Конспект Уроку-проекту для учнів 9-го класу. Даний урок є підсумковим з теми«Текстовий процесор MS WORD» Метою якого є :закріпити і систематизувати знання і вміння учнів з теми «Текстовий процесор MS WORD». Створити умови для самостійного застосування знань по темі при складанні творчого проекту. Розвивати самостійність учнів, використовуючи творче завдання, що має практичну спрямованість. Виробити в учнів негативне ставлення до куріння. . Сприяти формуванню свідомого ставлення школярів до свого здоров'я.
План-конспек уроку - 9 клас
Попович Лариса Ярославівна
Урок-проект
Тема «Повільний вбивця або чума ХХІ століття.»
Мета:
Закріпити і систематизувати знання і вміння учнів з теми «Текстовий процесор MS WORD». Створити умови для самостійного застосування знань по темі при складанні творчого проекту. Розвивати самостійність учнів, використовуючи творче завдання, що має практичну спрямованість. Виробити в учнів негативне ставлення до куріння. . Сприяти формуванню свідомого ставлення школярів до свого здоров'я.
Міжпредметні зв'язки:
Формуються компетентності:
Особистісні:
організація самостійної дослідницької діяльності; вміння співпрацювати, працювати в групі; враховувати різні думки, аргументувати свою точку зору; адекватна оцінка своєї роботи та одержаного результата; виховання дбайливого ставлення до здоров'я.
Предметні:
уміння застосовувати MS WORD при вирішенні завдань;уміння будувати комп'ютерну модель; вміння самостійно формулювати мету, завдання, планувати шляхи їх досягнення, здійснювати аналіз об'єктів; робити висновки, оформляти результати своєї діяльності, враховувати різні думки, аргументувати свою точку зору; уміння бачити можливості застосування отриманих знань у своєму подальшому життя; підвищення мотивації до подальшого саморозвитку.
Матеріально-технічне забезпечення уроку.
Презентація Microsoft Office PowerPoint 2010 «Повільний вбивця або чума XXІ століття»
Відеоролик «Кишеньковий вбивця», мультимедійний проектор, операційна система Windows XP і пакет Microsoft Office 2010 (включаючи MS WORD 2010).
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- Доброго дня! Сьогодні і завжди. Я дуже рада вас бачити. Посміхніться – вам це дуже личить, поділіться своїм хорошим настроем.
Протягом ряду уроків ви вивчали тестовий процесор MS WORD. Ви переконалися, що текстовий процесор володіє широкими можливостями для введення, форматування і редагування тексту. Ви створювали різні текстові документи, навчилися вставляти в текстовий документ таблиці та ілюстрації. Вивчення теми «Тестовий процесор MS WORD» ми завершуємо творчим проектом, рекламним продуктом. Тема проекту вибрана не випадково.
Останнній урок з цієї теми називається... А от як він називається, ви дізнаєтеся згодом
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
«ЖИТТЯ» - прекрасна і довга подорож. Яка може стати небезпечною експедицією, а може - приємною прогулянкою.
А зараз для вас завдання. На слайді подано 5 слів. (Слайд 1)
1) Навчання
2) Здоров'я
3) Родина
4) Дружба
5) Грошові кошти
Що ви найбільше цінуєте - поставте це на перше місце. Цифри повторюватися не повинні.
(Учні записують у себе в зошиті, розставляючи слова в пріоритетному порядку)
Я бачу, що у більшості на першому місці - бути здоровим.
-Скажіть, будь ласка, що позитивно впливає на здоров'я?
(Відповіді дітей)
Режим дня. Раціональне харчування. Загартовування. Спорт. Непогані взаємини з дорослими, батьками, друзями.
-А що впливає негативно? Нераціональне, незбалансоване харчування. Куріння. Алкоголь. Вживання наркотиків, токсичних речовин. Стресові ситуації, напружені стосунки вдома, в школі, з друзями. Екологічні фактори. (Слайд 2.)
Щоб підвести вас до теми нашого уроку, послухайте невеличку притчу.
Притча про тютюн
В одному східному місті жив мудрець. Одного разу йшов він по базару і побачив натовп біля торговця тютюном. Мудрець підійшов до них і сказав: «У тютюну, принаймні, є три корисні властивості: ніколи собака не вкусить, злодій вночі до нього не забереться і він ніколи не буде старим.»
Торговець зрадів похвалі свого товару і попросив його пояснити, чому. Мудрець сказав: «У курця рано починають боліти ноги, він кульгає, ходить з паличкою. А який же собака вкусить людину із ціпком? У нього з'являється кашель по ночах, а який же злодій забереться до будинку, де не сплять? І вони зазвичай рано помирають, не доживши до старості». Люди, послухавши мудреця, стали в задумі розходитися.
-Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити?
(Відповіді учнів)
-Правильно, про шкоду куріння. Тема нашого уроку «Повільний вбивця або чума XXІ століття ». (Слайд 3.)
- Як ви розумієте цю фразу?
- А чому ми зачепили тему куріння на уроці інформатики, а саме на заключному уроці з вивчення текстового процесора MS WORD?
(Припущення учнів)
Багато хто вважає, що куріння - це не хвороба і нічого страшного для курця і оточуючих його людей в палінні немає. Ми сьогодні з вами спробуємо створити в середовищі текстового процесора MS WORD творчий проект «Повільний вбивця або чума XXІ століття» ,в якому ви відобразіть, що куріння - це зло, зло, яке несе захворювання.
Зараз у всьому світі, і в Україні зокрема, гостро стоїть проблема збереження здоров'я. Деякі хвороби наздоганяють людину незалежно від її способу життя. Однак найчастіше людина сама завдає шкоди своєму здоров'ю. Одна з причин – куріння. (Слайд 4.)
ІІІ. Актуалізація знань.
Перша згадка про куріння відноситься до V століття до нашої ери. Широке поширення куріння почалося після відкриття Колумбом Америки у 1492 році. (Слайд 5.)
Нікотин - 1 з найнебезпечніших отрут рослинного походження. Птахи (горобці, голуби) гинуть, якщо до їх дзьоба лише піднести скляну паличку, змочену нікотином. Кролик гине від 1/4 краплі нікотину, собака - від 1/2 краплі. Для людини смертельна доза нікотину складає від 50 до 100 мг, або 2-3 краплі. (Слайд 6.)
Для того, щоб реально оцінити ситуацію в сучасному світі, а конкретно у нас в школі, я вирішила дізнатися про ставлення до куріння у самих підлітків.
Саме для цього я опитала 35 учнів у віці від 12 до 17 років, для цього мною була складена невелика анкета.
Питання анкети ( Слайд7.)
1. Чи пробував ти курити?
А) Так - 17
Б) Не має - 18
2. Куриш ти?
А) Так - 6
Б) Ні - 26
В) Іноді - 3
3. Чи курять твої батьки (мати або батько)?
А) Так - 23
Б) Ні - 12
4. Як ти ставишся до людей, які палять?
А) Негативно - 19
Б) Позитивно - 8
В) Мені байдуже - 8
5. Куріння шкодить суспільству в цілому?
А) Так - 26
Б) Ні - 4
В) Не знаю - 5
6. Чому курять підлітки?
А) Щоб забути про проблеми і розслабиться - 11
Б) Щоб виглядати крутим і модним - 18
В) Інше – 6
(Учні роблять висновки)
VІ) Узагальнення та систематизація знань.
На минулому уроці ви були поділені на пари, кожній парі було дано завдання знайти інформацію про тютюнопаління з різних областей науки.
Історія — «Появи і поширення тютюну в Європі і Україні»;
Хімія — «Що входить до складу тютюнового диму?»;
Біологія — «Вплив тютюнового диму на організм, що росте»;
Економіка — «Доходи гігантів тютюнової індустрії»;
Соціологія — «Дані соціологічних досліджень з проблем куріння»;
Психологія — «Як позбутися шкідливої звички».
Сьогодні ваше завдання, використовуючи свої знання і можливості текстового процесора Word 2010, створити спільними зусиллями рекламний продукт – плакат, що складається з різних рубрик, які розповідають про шкоду куріння.
Щоб друкована реклама досягала своєї мети , текст повинен бути переконливим і мотивувати читачів до певних дій.
Перед тим як приступити до роботи, корисно відповісти на наступні питання: (Учні відповідають на питання)
- Хто є вашим реальним і потенційним споживачем?
- Які сильні фрази, що відображають істоту рекламного продукту, можна використовувати в тексті?
- Які візуальні (графічні) образи можна використовувати для створення у споживача позитивних емоцій на рекламний продукт?
- Які аргументи можуть мати переконуючий вплив на споживача?
Відповіді на ці питання дозволять укладачам тексту більш точно визначити цілі рекламних звернень та засоби їх досягнення.
Рекламні посилання повинні відповідати наступним вимогам: (Слайд 8.)
• текст і візуальний образ (фотографія, ілюстрація тощо) повинні мати чітку інформацію і взаємозв'язок;
• пропозиції повинні бути короткими, точними. Потрібно пам'ятати, що протягом дня людям попадаються на очі десятки і навіть сотні рекламних оголошень і вони, природно, можуть сприйняти тільки прості тексти;
• писати слід тільки в теперішньому часі. Встановлено, що це полегшує сприйняття;
• цілком доречними в рекламному посланні можуть виявитися добре сформульовані питання, які спонукають читача самого давати відповіді.
Дотримання цих нескладних правил здатне зробити друковану рекламу цілеспрямованою і ефективною.
V. Закріплення пройденого матеріалу (Практична робота)
Повторення правил техніки безпеки.
Для забезпечення безпечної роботи необхідно виконувати наступні правила. Прошу кожного з вас по ланцюжку назвати правила техніки безпеки при роботі за комп'ютером. (Учні по черзі називають правила)
А зараз прошу вас розбитися на пари і зайняти місце за комп'ютерами. Ваше завдання за створити новий друкований продукт – плакат, у якому використовувався б ваш творчий підхід і креативність, новий погляд на звичні речі.
Вчитель пояснює завдання. Демонструється приклад рекламного продукту, де вказані слоган, зачин, інформаційний блок, довідкові відомості.
Учні працюють в парах кожна пара оформляє свою рубрику, використовуючи для цього той матеріал, який був підібраний заздалегіть.
VI. Контроль засвоєння, обговорення допущених помилок та їх корекція.
У процесі виконання практичної роботи вчитель контролює виконання завдання кожної пари. В ході цього повторюються, можливості текстового процесора Word, які можна використовувати для виразності тексту:
• вставка спеціальних символів, відсутніх на клавіатурі,
• робота з декількома документами одночасно,
• вставка малюнків,
• різні стилі форматування,
• багаторівневі нумеровані та маркіровані списки,
• різні види таблиць,
• WordArt і т. д.
Кожна група готує свою рубрику і роздруковує . Учні оформлюють один загальний плакат.
Учитель пропонує учням проаналізувати, дати оцінку успішності досягнення мети і намітити перспективу на майбутнє.
Учні аналізують свій результат роботи.
А зараз давайте підведемо підсумок нашої роботи: всі пари, показали добре і відмінне знання з інформаційних технологій та вміння застосовувати їх при виконанні завдань практичного змісту. Хочеться відзначити, що ніхто з учнів не поставився до роботи байдуже.
VII. Рефлексія (підбиття підсумків заняття)
Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази
( Слайд 8. )
• я зміг...
• я навчився...
• я набув...
• я спробую...
• я зрозумів, що...
• було важко...
• мене здивувало...
• тепер я можу...
• сьогодні я дізнався...
• мені захотілося...
• було цікаво...
• я виконував завдання...
• я відчув, що...
• у мене вийшло ...
• урок дав мені життя...
Я сподіваюся, що цей урок переконав вас у тому, що куріння – це шкоди здоров'ю і кожному з вас вистачить здорового глузду не палити ніколи.
А на закінчення уроку я пропоную вам подивитися невеликий відеоролик, який зняли учні 7 класу нашої школи «Кишеньковий вбивця.»