18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Позакласний захід "Еко -гра"

Про матеріал
Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу для життя людей, що робить украй актуальною проблему зміни ставлення людства до природи. Цій меті служить екологічне виховання. Екологічне виховання — систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури.
Перегляд файлу

Еко-гра «Здоровий спосіб життя»

Мета: формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповіді на завдання, застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до рідної природи.

 

У  404 аудиторії, в обідній час

Зустрілись команди — змагатись у нас.

Щоб суперника догнати, екологію слід знати.

Тож запрошую мерщій

                         на інтелектуальний екологічний бій.

 

В екологічному бої беруть участь  команди, студенти ІІкурсу. Команди готують привітання та емблему команди. Журі враховують це і в кінці гри додають бали.

 

ІІ. Мотивація виховної діяльності

 

Ведуча. З давніх-давен людина прагнула підкорити природу, підпорядкувати її своїй волі. Кожне нове покоління приносило людству все нові й нові докази загострення суперечностей у взаємовідносинах суспільства і людини. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи.

 

Людство стоїть на порозі екологічної кризи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотних дощів, зниклі тварини і рослини. Причиною 70 % онкологічних захворювань у людей і тварин є порушення взаємодії організму і середовища.

Здоров’я — це найважливіша цінність для кожної людини. Багато прислів’їв і народних мудростей сказано в його честь. І неспроста, адже здоровому все по плечу. І лише захворівши, ми починаємо цінувати хороше самопочуття, відсутність болів і нездужання, енергійність і бадьорість. Найцікавіші факти про здоров’я людини, про які повинні знати всі, зібрані в цій статті.

Звичайно, жодна людина сама не здатна врятувати цілий світ, проте кожен з нас може зробити певний позитивний крок до захисту навколишнього середовища.Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до навколишнього середовища, виявите своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шляхи їх розв’язання, переоцінити свій спосіб життя та продемонструєте знання з багатьох дисциплін природничого циклу.

Представляю вам склад журі (викладачі), яке буде оголошувати результати кожного конкурсу.

 

Конкурс 1. «Правда чи ні? »

Кожному гравцю обох команд пропонується твердження, яке він повинен підтвердити або заперечити.

1.Сіль шкідлива для серцево-судинної системи організму людини. Якщо її кількість зменшити хоча б на 3 грами на добу, тривалість життя збільшиться на 5-6 років. Так.
2. Фахівці університету Вірджинії з’ясували, що мозок людини починає старіти з 40 років. Ні.27

3. Риба, а саме містяться в ній омега-3 жирні кислоти, благотворно впливають на роботу серця. Позитивний ефект буде видний, якщо вживати її два рази на тиждень. Так

4. Вчені з університету в Швейцарії довели,що існує зв’язок між стресами і випаданням, руйнуванням зубів, а також проблемами з яснами. Так.

5. Щоб уповільнити старіння шкіри, потрібно щодня з’їдати трохи перчиці. Ні..

6. Люди, які живуть на узбережжі, живуть довше, ніж мешканці материка. Так

7. М’ясо сприяє виробленню чоловічого гормону тестостерону. Так

8. Якщо щодня з’їдати ядра п’яти волоських горіхів, тривалість життя збільшиться на 7 років. Так

9.Мед негативно впливає на інтелектуальні здібності людини.Ні

10. Кавові зерна, а точніше хлорогенова кислота, що міститься в них, оберігає наш мозок від руйнування. Так

 

Бонусне завдання питання для команди, яка перемогла (1бал). Похибка 10%. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

Скільки мешканців нашої країни, стурбовані станом навколишнього середовища в місці свого проживання?

78%, При цьому кожен 5-й житель взагалі не турбується станом навколишнього середовища.

 

Конкурс 2. «Екологічна ромашка»

Гру продовжує та команда, яка набрала менше балів. Запитання написані на пелюстках «ромашки». Капітани команд відривають по черзі пелюстки з питаннями, у обговоренні відповіді бере участь уся команда. Кожне питання оцінюється в два бали.

 

1. Чи можна річкову воду вживати без ризику захворіти інфекційними хворобами? (Так, якщо прокип’ятити, прохлорувати, іонізувати.)

 

2. Липа живе в лісі 300–400 років, у міських умовах — 150 років. У чому причина цього явища? (Забруднене повітря)

 

3. Чому обабіч доріг висаджують каштан звичайний, липу дрібнолисту, тополю звичайну? (Вони добре поглинають свинець, який є складовою вихлопних газів.)

 

4. Чому Людина тремтить від страху? (підготовка до руху, організм розігріває мязи)

 

5. Чому очі не замерзають?( відсутні клітини,які відчувають зміну температури. А в оці єречовини Na I K)

 

6. Чи можуть читати сліпі люди?(так по крапкам)

 

7. З деревини якого дерева роблять сірники?(осика)

 

8. У перекладі назва першої із цих рослин означає „китайське яблуко", а другої - „золоте яблуко", або „яблуко Амура". Назвіть ці рослини. (апельсин та помідор)

 

Бонусне завдання питання для команди, яка перемогла (1бал). Похибка 10%. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам

. Скільки в середньому  разів згинає кожен палець людина за життя? (Очікувана відповідь: 25млн. разів)

 

Конкурс 3. «Відгадай хто я?» (2хв, 2бала)

Капітан команди виходить на центр кімнати над ним табличка з написом, який бачить команда. Капітан задає питання. Решта відповідають лише так або ні.

ТЕНІСИСТ

СИГАРЕТА

 

Бонусне завдання питання для команди, яка перемогла (1бал). Похибка 10%. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

Скільки відсотків діджеїв мають проблеми зі слухом?

50%

 

Конкурс 4. «Рослини-рятівники » ( 1пит - 2бала)

На столі перед гравцями знаходяться кімнатні квіти (хлорофітум, кактус), пакунок зеленого чаю, щавель, петрушка, голівка капусти та гранат. Кожній команді необхідно відповісти на три запитання й відповідно підтвердити свою відповідь наочно, показавши рослину-рятівника. Кожне питання оцінюється в два бали.

 

1. Ця рослина є найактивнішим очищувачем повітря помешкань. Судіть самі: за 24 години вона знищує до 80 % усіх шкідливих мікроорганізмів. Упізнай цю рослину. (Хлорофітум)

 

2. Ця рослина знижує шкідливу іонізацію повітря і частково захищає від електромагнітного випромінювання. Вона поглинає радіаційне випромінювання від комп’ютера, телевізора. Упізнай цю рослину. (Кактус)

 

3. Ця рослина містить вітамін С, а аскорбінова кислота, як відомо, проявляє антиоксидантні та антирадикальні властивості. Рослина корисна людям, які зазнали інтоксикації організму свинцем. Впізнай цю рослину. (Петрушка)

 

4. У цій рослині міститься речовина танін, яка нейтралізує дію Стронцію-90, а потім виводить його з організму. Впізнай цю рослину. (Зелений чай)

 

5. У цій зеленій культурі міститься вітаміну С стільки ж, скільки в лимонах та помаранчах. Впізнай цю рослину. (Капуста)

 

6. Найвідоміша функція цієї рослини — боротьба з анемією. А її сік дуже корисний усім, хто працює з радіоактивними ізотопами або живе в зоні підвищеної радіації. Впізнай цю рослину. (Гранат)

 

Бонусне завдання пісня для команди, яка перемогла (1бал). Один із команди прослуховує уривок пісні та нерозмовляючи показує решті гравців, які повинні відгадати.. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

 

Конкурс 5. «Екологічні монстри » ( 1пит - 2бала)

По черзі виходять «сажа», «шум», «пластмаса», «синтетичні миючі засоби» (учні в імпровізованих костюмах), розповідають про себе. Команди вгадують їх. Максимальна кількість балів за кожну відповідь — два бали.

 

1а студентка

 

Я завжди чорного кольору.

Мене багато в місті, особливо, де є заводи.

Я дуже шкідлива.

Я з’являюся під час горіння.

Я спричинюю хвороби, одяг роблю брудним.

Ви мене впізнали? (Сажа)

 

2-а студентка

 

З мене роблять іграшки.

Я буваю різнобарвною, мене важко зламати.

Я дуже легка.

Якщо мене підпалити, то з’являється багато чорного їдкого диму.

З мене роблять тару.

Хто мене впізнав? (Пластмаса)

 

1й студент

 

Мене багато в місті, але мало в селі.

Особливо багато — в промислових районах міст.

Від мене люди хворіють, багато нервують, голосно кричать.

Мене створюють різні прилади, машини.

Якщо мене багато, то я дію, як наркотик, і завдаю болю.

Відгадайте мене! (Шум)

 

2й студент

 

Без нас не обходиться жодна сім’я.

Нас використовують щодня.

Ми вбиваємо рибу у воді, рослини на Землі.

Ми викликаємо алергію, захворювання шкіри, в’їдаємося в поверхні.

Із нами все стає чистішим.

Назвіть нас! (Синтетичні миючі засоби)

 

Бонусне питання  прислівя про здоровя для команди, яка перемогла (1бал). Похибка 10%. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

Вартість здоров’я знає лише той, ......

 (хто його втратив).

