання/завдання так, щоб учні могли знайти декілька «правильних» способів розв'язання.
  • Заохочення учнів до візуалізації своїх ідей з використанням підручних засобів. Це економить час і кошти на реалізацію проєкту. Можна виготовити лише остаточний варіант розробки із потрібних матеріалів.
  • Генерування ідей разом з учнями (не нав’язування своїх ідей чи думок), прийняття навіть «найбезглуздіших» варіантів.
  • Заохочення учнів до помилок і нових спроб.

Окрім теоретичних положень під час виступу було запропоновано чимало практичних ідей та готових міні проєктів, переглянути які можна на відео конференції:

Конференція «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення» відбулася 17-18 жовтня. Спікери запропонували дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допоможуть замотивувати учнів, і педагогів. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та отримайте свою дозу мотивації!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter