Матеріал містить цікаві завдання для учнів 6-го класу. які допоможуть провести тиждень географії у школі, закріпити знання учнів з теми "Літосфера", "Атмосфера", "Земля на плані та карті".
Позакласний захід. «Географічний калейдоскоп»
Інтелектуально-розважальна гра для учнів 6 класу
І. Організаційний етап
Добрий день! Вітаємо всіх на нашій інтелектуально - розважальній грі «Географічний калейдоскоп». Сьогодні нашим учасникам знадобиться не лише бажання, а й знання географії.
Географія — наука про чудовий світ природи, вона дозволяє завітати до віддалених куточків планети, пізнати романтику далеких мандрівок, відкрити світ невідомого. Наука давня і молода, яка вабить допитливих та неспокійних. І в нас, серед учнів 6-их класів, є відважні, допитливі, які вирішили взяти участь у грі й поборотись за звання кращих географів нашої школи серед учнів 6 класів.
Для того, щоб наша гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, представимо компетентне журі. За грою будуть ретельно спостерігати: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Гра у нас командна, тому прошу приготуватися дві команди, зайняти свої місця за робочими столами. Бажаю всім удачі, вдалої гри та гарного настрою!
Перший етап гри: представлення команд. Прошу командам представитися: оголосити назву команди, девіз.
ІІ. Основний етап
Наук на світі є багато
Їх навіть важко полічить,
Та географію слід добре знати,
щоб всесвітом оволодіть.
Наука ця відома вам усім,
Та я ще раз про неї розповім.
Хто хоче знать планети біографію,
Вивчає хай предмет цей — географію.
Перший конкурс “Географічний світлофор”. У вас на столі лежать три кольори. Кожен колір відповідає певній темі з географії: червоний – «літосфера», синій – «атмосфера», зелений – «географічна карта».
Командам називатимуть географічні об'єкти, поняття, явища, прилади, а ви маєте підняти відповідний колір, що відповідає темі. Наприклад: рівнина –червоний колір, бо цей термін відноситься до теми «літосфер». За кожну правильну відповідь 1 бал.
Поняття: 1. Плоскогір'я – червоний (літосфера)
2. Флюгер – синій (атмосфера)
3. Меридіан - зелений (географічна карта)
4. Мармур – червоний (літосфера)
5. Азимут – зелений (географічна карта)
6. Кратер – червоний (літосфера)
7. Паралель – зелений (географічна карта)
8. Хмари - синій (атмосфера)
9. Гейзер – червоний (літосфера)
10. Масштаб – зелений (географічна карта)
11. Цунамі – червоний (літосфера)
12. Мусони - синій (атмосфера)
13. Екватор - зелений (географічна карта)
14. Пасати – синій (атмосфера)
15. Барометр – синій (атмосфера)
16. Альпи – червоний (літосфера)
17. Роза вітрів - синій (атмосфера)
18. Граніт – червоний (літосфера)
19. Опадомір – синій (атмосфера)
20. Горизонталі – зелений (географічна карта)
Другий конкурс “Скриня зі скарбами”
Кожна команда має дати відповідь на два запитання, відповідь на які лежить у скрині. Після вашої відповіді ми дістанемо предмет і ви побачите, чи правильна ваша відповідь, чи отримаєте ви за неї 3 бали.
І команда:
1. Його беруть майже всі, хто йде в похід. За допомогою його визначають сторони горизонту або напрямок руху. (Компас)
2. Вона є основа науки географії. Народжувалася в Греції та Римі, Китаю та Індії. Постійно змінювалася в розмірі та красоті. Кольорів веселки не вистачає, щоб розфарбувати її макіяж. (Географічна карта).
ІІ команда:
1. Головний предмет роботи метеоролога. Його встановлюють на вулиці, в метеорологічних будках, в квартирах. За допомогою його визначають стан води, повітря, тіла. (Термометр)
2. Він кругленький, маленький або великий, в дорогу не візьмеш, бо не зручний, а наукове значення має велике. (Глобус)
Третій конкурс – домашнє завдання «Най, най, най…»
Кожна команда підготувала повідомлення про найдивовижніші об'єкти природи нашої планети. Будь ласка, послухаємо розповіді команд. Перша розпочинає команда______________________________________________________________________
Конкурс оцінюється в 5 балів.
