Ключові тези з виступу Ірини Дядюшкіної

Початок навчального процесу в умовах адаптивного карантину поставив перед нами більше питань, ніж відповідей. Сьогодні ж змішане навчання швидко перетворилося на новий освітній тренд, а все завдяки вдалому поєднанню технологій дистанційного та очного навчання. «Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора», – влучно зазначив Джон Дьюї. З ним повністю погоджується Ірина Дядюшкіна та розповідає про найцікавіші моделі змішаного навчання у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Змішане навчання: очікування, можливості та досвід».

То що ж таке змішане навчання? Це організація освітнього процесу, що поєднує застосування технологій дистанційного навчання на очній формі. Основна мета сучасного вчителювання – створити більш особистісно-орієнтоване середовище навчання. Для цього ми використовуємо онлайн ресурси та традиційні заняття.

Яка ж роль учителя у процесі змішаного навчання?

На сьогоднішній день авторитарний підхід до вчителювання повністю поступився партнерському. Сучасний педагог – фасилітатор, ментор, коуч та помічник, який:

  • організовує навчання та показує шлях, яким краще йти до мети;
  • налагоджує зв'язки та комунікацію між учнями у класі, у групі. Не всі сучасні школярі вміють і люблять працювати у команді, тож об'єднати їх та заохотити – завдання мудрого фасилітатора-вчителя;
  • спрямовує діяльність учнів у правильному напрямку, формує вірне інформаційне поле;
  • допомагає учням досягти власної мети.

У своєму виступі лекторка розповіла про найважливіші компоненти змішаного навчання:

  • Офлайн- і онлайн-контент. Важливо обирати матеріал, який відповідатиме вимогам сучасності.
  • Співпраця. Особливу увагу слід приділити взаємодії з учнями, з колегами, з батьками та адміністрацією.
  • Оцінка. Надважливий етап, який заслуговує на особливу увагу, адже під час дистанційного та змішаного навчання критерії оцінювання значно змінилися.
  • Додаткові матеріали. Презентації, відео, анімація, скрайбінг, який створюють учні, друковані матеріали – кожен учитель може обирати самостійно.

Міжнародні ресурси, які допоможуть організувати продуктивну та ефективну взаємодію:

  • Science in school – ресурс, який допоможе інтегрувати природничі науки та не боятися нових викликів. Тут ви знайдете безліч адаптованих матеріалів, зможете показати учням різні погляди на одну тему та поясните незрозумілі моменти.
  • Вiointeractive – адаптований ресурс для біологів, географів та фізиків із науковими практиками та їхнім аналізом, інструментами для роботи у класі, елементами професійного розвитку тощо. Одна і та ж інформація подається по-різному для молодшої, середньої та старшої школи.
  • Еволюція/генетика – ресурс з інтерактивними дослідженнями, які так подобаються учням! На сторінках Еволюції/генетики ви побачите багато пізнавальних відео для учнів різного віку.
  • Pigeonetics – все про генетику голубів! Інтерактивні дослідження, додаткова інформація про генетичний зв'язок та інші цікаві нюанси. Прекрасно підходить для практичних робіт, можна обрати комфортну мову навчання.
  • Sheppard Software – гейміфікований ресурс, який доводить, що навчатися можна весело! Інформація подається у формі гри, але досить глибоко! Ресурс підходить для захопливого та вдумливого опрацювання навчального матеріалу, учні мають безліч спроб для проходження та засвоєння гри.

Бажаєте дізнатися більше ресурсів для організації роботи? Неодмінно перегляньте виступ Ірини Дядюшкіної  – вчителя біології, завідувачки кафедри природничих дисциплін, КЗО «Гімназія №3» Дніпровської міської ради.

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter