Оцінювання результатів навчання і особистих досягнень учнів у школі як у першому, так і в одинадцятому класі, має формувальний характер. Оцінка має мотивувати та надихати дитину навчатися. Про те, як варто оцінювати учнівські досягнення розповів Олександр Козленко у межах Інтернет-конференції «Нова українська школа 2019-2020: досвід і перспективи».
За словами лектора, під час дистанційки практикувалися такі формати навчання як:
- синхронний (учитель проводить заняття в онлайні (в чітко визначений час) так, як робив би це офлайн: пояснює теорію та дає завдання, а діти виконують його);
- асинхронний (діти навчаються завдяки урокам по телебаченню у зручний для себе час);
- «гібридний» (онлайн-обговорення містить міні-лекції, обговорення завдань місії, демонстрації та відповіді на запитання).
Для того, щоби оцінювати учнівські досягнення у навчанні, педагоги використовують накопичувальний вид рейтингу (наприклад, Болонська система) та ділильний (рейтинговий бал розраховується як вдосконалений середній бал із вагомими коефіцієнтами за різні види робіт).
На думку лектора, яким би не був формат оцінювання, він все ж залишатиметься формувальним. Олександр Козленко вважає, що вчителі мають під час онлайн чи офлайн-занять звертати особливу увагу на те, що оцінювання дитини може напряму вплинути на її подальше життя, на формування самооцінки і прагнення бути кращим, на мотивацію до постійного саморозвитку.
Який метод оцінювання сприятливо впливає на формування особистості? На думку спікера, це доволі популярний метод «Зелена ручка». Тобто викладач має похвалити дитину за те, що було зроблено правильно чи навіть просто креативно, а вже потім вказати, над чим учень має попрацювати додатково чи, наприклад, можна уточнити, що саме допоможе правильно виконати завдання.
Бажаєте дізнатися більше про те, чому навчив вчителів дистанційний формат навчання? Радимо переглянути виступ Олександра Козленка «Вимірювання навчальних досягнень: чого навчив дистанційний формат»! Спікер – науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.