Математична гра «Хто спритніший»
Мета: розвинути пізнавальну, творчу та розумову активність учнів, пам'ять, уважність, уміння аналізувати та логічно мислити; виховувати активність, упевненість у власних силах; взаємоповагу, культуру поведінки; сприяти гармонійному розвитку особистості учнів.
Хід заходу
ВСТУПНА ЧАСТИНА
Учитель. Добрий день, поважне журі, шановні учасники гри та вболівальники. Сьогодні ми проведемо гру «Хто спритніший», присвячену математиці. У конкурсі беруть участь дві команди 5-го класу.
Ну, що ж починаємо.
І тур. Розминка.
Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда. Кожне питання оцінюється в 1 бал.
Питання:
(Нема ніякої різниці: 1,5 години = 90 хв)
Учитель. Для підведення підсумків цього туру, слова надається нашому журі.
ІІ тур. Великий кросворд
Учитель. За моїм сигналом гравці по черзі підбігають до кросвордів, вписують по одному відгаданому слову і повертаються на місце. За кожне відгадане слово команда отримує 1 бал. Команда, яка першою відгадає кросворд, додатково отримує 1 бал.
Завдання для першої команди
ПРИМИЙ-ИЙ+О+КУТ+НИК
ЧИСЛО-ЛО+ЕЛЬ+НИК
РІВНЕ-Е+ЯНА-А+НЯНЯ-НЯ
ДОБУТИ-ТИ+ТОК
МНОЖЕННЯ-ЕННЯ+НИК
ЦИФЕРБЛАТ-ЕРБЛАТ+РА
Завдання для другої команди
ТРАНС-С+СПОРТ+ИР
ЗМЕНШИТИ-ШИТИ+ШУКАТИ-КАТИ+ВАНЕ
ВІД+СОТНЯ-НЯ+ОК
МАСКА-КА+ШТАБ
ДІЛЕННЯ-НЯ+Е
ЧИСЕЛЬНИК-ЕЛЬНИК+ЛО
ІІІ тур. Чарівні ребуси
Учитель. У цій естафеті за моїм сигналом стартують одразу двоє гравців. Вони підбігають до дошки і разом розгадують один ребус. За кожний правильно розгаданий ребус команда отримує 1 бал. Додатково 1 бал отримає команда, яка першою впорається із завданням.
Завдання для першої команди
(ромб)
(дужка)
(множник)
Завдання для другої команди
(циркуль)
(задача)
(процесор)
ІV тур. Художник
Учитель. У цьому конкурсі кожній команді потрібно намалювати на аркуші паперу фігуру кота за допомогою трикутничків. Та з команд у яких малюнок буде кращим отримає 2 бали, команда, яка намалює перша отримає 1 бал.
V тур. Розшифровка
Учитель. Це естафета на спритність. За моїм сигналом гравці кожної команди, обчислюють значення виразів, знаходять у таблиці кодів букву, яка відповідає здобутому числу, і вписують її в комірку таблиці, номер якої відповідає номеру розв’язаного прикладу. За правильно розв’язане слово команда отримує 6 балів. Додатково 1 бал отримує команда, яка першою впорається із завданням.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Ц |
23 |
Ч |
24 |
Ш |
25 |
Щ |
26 |
Є |
27 |
Ї |
28 |
Ь |
29 |
І |
30 |
Ю |
31 |
Я |
32 |
А |
1 |
Б |
2 |
В |
3 |
Г |
4 |
Д |
5 |
Е |
6 |
Ж |
7 |
З |
8 |
И |
9 |
Й |
10 |
К |
11 |
Л |
12 |
М |
13 |
Н |
14 |
О |
15 |
П |
16 |
Р |
17 |
С |
18 |
Т |
19 |
У |
20 |
Ф |
21 |
Х |
22 |
Завдання для першої команди
(Відповідь. Гектар)
Завдання для другої команди
(Відповідь. Градус)
Учитель.
Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві – молодці!
Надаємо слово журі.
(Журі оголошує результат гри)
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.