 

Конкурс 6. «Аукціон.» ( 2бала)

Ви повині назвати скільки рядків ви можете проспівати без помилок з даної пісні. Мінімальна ставка 3 рядки, максимальна 8. Якщо пісню проспіваєте вірно команда отримує 2 бали, якщо ні, то бали переходять до противників

Ти признайся мені,

 Звідки в тебе ті чари,

 Я без тебе всі дні

 У полоні печалі.

 Може, десь у лісах

 Ти чар-зілля шукала,

 Сонце-руту знайшла

 І мене зчарувала?

 Приспів:

 Червону руту

 Не шукай вечорами, –

 Ти у мене єдина,

 Тільки ти, повір.

 Бо твоя врода –

 То є чистая вода,

 То є бистрая вода

 З синіх гір.

Одна з найвідоміших пісень Володимира Івасюка. Символ сучасної української музики

 

Бонусне завдання питання для команди, яка перемогла (1бал). Похибка 10%. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

Яка середня довжина волосся, що відростає у людини протягом життя? (Очікувана відповідь: 725 км)

 

Конкурс 7. «Відтвори подію» ( 2бала)

Ведучий читає текст, певну частину його слід відтворити. Кожній команді свій уривок. Один показує-решта вгадує. Показ + розгадка 2бала.Перша команда у якої менша кількість балів.

Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею.

Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:

 Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.

Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:

 Спочатку поїж, а потім підеш гратися, — говорила вона. — Щоб рости,

необхідно їсти.

Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:

 За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.

Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли

Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила;

 Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.

Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:

 Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з'їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.

Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:

 Хто ви?

До неї підійшов один із них і відповів: —Я великий король Вірус Дванадцятий!

Але він був не схожий на короля. Його корону обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.

 Це добре, що ти врешті позбулася прискіпливої бабусі Гігієни. Тепер

твоїми друзями будемо ми — бактерії та віруси.

Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.

 Бабусю, — тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки

з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король —

Вірус Дванадцятий....

Наступного дня........

 

«Марійка занедужала. Вночі викликали "швидку допомогу". Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти. Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір'я.»

 

Та через кілька днів Марійка........

 

«Стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконували її поради і більше не хворіла.

 

Бонусне завдання пісня для команди, яка перемогла (1бал). Один із команди прослуховує уривок пісні та нерозмовляючи показує решті гравців, які повинні відгадати.. Якщо не вгадають то 1бал переходить противникам.

 

Конкурс 8 «Колесо фортуни»

Питання стосуються цифр. Ваша відповідь цифра, перша відповідає команда лідер, інша команда каже більше чи менше. Після того як ми чуємо відповідь команда, яка дає точнішу відповідь то крутить колесо фортуни і ви дізнаєтеся, яку кількість балів отримуєте.

Питання:

1 Яка чисельність населення України станом на 1 жовтня 2017 року?

(Чисельність населення України на вересень 2017 р. склала 42 млн 451 тис. 761 осіб Динаміка останніх періодів свідчить про стрімке скорочення населення. Наприклад в період з грудня 2015 року по січень 2016 року населленя країни зменшилося на 14,1 тисячу осіб)

 

2 Скільки кімнатних рослин очищають повітря  на коридорі 2го поверху, 1го корпусу коледжу?

(20 ринок з кімнатними рослинами)

 

3 За якої швидкості автомобіль виділяє найменшу кількість шкідливих речовин у атмосферу (км\год)?

( 60 км\год)

 

4.    Який вміст кисню у атмосферному повітрі, яке ми вдихаємо(%)?

(Хімічний склад сухого чистого повітря такий: кисень — 20,93 %, азот — 78,10 %, аргон — 0,93 %, вуглекислий газ — 0,03 %, водень, гелій, неон, криптон, ксенон та ін. — 0,01 %)

 

5 Яке місце посіла Україна в рейтингу за рівнем споживання алкоголю 8,49 л на одну людину в рік.?

(43 місце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство освіти і науки України

                                Державний вищий навчальний заклад

                                Гайворонський політехнічний коледж

 

 

 

 

 

Формування ключових

компетентностей студентів

 на заняттях хімії

 

 

 

                                                                  Кільчевська Інна Сергіївна

                                            Викладач хімії, біології та екології

 

 

 

 

                             Гайворон – 2017

 

Міністерство освіти і науки України

                                Державний вищий навчальний заклад

                                Гайворонський політехнічний коледж

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

«ЕКОЛОГІЯ ПРИРОДИ, ЕКОЛОГІЯ ДУШІ»

 

 

 

 

 

                                                                  Кільчевська Інна Сергіївна

                                        Викладач хімії, біології та екології

 

 

 

 

 

                             Гайворон – 2020

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
18 березня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку