Урок. "Множення і ділення натуральних чисел"

Про матеріал
Поглибити та систематизувати знання учнів. Формувати обчислювальні навички учнів, розвивати самостійність мислення, вчити об’єктивно оцінювати себе і коригувати свою діяльність.
Перегляд файлу

5 клас. Гаврилів Наталія Миронівна

Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел

Дидактична мета уроку: удосконалення навичок й умінь при множенні й діленні натуральних чисел, узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок учнів  з  теми; формування вмінь застосування здобутих знань до розв’язування задач, спрощення виразів.

Розвиваюча мета уроку: розвивати  обчислювальні  навички,  пам’ять, увагу, уяву,логічне   мислення, культуру математичного мовлення.

Виховна мета уроку: виховувати  інтерес, прищеплювати любов  до  математики, естетичні смаки та творчу уяву, уміння виражати свої думки.

Хід  уроку

І. Вступ.

Вчитель: Доброго дня дорогі діти! Сьогодні я буду вчителем і одночасно  головним редактор газети «Факти», правильніше, її спеціального випуску «Математичні факти і коментарі», що буде присвячено темі «Множення і ділення натуральних чисел».

Мета нашої роботи – випусти  номер та  підготувати основні рубрики, а саме:

Ви, діти, той читач співробітник, який працюватиме над створенням сьогоднішнього випуску.

Перед вами стоїть завдання удосконалити навички й уміння при множенні і діленні натуральних чисел.

Що ж розпочинаємо нашу  роботу. Запишіть будь-ласка  дату нашої зустрічі і тему, над якою ми будемо працювати.

І. Актуалізація опорних знань.

Перша рубрика: До речі…

Діти. Журналістам слід бути уважними, мати живу уяву і гарну пам’ять. Чи властиві вам ці якості? На екрані появлятимуться приклади, а ви повинні давати відповіді,  використовуючи правила множення і ділення натуральних чисел.

Вчитель. Молодці! Крім того, працівник газети повинен красиво, правильно і образно говорити, уміло пояснювати. Ваша однокласниця вирішила спробувати себе в журналістиці. Вона дещо розповість нам з історії множення і ділення натуральних чисел.

Рубрика З перших вуст

Учениця розповідає історію виникнення множення і ділення і один з способів множення.

Вчитель. Дякую.

Наступна рубрика І таке буває.

ІІ Розв’язування вправ.

Задача: Зустрілися Незнайко і Пампушка. Вони вирішили піти в магазин  купити цукерки. У них було разом 28копійок. Одна цукерка коштує 7коп. Вони засперечалися скільки за ці гроші буде цукерок. Діти допоможіть їм. Що потрібно зробити, щоб дізнатися  кількість цукерок. (показується неправильний спосіб ділення).

Ось бачити на скільки важливо вміти правильно ділити в стовпчик, щоб не попасти в таку халепу.

Рухаємось дальше, рубрика Ближче до справи.

Гра «Математична мозаїка»

Суть гри: маємо контурне зображення на дошці і деталі мозаїки. кожна частинка містить завдання. Ви розв’язуєте, звіряєте відповіді з відповідями на контурі.

Виконати множення:

160538

 

Виконати ділення:

27162:27

Розв’язати рівняння:

26х-16х=200

 

Розв’язати рівняння:

37х+7х=88

Спростити вираз і знайти його значення:

20у, якщо х=4, у=56

Обчислити найзручнішим способом:

31825-2513-255

 

Якщо розв’язок правильний, прикріплюєте частину на місце, відведене на контурі. Якщо хтось помилився, то перевіривши сам знаходить помилку. Якщо вирішено правильно, то всі деталі утворюють гарну сову. Чому – сову? Сова – символ розуму, мудрості.

Як і в кожній газеті у нас є рубрика Спорт

Гра «Математична естафета»

Клас ділиться на дві команди. Одна робить тести на комп’ютері складені за допомогою програми «Мій тест»,  інші група ділиться ще на дві підгрупи і проводять математичну естафету.

Завдання для естафети, для групи, яка залишилася за партами:

Картка 1

41325=

56843-46843=

483010=

12a3b=

14:14=

 

Картка 2

52017=

48364+48336=

542120=

4a8m=

14:1=

Картка 3

818125=

40582+40518=

3870147=

7n10m=

14:0=

Картка 4

43625=

30555+30545=

3870147=

5k4c=

0:178=

 

Для перевірки на екрані висвітлюються правильні відповіді, проходить перевірка протилежної команди.

Рубрика Питання, звісно, цікаве.

 Вчитель. Є цікава притча про те як упіймати мишку в купці каменів:

І спосіб: розібрати по камінчику і дістатися до мишки.

ІІ спосіб: уважно стежити за купою, обходячи її з різних боків. Якщо побачив мишачий хвостик – хапай і витягай мишку.

Так само розв’язують задачі: можна вирішувати відомими традиційними методами, а можна здогадатися, проявивши кмітливість і, можливо, так буде швидше. Діти кидають кубик і вибирають завдання.

    

 

        

Завдання розміщені на екрані, ви обираєте тему лише один раз.

Вчитель. Сьогодні, діти,  ми з вами плідно потрудилися і ви показали як гарно ви вмієте множити і ділити натуральні числа, які гарні ви журналісти і які ви молодці. І от маємо випуск нашої газети.

Премії за творчість, старанність, компетентність одержують (називаються ім’я та прізвища дітей) їм вручається маленькі «совенята» (12 балів) і  випуск нашої газети.

 

ІІІ Домашнє завдання

Але наша зустріч не – остання і ви одержуєте домашнє завдання №503, 507, 515   До наступної зустрічі.

Слово вчителя:

Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

А винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

Важких завдань для нас немає –

Сьогодні ми перемагаєм.

Уличненська СЗШ І-ІІІступенів Вчитель І категорії Гаврилів Наталія Миронівна

doc
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
1190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку