Презентація "Поняття комп'ютерної графіки та її види" (9 клас)
Основні питання заняття:
Що таке «комп'ютерна графiка»?
Якi принципи побудови растрових i векторних зображень?
Що таке колірна система?
Якi iснують формати графiчних файлiв?
Векторна графіка. У векторній графіці зображення будується як аплікації з окремих базових об'єктів: відрізків, кривих, прямокутників, овалів тощо. Векторні графічні зображення широко використовуються тоді, коли важливим є наявність ясних і чітких контурів: у картографії, при створенні логотипів і схем, в інженерній графіці тощо.
Растрова графіка. У растровій графіці графічне зображення нагадує мозаїку, що складається з пікселів одного розміру, які є найменшими об'єктами растрового зображення. Чим більша кількість пікселів і чим менші їх розміри, тим краще виглядає зображення. Використовується растрова графіка в поліграфічних і електронних виданнях, в Інтернеті в тих випадках, коли потрібно якісно передати повну гаму відтінків кольорів зображення.
Фрактальна графіка. Фрактал – це рисунок, який складається з подібних між собою елементів. Побудова фрактального малюнка відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображення. Фрактальну графіку часто використовують для графічного представлення даних при моделюванні деяких процесів, для автоматичної генерації абстрактних зображень, у розважальних програмах. Безперечною перевагою фрактальної графіки є те , що у файлі фрактального малюнка зберігаються тільки алгоритми і формули. Такі файли мають менший розмір, ніж файли з малюнками векторної і растрової графіки.
Тривимірна графіка (3 D) — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів і інструментів (як програмних, так і апаратних), призначених для зображення об'ємних об'єктів. Тривимірна графіка. Застосовується для створення зображень на плоскості екрану або аркушу друкарської продукції в архітектурній візуалізації, кінематографі, телебаченні, комп'ютерних іграх, друкарській продукції, а також в науці і промисловості.
Двовимірна графіка. У двовимірній графіці (2 D-графіці) зображення будується з використанням плоских геометричних моделей, тексту та растрових даних. Цей тип графіки насамперед призначено для застосування у сферах, пов'язаних із традиційними технологіями друку (видавнича та рекламна діяльність, картографія, фотографія, розробка креслень тощо), а також для публікації в Інтернеті та створення інтерфейсу користувача.
Растрова графіка. Переваги. Реалістичність зображень;Природність кольорів. Можливість отримання зображень за допомогою спеціальних пристроїв. Недоліки. Великий обсяг даних. Пікселізація зображення при збільшенні масштабу перегляду або збільшені розміру масштабу;Складність редагування окремих елементів зображення
Колірна модель GMYKУ цій колірній моделі базовими колірними компонентами є так звані додаткові кольорі : Блакитний, пурпурний, жовтий. Додатковими їх називають тому, що вони доповнюють основні кольори до білого : блакитний доповнює червоний,пурпурний – зелений, жовтий доповнює синій.
Колірна модель HSB У моделі HSB також використовуються 3 базових компонента : відтінок, контраст або насиченість і яскравість кольору. Відтінок кольору вказує номер кольору в спекторній панелі. Насиченість кольору характеризує його інтенсивність - чим вона більша, тим “ Чистіший ” колір. Яскравість кольору залежить від домішки чорної фарби до даного кольору – чим більше, тим яскравість кольору менша. Таким чином, можна отримувати всі кольори, які здатне сприймати око людини.