Четвертий конкурс «Відеозапитання». Увага на екран! Команди переглядають відео і дають відповідь «Про який географічний об'єкт йде мова?» «Що ви бачите на екрані?» За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Надаємо слово журі для підведення попередніх підсумків.
П'ятий конкурс «Літературна хвилина»
Кожній команді по черзі (починати потрібно з команди, у якої більша кількість балів) будуть читати загадки, а ви будете давати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Розпочинає команда __________________________________________________________
Загадки:
1. За лісом, за пралісом золота паляниця печеться. (Сонце)
2. Без рук, без ніг, а тільки з рогами та ходить попід небесами. (Місяць)
3. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (Мороз)
4. Приходить тихе, а відходить з шумом. (Сніг)
5. Над будинками, над хатинками
Дахи стали бородатими.
В березні бороди заплакали -
Вдень і вночі сльози капали. (Бурульки)
6. В нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом. (Іній)
7. Що без леза і без зуба
Розтина міцного дуба? (Блискавка)
8. Прийшла зірниця, красна дівиця,
Через покоси, гублячи сльози. (Роса).
Шостий конкурс. «Хто такий? Що таке?» На екрані з'являються зображення. Це може бути як портрет мореплавця, географічний об'єкт так і прилад. Ви повинні розповісти про це зображення. За кожну правильну відповідь 3 бали.
Сьомий конкурс «Склади речення». Із запропонованих слів складіть правильне речення, щодо особливостей природи літосфери та атмосфери. Наприклад: материки та океанічні западини утворились внаслідок руху літосферних плит. Атмосфера – це суміш газів, до складу яких входить азот, кисень, вуглекислий газ.
Восьмий конкурс «Хто більше». Командам зачитуються запитання, на які треба дати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.
Запитання для __________________________ команди.
1. Атмосфера – це не водна оболонка Землі, а … (повітряна)
2. Який напрямок має вітер з півночі (північний)
3. В центрі нашої планети розташоване (ядро).
4. Найбільший океан (Тихий).
5. Де вночі тепліше, на суходолі чи на морі? (на морі)
6. Першу карту створив (Ератосфен)
7. З підняттям угору тиск (знижується)
8. Серед вулканів виділяють діючи та… (згаслі)
9. В якому шарі атмосфери найбільше озону? (стратосфера)
10. Як звали Колумба (Христофор).
11. Бриз – це не місто, а … (вітер)
12. Різниця між максимальною та мінімальною температурою повітря називається … (амплітудою)
13. Лінії, що з’єднують на карті точки з однаковою абсолютною висотою називаються …( горизонталі)
14. Початковий меридіан проходить через місто. ( Лондон)
Запитання для ______________________________ команди.
1. Найглибша западина Світового океану (Маріанський жолоб).
2. З підняттям угору температура … (знижується).
3. Нижній шар атмосфери називається … (тропосферой)
4. Скупчення краплинок води у повітрі називається … (туман)
5. Початкова паралель називається… (екватор)
6. Найбільшу частину внутрішньої будови Землі займає …(мантія)
7. Синоптичні карти – це карти … (погоди)
8. Гігантські хвилі, що утворюються від землетрусів під водою .. (Цунамі).
9. Який напрямок має вітер, що дме зі сходу (східний)
10. Хто дав назву Тихому океану? (Магеллан).
11. Від чого нагрівається повітря? (від земної поверхні)
12. Вологість повітря буває відносною та … (абсолютна)
13. Двічі на рік сонце буває в зениті над … (екватором).
14. Гарячі джерела, що фонтанують називаються … (гейзери)
Підведення підсумків гри. Оголошення результатів та нагородження переможців.
Поки наше шановне журі підведе підсумки та оголосить результати, наші учні бажають прочитати вірші.
Для підведення підсумків надаємо слово журі.
Вітаємо всіх учасників гри та бажаємо подальших успіхів. До побачення! До наступної зустрічі!
1