Ключові тези з виступу Наталії Понежи

Поява нових навчальних форматів закономірна! Карантин лише прискорив ці процеси, адже старі підходи до освіти вже давно переживають кризу. Так, дистанційне навчання працює не так добре, як хотілося б, а учні часом не мають мотивації вчитися. То як реалізувати новий формат за допомогою блочно-модульного навчання? Які типи модулів існують, які види активностей можна винести в онлайн, як організувати практичну роботу учнів, які використати інтернет-ресурси? Відповіді на всі ці запитання дає Наталія Понежа у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Змішане навчання: очікування, можливості та досвід».

Лекторка вважає, що блочно-модульне навчання – оптимальний вихід для технології змішаного навчання. Адже шкільна програма складається з розділів, які можна сприймати як готовий блок. Учителі ж узмозі виділити певні модулі у цьому блоці та самостійно будувати захопливий навчальний процес. 

Типи модулів

  • 1 модуль (1-2 уроки) – усний виклад учителем основних питань теми, розкриття вузлових понять. Якщо частина роботи переходитиме в онлайн, учитель має організувати освоєння основних питань теми. Це потрібно для того, об діти отримали цілісне уявлення про матеріал, який вчитимуть протягом теми. Учні мають точно розуміти, що вони отримають від навчання, у чомц полягає практична користь. 
  • 2 модуль (3-5 уроків) – самостійні та практичні роботи, формувальне оцінювання. Самостійні роботи обов'язково відбуваються під керівництвом учителя. Педагог пише чіткі інструкції, продумує кроки, формує навчальні завдання. На думку спікерки, цей модуль найкраще підходить для роботи онлайн.
  • 3 модуль (1-2 уроки) – повторення та узагальнення теми під керівництвом учителя. Часто другий і третій модуль можна об'єднати,  адже узагальнення та повторення можна проводити наприкінці виконання кожного завдання.
  • 4 модуль (1-2 уроки) – контроль знань учнів за темою. Модуль, за який учні мають отримувати оцінки. Продумайте таку систему вправ, щоб контроль знань відбувався якомога чіткіше.

Що можна винести онлайн?

Наталія Понежа зазначає, що перевести в онлайн-режим можна будь-який етап навчання. Необхідно врахувати особливості модулів, ретельно підготуватися до кожного з них та опрацювати всі застереження. Як же організувати роботу у  першому модулі? Спікерка виділила види робіт, які можна застосовувати для цікавого викладання вступного теоретичного матеріалу:

  • Лекція з елементами бесіди. Продумана та структурована лекція не обов'язково має проходити у класі. Ви цілком можете використати сервіси онлайн-зв'язку. Для активного слухання й ефективного засвоєння варто застосувати елементи бесіди, ставити цікаві запитання тощо. 
  • Запис пояснення (текст, відео-, аудіо- лекція + завдання для зворотного зв'язку). Можна зробити запис пояснення, адже не всі учні зможуть прослухати матеріал саме зараз. Декому для кращого засвоєння знань треба переслухати пояснення декілька разів, або звернутися до лекційного матеріалу під час практичної роботи. В кінці такого запису продумайте питання для зворотнього зв'язку. 
  • Пояснення колег, які вже є в мережі + запитання для осмислення. Не обов'язково записувати всі завдання самостійно, ми можемо спиратися на якісний контент колег. За бажанням, можете вирізати або додати фрагмент лекції, додати власні запитання або завдання для осмислення.

Бажаєте дізнатися більше індивідуальних та колективних практичних завдань? Думаєте над тим, як організувати контроль знань учнів по всій темі? Хочете надихнутися досвідом колеги та дізнатися деталі проведення цікавих практичних робіт? Запрошуємо на виступ Наталії Понежи – вчителя історії, медіатренера, заступника директора з навчально-виховної роботи Першотравенської загальноосвітної школи І-ІІІ ступенів №2. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter