26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ
Як учителю провести урок для учнів у класі і для тих, хто залишився вдома.

Дистанційне навчання підготувало ґрунт для нових освітніх форматів. Один з яких – гібридне навчання, тобто одночасне проведення уроку для учнів у школі та для школярів, які залишилися вдома.

Обладнання

Максимум: камера, мікрофон, прожектор
Мінімум: доступ до Інтернету, пристрій із вебкамерою

«Це коштує шалених грошей» – розповсюджений міф, що заважає реалізуватися чи не кожному другому проєкту. А ще про це точно періодично замислюються вчителі. Дійсно, де взяти зайві гроші? Але все не так катастрофічно! Насправді звичайного ноутбуку з вебкамерою та доступом до Інтернету цілком достатньо для роботи. Просто поставте ноутбук на учтельский стіл, направте камеру на себе та увімкніть потрібний додаток (Zoom, Skype тощо). Іноді ноутбук потрібно переміщувати кабінетом, щоб онлайн-учні бачили дошку та однокласників. Але ж бігати з ноутбуком не завжди зручно! Утім, ви можете використати додатковий пристрій: наприклад, звичайний смартфон, аби онлайн-школярі завжди вас бачили. 

Співпраця учнів у класі та поза ним

Під час дистанційного та очного навчання вчителі використовують різні прийоми для згуртування класу. Натомість гібридне навчання вимагає дотримання дещо інших правил для злагодженої взаємодії. Ось кілька порад:

  1. Попросіть учнів, які залишилися на дистанційному навчанні, неодмінно вмикати відеокамеру під час уроків. Це створює ефект присутності у школі, а також допомагає підтримувати дисципліну.
  2. На початку уроку направте камеру на школярів, які присутні у класі. Влаштуйте коротку перекличку та опитування. Так однокласники побачать одне одного та поступово налаштуються на роботу. 
  3. Для групової роботи об’єднуйте учнів, які працюють онлайн та офлайн. Для цього останні можуть скористатися своїми смартфонами.
  4. Записуйте та зберігайте уроки! Відсутні на уроці зможуть переглянути матеріали пізніше.

Підготовка до уроку

Одночасне офлайн та онлайн-навчання – новий формат для кожного. Утім, деякі поради залишаються незмінними.

Прозорість планування та навчальних матеріалів

Запозичений лайфхак із дистанційної освіти: використовувати Padlet або Google Classroom. Коли учні бачать у відкритому доступі плани та матеріали, це допомагає їм відчути причетність до спільної справи та зв’язок одне з одним. І формат освіти перестає грати вирішальну роль!

Навчальні ігри, квести та онлайн-тестування

Під час дистанційної освіти кожен вчитель має свої напрацювання додатків та інтернет-ресурсів. Не варто про них забувати! Їхнє використання знизить рівень стресу під час повернення до традиційного навчання, адже діти працюватимуть у вже звичному для них режимі. Також це створить для онлайн та офлайн-учнів спільний освітній простір, що тільки підвищить рівень згуртованості.

Хто онлайн, хто офлайн

Учителю потрібно розуміти, хто працюватиме з дому, а хто прийде до школи. І якщо багато дітей на офлайн-навчанні хворіють, чи прийдуть вони на урок? Про це необхідно подумати завчасно, щоб підготувати необхідне обладнання або обійтися відеозаписом уроку.

Мінімізація непорозумінь

Поганий інтернет-зв’язок, вимкнена камера або шуми на фоні – все це може стати причиною затримки початку заняття. Аби цього уникнути, варто:

  • мати покрокові інструкції на кожен випадок та одразу надсилати їх школяреві;
  • не приділяти увагу проблемі одного учня більше 5 хвилин;
  • у випадку, якщо проблема не вирішиться, після заняття надіслати учню запис уроку.

Якщо раніше дистанційне навчання радше снилося викладачам у нічних жахах, то зараз учителі готові до будь-якого виклику! Гібридне навчання – виклик сучасності, з яким точно впораються освітяни.

 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter