2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Позааудиторний захід "Глобальні проблеми людства"

Про матеріал
Позааудиторний захід "Глобальні проблеми людства". Методична розробка. Заняття-конференція. Для учнів 10 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

проведення позааудиторного заходу за темою:

«Глобальні проблеми людства»

з дисципліни: Соціально-економічна географія

спеціальність          184 Гірництво Підземна розробка корисних копалин

відділення               денне

 

Картинки по запросу глобальні проблеми людства

 

 

2019

 

Методична розробка позааудиторного заходу з дисципліни «Соціально-економічна географія» за темою «Глобальні проблеми людства» для студентів денної форми навчання спеціальності 184 Гірництво Підземна розробка корисних копалин.

 

«18» квітня 2019 року -   20 с.

 

 

 

 

Розробник: Білик Т.І., викладач кваліфікаційної категорії спеціаліст

 

 

 

 

 

 

Методичну розробку затверджено та схвалено

на засіданні циклової комісії природничо-математичних

дисциплін протокол № 9 від 01 квітня 2019 року

 

Голова циклової комісії  _________  Л.П.Гончаренко

 

Тема: Глобальні проблеми людства

Мета заняття: Сформувати у студентів поняття «Глобальні проблеми людства», ознайомити з основними шляхами їх розв’язання. Розвивати у студентів навички логічного мислення, вміння правильно та логічно викладати думки, розуміння системної єдності довкілля. Виховувати формування власного погляду національно-свідомого громадянина, екологічно та економічно- грамотну особистість.

Обладнання: Політична карта світу, атласи, комп’ютер.

Тип уроку: Урок-конференція з використанням презентації в програмі «Power Point»

Структура уроку: 1. Організаційний момент

                                 2. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності студентів

                                  3. Вивчення матеріалу

                                  4. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ

ВСТУПНЕ СЛОВО ВИКЛАДАЧА

Історію людства можна назвати історією впливу людини на природу, довкілля. З перших днів свого існування людина збирала плоди, ягоди, корені. З появою сільського господарства – обробляла грунти, з розвитком ремісництва почалось добування корисних копалин (залізної руди, торфу, кам’яного вугілля, пізніше – нафти, природного газу). Картинки по запросу глобальні проблеми Ð»ÑŽÐ´ÑÑ‚Ð²Ð°В період виникнення та існування капіталізму, вплив людини на довкілля збільшувався (з’явились величезні звалища сміття, швидкими темпами відбувалось добування корисних копалин, використання прісної води, вирубування лісів). В другій половині ХХ століття навантаження на природу стало величезним в зв’язку із впровадженням в господарство досягнень НТР і НТП. Постало питання про можливість існування людини, яка може сама себе знищити. Також з’являється страшна проблема озброєння і збереження миру на Землі, проблема збільшення чисельності населення на планеті, проблеми з виробництвом та використанням все більших і більших обсягів енергії, продуктів харчування тощо. І так з’явилися глобальні, тобто загальнопланетарні проблеми всього людства, які торкаються кожної людини і людства в цілому.

Склад учасників конференції: ведучий, сім доповідачів, інші студенти, які обговорюють тему (задають запитання, доповнюють, дискутують).

Ведучий називає глобальні проблеми людства (переключає слайди презентації на комп’ютері):

До слова запрошується експерт ООН,  який висвітлить  проблему збереження миру на Землі

  • Проблема роззброєння та збереження миру на Землі; (слайд 1)

 

Картинки по запросу глобальні проблеми людстваДо слова запрошується експерт ООН з питань народонаселення та протидії  голоду, які висвітлять демографічну та продовольчу  проблеми сучасного світу.

 

  • Демографічна проблема; (слайд 2)

 

До слова запрошується експерт ООН,  який висвітлить  проблему забезпечення суспільства природними ресурсами

 

  • Проблема забезпечення суспільства природними ресурсами; (слайд 3)

 

До слова запрошується експерт ООН,  який висвітлить  енергетичну проблему

 

  • Енергетична проблема; (слайд 4)

 

До слова запрошується представник Виконавчої ради МОК при ЮНЕСКО,  який висвітлить  проблему подолання відсталості країн, що розвиваються.

 

  • Проблема відсталості країн, що розвиваються; (слайд 5)

До слова запрошується представник Міжнародної ради по програмі «Природа і біосфера», який висвітлить екологічну проблему.

 

  • Екологічна проблема; (слайд 6)

 

До слова запрошується експерт ООН,  який висвітлить  проблему боротьби зі СНІДом

 

  • Проблема боротьби зі СНІДом. (слайд 7)

Студенти по черзі виходять і знайомлять усіх з проблемами, які вони готували вдома заздалегідь (під час презентації на екран проектуються слайди  з візуальною інформацією).

Опитування і обговорення глобальних проблем людства та шляхів їх вирішення.

Запитання:

  1. Що таке глобальні проблеми людства?

Глобальні проблеми людства – це проблеми, які охоплюють весь світ, створюють загрозу для його сьогодення і майбутнього і вимагають для свого розв’язання спільних зусиль всіх держав і народів.

 

  1. Які проблеми сучасності, на ваш погляд, можна було б віднести до глобальних?

 

Серед глобальних проблем, які стоять нині перед людством, найгострішими є:

  1. Картинки по запросу глобальні проблеми людстваПроблема війни і миру.
  2. Екологічна проблема.
  3. Сировинна і енергетична.
  4. Демографічна.
  5. Продовольча.
  6. Проблема освоєння Світового океану.
  7. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються

 

  1. Як можна вирішити сировинну проблему або хоча б зменшити її гостроту?

 

Шляхи вирішення сировинної проблеми не тільки розроблені, але і досить активно використовуються розвиненими країнами. Мова йде про впровадження нових ресурсозберігаючих технологій і технологічних процесів, раціонального використання ресурсів у виробництві (наприклад, питна вода не повинна використовуватися для промислових потреб, а метали — там, де їх можна замінити пластмасами, тощо), використання повторної сировини.

Похожее изображение

  1. Чим викликаний “парниковий ефект” і до яких змін в географічній оболонці він може призвести?

 

Парнико́вий ефе́кт — явище в атмосфері Землі та інших планет, при якому енергія сонячних променів, відбиваючись від поверхні, не може повернутися у космос, оскільки затримується молекулами різних газів, що призводить до підвищення температури поверхні. Без парникового ефекту температура поверхні Землі за оцінками була б приблизно на 33° нижчою, ніж є насправді, і становила б -18 °C

 

  1. Поясніть твердження:

 

  • «Раніше природа лякала людину, а тепер людина лякає природу» (Ж. І. Кусто).
  •  «Ми отримали у спадок несказанно прекрасний сад, але наша біда в тім, що ми погані садівники» (Д. Дарелл).

 

  1. Чи досягли ми очікуваних результатів?
  2.  Що було найцікавішим ?

 

 

 

ПІДСУМКОВЕ СЛОВО ВИКЛАДАЧА

Ми розібрали далеко не всі глобальні проблеми, які стоять перед людством. Сподіваюся, що ви зрозуміли головне: глобальність проблем потребує таких же глобальних, загальних дій.

Сьогодні людство стоїть перед вибором: або воно мобілізує всю силу сучасної науки і техніки, щоб з їх допомогою швидко вирішити всі проблеми нашого часу, або деградацію біосфери зупинити буде вже неможливо. І нашу сьогоднішню зустріч я хотіла б завершити такими словами:

 

Нічого вічного нема, так хоч пожити дайте люди.

Навколо нас така краса, а ми смітим, завжди, всюди.

Плюєм в колодязь, де п’ємо, вдихаєм нікотин та гази,

Розквітнути не даємо квіткам, а тільки лиш заразі.

І рай, який був коло нас перетворили у руїну,

А ми живемо тільки раз. Поглянь на нашу Україну,

Поглянь на ріки, на поля, це вже не те, що було рані.

Картинки по запросу глобальні проблеми людстваБезпомічна, брудна земля, засолені ґрунти так звані.

І дощик теплий нам бідою, його ім’я тепер кислотний:

Усе він палить під собою, тепер він воїн безтурботний,

Життя прекрасне, ми живі,  і  тільки це ми пам’ятаєм.

І ходим просто по траві, чогось прекрасного чекаєм,

і якби кожен зрозумів, що все це може скоро зникнуть,

дерева й квіти б посадив –   не зміг би до страхіття звикнуть,

допомагав би й научав  своїх дітей, щоб зрання знали,

що без гармонії, краси   та без природи ми б пропали.

 

Дякую за увагу!

1

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
18 лютого
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку