4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика
Результати конференції, присвяченої напрямкам STEM, STEAM, STREAM у освіті.

Підсумовуючи інтернет-конференцію «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення», ми публікуємо положення виступу Олени Довгаль – вчительки фізики, призерки І Всеукраїнського STEM-хакатону для вчителів. У своїй лекції вона розглядає чимало аспектів використання проєктів на уроках та наводить приклади з власного досвіду. 

Проєкти як спосіб підвищити конкурентоспроможність учня.

Сучасний світ ставить чималі вимоги до випускників. У сімнадцять років, аби бути конкурентоспроможним, учень повинен мати ряд навичок, серед яких: вміння проєктувати, аналізувати, відбирати перспективні ідеї, працювати у команді, мати самомотивацію тощо. Що ж робити, аби розвивати всі навички одночасно? Ось тут на допомогу і приходять проєкти – метод, що охоплює багато навичок в одному форматі діяльності!

Від ідеї до втілення.

Важливим елементом проєктного навчання є його орієнтація на кінцевий продукт, а не на хороші оцінки. Основним  етапом у створенні якісного продукту є аналіз потреб споживача. Таким чином, створюючи шкільний проєкт, учитель також має орієнтуватись на потреби та інтереси кожного учня.

Етапи планування проєкту:

  • Ідея – люблю літаки та працювати з папером (будь-які унікальні захоплення учня);
  • Проєкт – дослідження залежності дальності польоту від площі крила (створення паперових моделей та спостереження за дальністю польоту моделі з тією чи іншою формою крила);
  • Результат дослідження – викладення результатів спостереження у короткому відео, анімації, презентації, доповіді.

Якщо діти не зможуть самостійно створити ідею і поставити конкретне завдання, учитель спрямує їх у потрібному напрямку.

З чим інтегрувати?

Інтеграція ставить на меті створення нової, цілісної системи знань. Так, вивчаючи оптику  на фізиці, учні отримають глибші уявлення про предмет, якщо додатково розглянуть тему на біології, інформатиці, мистецтві. В ідеалі, суміжні теми не мають бути відірваними. 

Оскільки кожен проєкт має презентаційну складову, його фінальна стадія завжди легко інтегрується з гуманітарними науками або інформатикою: ораторське мистецтво, створення презентації, короткого опису, соціальної реклами, статистики тощо. Крім того, на кожну тему можна поглянути з різних боків. Наприклад: звукові хвилі (фізика), вплив звукових хвиль на настрій (музика), звукові хвилі та органи слуху (біологія), візуалізація звукових хвиль (мистецтво) тощо.

Окрім теоретичних положень під час виступу було запропоновано чимало практичних ідей та готових проєктів, переглянути які можна перейшовши до відео конференції.

Конференція «STEM, STEAM, STREAM: від концепції до практичного втілення» відбулася 17-18 жовтня. Лектори запропонували дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допоможуть замотивувати й учнів, і себе. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та отримайте свою дозу мотивації!

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter