Позакласний інтелектуальний захід

Про матеріал

Сценарій та аналіз результатів позакласного заходу ЩоДеКоли.

Захід проведений у 6му класі однієї із шкіл м. Вінниці в рамках проходження пед практики 2018р студентом 4го курсу вінницького педуніверситету.

Запитання взяті з різних ресурсів мережі Internet. Всі вони були перекладені з російької мови на українську. В оригінальному вигляді в різні роки були відіграні в змаганнях різного рівня (від міських до міжнародних) зі ЩоДеКоли, БрейнРингу і т.п. і різних років для вікової групи 5-7 класів. Запитання були перевірені класним керівником та одобрені для того, щоб відіграти на виховній годині.

Базуючись на отриманих результатах, було проведено аналіз класу щодо взаємодії, довіри і організованості.

Перегляд файлу

Руденко С.М. 4БМ 2018, ЩоДеКоли для 6Д

Організація:

Розділитися на 6 команд по 6 чоловік

В кожної команди має бути презентація: назва, склад (поіменно, капітан, «формаліст» ,«писар», «ластівка», «знавці»*) емблема, девіз

* «ластівка» («стриж») – учень, що збиратиме відповіді.

«писар» - розбірливим почерком записує відповідь

«формаліст» - тримає форму запитання: що запитувалося: назвіть тварину, що знаходиться, що робили...

Капітан – відповідає за реєстрацію, апеляції, презентацію, здачу відповіді.

 «знавці» - всі інші члени команди

Капітан реєструє команду:

Перед початком гри капітан подає заявку (можливо заздалегідь підготувати форму для заповнення, якщо ні – просто на листочку в клітинку): зазначити список людей і відзначити зазначені ролі

Коли всі зареєстровані – презентація команди.

Ознайомити з правилами:

  • На обговорення 1 запитання 1хв:
    • 50 сек обговорення
    • 10 сек записати і здати відповідь
    • Вірна відповідь – 1 бал, невірна – 0.
      • Під час гри був зроблений вийняток, який зазначено нжче в замітках – 0.5
  • Кожна команда по черзі після кожного запитання запускає «ластівку» - збиратиме відповіді.
  • Роздати бланки відповідей і пояснити як їх заповнювати
  • Оголосити результати (можливо підготувати дипломи/нагородження) (у разі рівності балів вище буде та команда, рейтинг якої вищий. Рейтинг – кількість команд, які НЕ відповіли на запитання)

Шаблон бланків для відповідей можна отримати, якщо скачати програму звідси

https://sites.google.com/site/vturinsa/app/QPrintChGK#dwnld

і вибрати необхідні параметри

Замітки:

  • у зв’язку зі зжатими термінами (35хв) було вирішено не ділити на 6 команд, а залишити по рядам, хто де сидів на попередньому уроці
  • відіграли лише 14 запитань
  • 0.5 команда №3 отримала за те, що вхопила правильну ідею, відповіла вірно по суті, але не змогла докрутити до відповіді, вказаної у джерелі.
  • Запитання знаходяться в документі після аналізу.

Назва команди

Капітан

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Сума

Рейтинг

Місце

1 ряд

Побережник Даша

 

 

 

 

 

1

1

 

1

1

1

1

 

 

6

4

І

2 ряд

Мельник Амалія

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1

1

1

 

 

4

1

ІІІ

3 ряд

Маланчук Єва

 

 

 

0,5

 

 

1

 

1

1

 

1

1

 

5,5

5,5

ІІ

Рейтинг запитання

3

3

3

2,5

3

2

0

3

1

0

1

0

2

3

 

 

 

 


 

Запитання для даної гри підібрані з різного рівня змагань (шкільних, міських, обласних, всеукраїнських та всеросійських, Брейн-Рингів та ЩоДеКоли) рівня 5-7 класів (прикріплений клас 6Д), перевірені і узгоджені попередньо з класним керівником та переведені на українську мову. Як видно, клас показав доволі непогані показники загального розвитку. З 14 зіграних запитань, на мою думку, результат перших трьох не варто брати до уваги, адже майже половина грала вперше та і вцілому потрібний деякий час на те, щоб команда зігралася і перестала боятися запитань. Щодо гри і результатів, хочеться відмітити те, що на деякі запитання давалися близькі , хоч і невірні, відповіді, наприклад:

  • Запитання 1: змія замість медузи (без кісток, земноводне, але змії і досі повзають по землі)
  • Запитання 4: техніка замість мобільних телефонів (так вони створюють завади, але все-таки ноутбук не дзвонить, на відміну від телефону)
  • Запитання 5: відрублена половина (до рубля трішечки не дійшли)
  • Запитання 13: всі команди під час хвилини говорили айсберги, Титанік. Але в останню хвилину не зрозуміли алегорії: чому вони мандрівники.

З 11 ігрових (без врахування перших трьох) запитань лише 3 запитання виявилися непідсильними, але коли я слухав обговорення команд, то чув у них правильні відповіді за столом, отже можна зробити висновок, що просто не вистачило досвіду відсіяти вірні ідеї від хибних.

Загалом клас залишився задоволений, хоч і виснажений (все-таки 7й урок).

Отже, клас є добре підготовленим і з нього можна сформувати 1-2 команди для участі в молодшій групі кубка мера м. Вінниці з інтелектуальних ігор, що відбувається щорічно в кінці жовтня в ДК «Зоря».

Під час гри команди поводили себе дещо шумно, але мабуть вплинули втома і великий склад команди (замість запланованих 5-6 команд по 6 чоловік участь приймало 3 команди по ~10, що певною мірою впливало навіть на обговорення і передачу думки від одного до іншого членів команди). Тим не менш команди швидко налаштувалися на ритм гри і налагодили комунікацію. Капітани швидко роздали необхідні ролі і контролювали їх якісне виконання. Також можна відзначити, що якість обговорення версій радувала. Багато професійних команд просто мовчки сидять, згадуючи якісь відомі факти. Тут же мав місце brainstorming (мозковий штурм): неважливо чи версія вірна – головне її озвучити. Це дуже важливо як для команди, оскільки визначає довіру до товаришів (з безглуздої ідеї ніхто не сміятиметься), так і для капітана – у нього є вибір. Також можна відзначити, що перед записом відповіді капітани радилися з командою у разі сумнівів і рішення було колективним.

В результаті проведеної гри можна зазначити, що клас є організованим. Відносини будуються на рівності і довірі. Ролі назначалися шляхом внутрішньокомандного голосування, отже можна неявно виявити певних активних особистостей і лідерів.

Хотілося б провести можливо ще декілька позапланових тренувань з командами для підготовки та делегації їх на кубок мера.


Запитання 1: Згідно з японською казкою, що спочатку в неї були лапи, кістки і вона вміла не лише плавати, але і бігати по суші. За свою погану поведінку її сурово покарали: її довго били, поки не залишилося жодної кісточки. З того часу її вигляд не змінився. Назовіть цю тварину Відповідь: медуза.

 

Запитання 2: На самому початку однієї книги її головні герої вчать пісеньку, в якій говориться що ВОНА і хатка, і шалаш, а також у неї є другий поверх. Запишіть її. Відповідь: А.

 

Запитання 3. Персонажа однієї казки спочатку цікавив предмет побуту, потім новий будинок, потім знатний родовід, потім влада. Назовіть двома словами предмет, яким закінилася казка. Відповідь: розбите корито

Запитання 4. На одному кінофестивалі зробили оголошення: «В минулому столітті ми просили наших клієнтів залишати в гардеробі зброю. Зараз ми просимо те ж саме, але стосовно іншого предмету» Якого? Відповідь: мобільних телефонів.

Запитання 5. На Русі грошима служили срібні бруски – їх називали гривнями. Якщо річ коштувала дешевше одного бруска – від нього відрубували половину. Але це ж теж гроші. А як вони називалися? Відповідь: Цю відрублену частину почали називати рублем.

 

Запитання 6: Закінчіть вірш «Худождник» з книги «Котографія і пам’ять»: "Есть у художника кисти и холст. А если нет кисти, сгодится и...". Що? Відповідь: "... хвост".

 

Запитання 7. Коли сонячні промені проходять крізь повітря, ми бачимо лише білий колір. А якщо вони пройдуть через дощові краплі? Відповідь: (веселка: сім кольорів)

Запитання 8: Письменник-фантаст Борис Штерн казав, що першою прочитаною ним книгою був фантастичний детектив з трьома невдалими спробами вбивства і одним успішним. А як вона називалася? Відповідь: "Колобок".

 

Запитання 9: Досліження, проведене в середині минулого століття в США показало, що 58% американців жодного разу за все життя не зробили цієї дії з жодною книгою. Ми ж надіємося, що ви все-таки зробили це принаймні кілька разів. Що саме?

Відповідь: Прочитали повністю.

