Заняття для проведення у ГПД
Тема: Інфекційні хвороби Мета: розвивати зв'язне мовлення,мислення,пам'ять; вчити запобігати інфекційним кишковим хворобам та їх профілактиці;дати поняття про корисні та шкідливі мікроби;розширити знання про сучасні інфекційні хвороби; збагачувати словниковий запас учнів;виховувати навички особистої гігієни,турботу про власне здоров'я і здоров'я оточуючих людей.
Обладнання: кольорові олівці, чисті аркуші паперу А-4, корони із зображенням мікробів,бактерій,ситуативні малюнки , ІКТ
Хід заняття I.Організаційний момент.
Здорові діти ---нація здорова, Багата Україна і чудова. Тож,діти,ви здоровими ростіть, В майбутнє сильними ідіть. II.Вивчення нового матеріалу. –Сьогодні на занятті наш помічник Здоров'ячок пропонує з'ясувати,які є інфекційні хвороби,як вони з'являються і як захистити себе від них. 1.Бесіда про мікроби. --Скажіть,що таке мікроби? --Вони корисні чи шкідливі? 2.Міні-лекція. Вчитель: Дуже довго люди не знали,що у воді,у повітрі, грунті і ,навіть, у роті людини живуть маленькі істоти---мікроби. Вони в багато разів менше від піщинки і їх не побачиш оком,тільки під мікроскопом. Мікроби(мікроорганізми) бувають корисні і шкідливі. До корисних ми відносимо: *грунтові бактерії,які підвищують родючість грунту; *бактерії для виробництва ліків; *молочні бактерії,які використовують для одержання кисломолочних продуктів(кефіру,сиру,ряжанки) та інші. Але існують і шкідливі мікроорганізми. Вони викликають безліч захворювань. Це хвороботворні бактерії і віруси. Потрапляючи в організм,частіше через органи травлення і дихання,вони швидко розмножуються і виділяють отруту,що потрапляє у здорові клітини нашого організму. Так виникають інфекційні хвороби. Інфекційними називаються хвороби,викликані шкідливими хвороботворними мікробами і вірусами. Якщо у людини організм слабкий,то він не може боротися з мікробами і починає хворіти. А які інфекційні хвороби ви знаєте?(Відповіді дітей:ГРВІ,грип,ангина,дизентерія,СНІД,COVID-19) 3.Створення проблемної ситуації. –Подумайте і скажіть,як мікроби можуть потрапити в організм людини? 4.Розв'язування проблеми. Учні висловлюють свої думки. За допомогою вчителя з'ясовують,що в організм людини мікроби потрапляють через ротову порожнину із: *Брудом на руках і під нігтями; *Залишками їжі між зубами; *Не митими овочами і фруктами; *Крапельками слини хворої людини,коли вона кашляє або чхає; *Повітрям,де багато пилу і бруду. 5.Гра «Прожени мікроби».(Виходять діти,на голові у них шапочки із зображенням мікробів і шкідливих бактерій). Мікроб:Що притихли ,не чекали ?
Чи нас просто не впізнали?
Я—великий повелитель,
Злющий вірус і мучитель.
А це мої брати—шкідливі бактерії і мікроби. Ми зникнемо лише тоді,коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося. Чи знаєте ви їх?Ні,мабуть,не знаєте. Учитель:– Діти,пригадайте,що треба робити,щоб мікроби не потрапили в організм?
6.Висновок. Метод «Мікрофон» *Частіше мити руки з милом,використовувати антисептичні засоби для обеззараження рук; *Чистити зуби вранці і ввечері; *Робити вологе прибирання і провітрювати приміщення; *Робити щеплення; *Ретельно мити овочі і фрукти; *Загартовуватися і зміцнювати свій імунітет. *Носити захисну маску,якщо є поруч хворі люди. 7.Фізхвилинка. Хлопчики й дівчатка! Колони підрівняйте. Й розминку—веселинку Зі мною починайте! Раз—підняти руки вгору, Два---нагнутися додолу. Три,чотири---прямо стати, Будем знову починати. Руки в боки,руки так, Руки вгору,як вітряк. Вище руки підніміть і голівки потрясіть. Нахил вліво—раз,два,три. Нахил вправо---раз,два,три. Нахилились,розігнулись. Навкруг себе повернулись. Раз присядьте,два присядьте, І за парти тихо сядьте. 8.Робота з малюнками( ІКТ) --Уважно подивіться на екран телевізора. Розгляньте,будь ласка, малюнки. Які правила особистої гігієни порушують діти?Які поради можете їм дати? 9.Творче завдання. Робота по групам. 1.Учитель:---Перед вами лежать чисті аркуші паперу,олівці. Намалюйте,якими ви уявляєте собі корисні мікроби,а якими шкідливі? (Потім малюнки вивішуються на дошку) 2.Кожна група складає правила профілактики і запобігання інфекційним хворобам на окремому аркуші(Потім один із представників зачитує ці правила вголос). Разом із представниками підгруп формується леп бук «Правила профілактики і запобігання інфекційним хворобам». 10.Підсумок заняття. Відповіді на запитання. ---Що таке мікроби? ---Які бувають мікроби? ---Які інфекційні хвороби вони спричиняють? ---Як захистити себе від шлункових інфекційних хвороб? ---Що треба робити,щоб не захворіти на ГРВІ,грип чи COVID-19?
11. Рефлексія
Що вам сподобалось у занятті?
Яку нову інформацію отримали на занятті?
Чи була корисна саме для вас інформація отримана на занятті?