Тема: Постембріональній розвиток. Проблема старіння. Діагностування вад розвитку людини, їх корекція. Життєвий цикл живого організму (ембріотехнології, клонування).
Мета: дидактична: встановити етапи та шляхи пост ембріогенезу у тварин, значення, мета морфозу й регенерації в онтогенезі, дати поняття життєвого циклу, встановити спільні й відмінні риси між онтогенезом та життєвим циклом, дати поняття про старіння, вади розвитку, ембріотехнології клонування. Розвивати логічне мислення учнів, учити вибирати головне, порівнювати, робити висновки. виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, шляхах його покращення при виявленні вад розвитку людини.
Базові поняття: прямий, непрямий розвиток, личинка,метаморфоз,ріст,статеве дозрівання,період життя, старіння, смерть, максимальна довжина життя, зміна поколінь, регенерація, анатомія, корекція, гомеостаз.
Обладнання: таблиці «Типи розвитку комах», «Розвиток жаби»
Тип: комбінований
І Оргмомент. Постанова завдань, знайомство зі структурою та завданнями уроку
ІІ Актуалізація опорних знань
Біологічний диктант (дати визначення наданим поняттям (стр.75 книга Яковлевої 11 клас),перевірка роботи).
Фронтальна бесіда
ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів
IV. Вивчення нового матеріалу.
1)Поняття «постембріональний розвиток». Формування органів тіла, статеве дозрівання, розмноження, старіння, смерть
2)Типи постембріонального розвитку (пряме, не пряме, з повним перетворенням, не повним перетворенням)
Пряме (новонароджений схож на свою дорослу маму, але не статево зрілий та не має великих розмірів
Не пряме (ікра - личинка - головастик - лягушка
Причини:
Збільшення кількості кліток збільшення росту кліток
тканева будова
розкидисте тіло компактне
ріст все життя різна
Вплив середовища на стать
Закономірності дозрівання ссавців рослин
дозрівань› статева зрілість зрілість квіткових у квітні
наступає раніше чим
закінчується ріст
та дозрівання
Самостійна робота у парах
Утворити та заповнити схему конспекту
Людини Тварини Рослини
Довжина життя ,старіння довгожителі (секвоя)
V Закріплення
Стр.35 завдання №1-7,8,9,10,11 (зошити з печатною основою Т.С.Кошик «Ранок» 2017 р.)
VI Вивчення нового матеріалу
Схожість та відмінність життєвого циклу від онтогенезу
Життєвий цикл
Зигота статеве розмноження
Декілька онтогенезів
Простий цикл складний цикл
Відмінність
життєвого цикла онтогенез
від зиготи до статевої від народження до смерті
зрілості
б) Самостійна робота
Намалювати схему простого та складного типу життєвого циклу
Малярійного плазмодія грибів водорості кишковопорожнинні
в) Регенерація (губки, кишковопорожнинні). Стволові клітини. Клітинна терапія.
г) Ембріотехнології. Клонування.
VII Закріплення: стр.39 завдання №1,2,3,4,5,6
стр.37 робота №1,2,3,4,5,6,7 зошита з печатною основою
VIII Підсумок уроку.Рефлексія
IX Д/з прочитати §23,24,25,26,27, вивчити терміни та поняття