 

Запитання 10: На Русі маленькі діти іноді підходили до печі і говорили: "Мишка, мишка, на тобі залізний, дай мені кістяний" і кидали щось у піч. Від себе скажемо, що насправді було воно не залізним. А що відбувалося з дітьми безпосередньо перед цим?

Відповідь: у них випадав молочний зуб.

 

Запитання 11. Це і події між закоханими, і художній твір, і чоловіче ім’я. Що саме? Відповідь: Роман

 

Запитання 12: В Лапландії існує повір’я, що це можна побачити, коли лисиця, що бігає по засніженим шапках гір і хвостом висікає з них іскри. Насправді ж це природне явище з’являється через різницю температур, рух повітря і світла. Назовіть це явище

Відповідь: Полярне/Північне сяйво.

 

Запитання 13. Ці мандрівники рухаються лише по океану, особливо багато їх в південній півкулі. Але їх зустріч з кораблями дуже небажана. Про найвідомішу таку зустріч ви могли навіть бачити фільм. Що це за незнайомці?  Відповідь: (Айсберги)

Запитання 14. На Русі був звичай перевіряти справжність монет та кілець надкушуванням. Звідси пішов відомий вираз. Назовіть його Відповідь: Знати назубок. (Незалік: куштувати чи пробувати)

Запитання 15. Відповідно до однієї з африканських легенд, перша людина спустилася з неба. А хто їй допоміг в цьому? Відповідь: жираф

 

Запитання 16.  Вчені вважають, що насправді ці тварини використовують для спілкування з родичами, як знаходяться поза зоною видимості, вібрацію землі: тупцяючи на місці, вони посилають собі подібним сигнали, які розповсюджуються набагато далі, ніж звукові – адресати можуть почути такий тупіт на відстані до 32 км. Якщо ви здогадалися, що це за тварини, скажіть, яким засобом зв’язку користувався один із них у відомому дитячому творі? Відповідь телефон Коментар: тварини - слони

 

Запитання 17. В добре відомому вам творі описані народження головної героїні, її розвиток, колір і стать. Згадуються там 2 пори року, дві тварини – гризун і хижак, чоловік похилого віку і дітвора. Надіюсь, цього достатньо, щоб назвати головну героїню. Відповідь: Ялинка. Комментарии: По сюжету пісні "В лесу родилась елочка".

 

Запитання 18. Цей матеріал насправді безцінний: з нього п’ють, їдять, будують хати, роблять витвори мистецтва, прикраси. Колись на ньому «писалися» стародавні книги. Що це за матеріал? Відповідь: (Глина)

 

Запитання 19. Ці видатні пам’ятки архітектури вражають своїми розмірами і величчю, тим більше що створені вони більше двох з половиною тисяч років до нашої ери. Висота найвищого з них 150м, а створювали його понад 100 тисяч чоловік. Що це за «диво світу»?  Відповідь: (Єгипетські піраміди)

Запитання 20. Яким англійським словом ми називаємо те, що словаки називають «земляковы лупянки»; эстонці «куртулик рыпсуд»; литовці «бульвио трескуйчай». А у нас їх не можна продавати в шкільких буфетах. Що це? Відповідь: Чіпси

Запитання 21. В Древній Греції його називали дорогою з Олімпа на Землю. А як називаємо його ми? Відповідь: Молочний/Чумацький Шлях

Запитання 22. Один дуже вихований чоловік одного разу сказав: «Я ніколи нікому не поступаюся місцем, тому що…» Чому? Відповідь: «… ніколи не сідаю».

Запитання 23. Цей список сформовано в першому столітті нашої ери і досі його ніхто не змінив, хоча було більше ста спроб. Що це за список із 7 пунктів? Відповідь: Сім чудес Світу

 

Запитання 24. Колись давно всередині великого континенту люди побачили озеро і після того, як скупалися в ньому, вийшли з новим виглядом. До озера почалося паломництво: бажаючих ставало все більше, озеро замулювалося і міліло, нарешті зовсім пересохло. Останні, хто прийшов, змочили лише ступні і долоні. Про що ця легенда? Відповідь: походження людей з різним кольором шкіри. Коментар: Спочатку всі були чорними. Перші, хто скупався, стали білими, потім жовтими і т.д.

Запитання 25. Казка Ханса Крістіана Андерсена «Русалонька» настільки відома, що головній героїні навіть поставили пам’ятник. В якій країні поставили пам’ятник Русалонці? Відповідь: В Данії, на Батьківщині письменника.

 

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку