Постембріональній розвиток. Проблема старіння. Діагностування вад розвитку людини, їх корекція. Життєвий цикл живого організму (ембріотехнології, клонування).

Про матеріал
Постембріональній розвиток. Проблема старіння. Діагностування вад розвитку людини, їх корекція. Життєвий цикл живого організму (ембріотехнології, клонування).
Перегляд файлу

Тема: Постембріональній розвиток. Проблема старіння. Діагностування вад розвитку людини, їх корекція. Життєвий цикл живого організму (ембріотехнології, клонування).

Мета: дидактична: встановити етапи та шляхи пост ембріогенезу у тварин, значення, мета морфозу й регенерації в онтогенезі, дати поняття життєвого циклу, встановити спільні й відмінні риси між онтогенезом та життєвим циклом, дати поняття про старіння, вади розвитку, ембріотехнології клонування. Розвивати логічне мислення учнів, учити вибирати головне, порівнювати, робити висновки. виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоровя, шляхах його покращення при виявленні вад розвитку людини.

Базові поняття: прямий, непрямий розвиток, личинка,метаморфоз,ріст,статеве дозрівання,період життя, старіння, смерть, максимальна довжина життя, зміна поколінь, регенерація, анатомія, корекція, гомеостаз.

Обладнання: таблиці «Типи розвитку комах», «Розвиток жаби»

Тип: комбінований

І Оргмомент. Постанова завдань, знайомство зі структурою та завданнями уроку

ІІ Актуалізація опорних знань

Біологічний диктант (дати визначення наданим поняттям (стр.75 книга Яковлевої 11 клас),перевірка роботи).

Фронтальна бесіда

  1. Що таке ріст? розвиток? мета?
  2. Які види розвитку ви пам’ятаєте з зоології (прямий, непрямий, з повним, неповним перетворенням)

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Розповідь про подвиги Геракла. Що таке регенерація? Чи є вона у людини?
  2. З чого починається життя рослин,тварин? Що відбувається далі? Що таке життєвий цикл?

IV.  Вивчення нового матеріалу.

1)Поняття «постембріональний розвиток». Формування органів тіла, статеве дозрівання, розмноження, старіння, смерть

2)Типи постембріонального розвитку (пряме, не пряме, з повним перетворенням, не повним перетворенням)

Пряме (новонароджений схож на свою дорослу маму, але не статево зрілий та не має великих розмірів

Не пряме (ікра - личинка - головастик - лягушка

Причини:

  1. Дефіцит , норма
  2. Освоювання іншого середовища
  1. Рост рослин та тварин

Збільшення кількості кліток      збільшення росту кліток

   тканева будова 

розкидисте                                        тіло компактне

 ріст все життя             різна

  1. Статеве дозрівання

Вплив середовища на стать

Закономірності дозрівання ссавців   рослин

 дозрівань  статева зрілість      зрілість квіткових у квітні

     наступає раніше чим      

     закінчується ріст

     та дозрівання

  1. Довжина життя. Старіння,смерть.

Самостійна робота у парах

Утворити та заповнити схему конспекту

 

      Людини    Тварини   Рослини

             Довжина життя ,старіння                     довгожителі (секвоя)

V Закріплення

 Стр.35  завдання №1-7,8,9,10,11 (зошити з печатною основою Т.С.Кошик «Ранок» 2017 р.)

 

VI Вивчення нового матеріалу

  1. Життєві цикли: їх особливості

Схожість та відмінність життєвого циклу від онтогенезу

   Життєвий цикл

     Зигота   статеве розмноження

  Декілька онтогенезів

           Простий цикл  складний цикл

                          Відмінність

життєвого цикла  онтогенез

від зиготи до статевої             від народження до смерті

зрілості

 

б) Самостійна робота

Намалювати схему простого та складного типу життєвого циклу

 

Малярійного плазмодія   грибів    водорості        кишковопорожнинні

в) Регенерація (губки, кишковопорожнинні). Стволові клітини. Клітинна терапія.

г) Ембріотехнології. Клонування.

 

VII Закріплення: стр.39 завдання №1,2,3,4,5,6

   стр.37 робота №1,2,3,4,5,6,7 зошита з печатною основою

 

VIII Підсумок уроку.Рефлексія

 

IX Д/з прочитати §23,24,25,26,27, вивчити терміни та поняття

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку