Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради
Застосування нових форм проведення уроків на заняттях
з історії України
(позакласний захід)
Виконавець:
Черних Вадим
Володимирович,
вчитель КЗШ № 21,
спеціаліст І категорії
Кривий Ріг
2020
Позакласний захід «Козацькими стежинами»
Мета:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
У грі беруть участь 4 команди, які змагатимуться між собою за звання кращого знавця історії козацтва.
Заздалегідь учням класів роздаються завдання для підготовки до заходу.
ІІ. ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ
Лунає козацький марш! Ведучі входять до зали.
Ведучий. Вітаю шановне товариство на нашому вечорі. Ми зібралися в цьому залі, щоб провести шкільне свято «Козацькими стежинами», щоб здійснити незвичайну подорож у минуле через Дніпровські пороги на Січ. Ви запитуєте, чому саме на Січ? А тому що:
За шляхами, за дорогами,
За Дніпровськими порогами,
За лісами, за високими,
Наші прадіди жили.
Мали Січ козацьку спільну,
Цінували волю вільну,
І Вкраїну свою рідну
Як зіницю берегли.
Ведуча. Запорізьке козацтво — гордість української нації. Його ідейно-моральний потенціал — це ядро козацької духовності, яка є невичерпною скарбницею громадянського загартування підростаючих поколінь.
Ведучий. Ми, нащадки тих славних лицарів, мусимо знати наше минуле. А хлопці мають готуватися, за прикладом козаків, до служби у війську. І хоча країна наша мирна, та все ж ми повинні вміти в разі потреби захистити свою землю, як це робили козаки.
Ведуча. Оголошуємо проведення першого конкурсу «Презентація команди». Кожна команда повинна представити свою назву, герб і прапор (Під час презентації учні повинні обґрунтувати свій вибір з прив’язкою до теми заходу). За кожне виконане завдання по 2 бали.
Ведучий. Поки журі оцінює перший конкурс, Ви заслуховуєте умови другого конкурсу «Історичний ерудит». Кожна команда отримує 3 завдання (так як в команді 6 чоловік то команда може розділитись на три пари для того, щоб швидше виконати завдання), в яких ви повинні пояснити причини подій, терміни з зазначеної теми та змалювати історичний портрет. Кожне завдання оцінюється 5 балами максимально. Кожній команді дається 1 хвилина на обдумування.
Представник кожної команди отримує завдання.
Ведучий. Припиняємо обговорення, починаємо заслуховувати відповіді.
Учні. По черзі кожна команда дає відповідь на поставлене завдання.
Ведуча. Переходимо до виконання третього конкурсу «Козацький аукціон». Третій конкурс буде полягати в наступному, - кожна команда повинна якнайбільше назвати понять пов’язаних з обраною темою (Наприклад, завдання про зовнішній вигляд козака: учні повинні перелічити предмети одягу козака). На опрацювання теми 1 хвилина.
Представник кожної команди отримує завдання.
Ведуча. Все час на опрацювання теми вичерпано, починаємо давати відповіді.
Учні. Кожна команда презентує свою відповідь.
Ведучий. Шановне журі підводить проміжні підсумки нашого заходу.
Журі. Голова журі оголошує результати після трьох проведених конкурсів.
Ведучий. Наступний конкурс «Зайве в переліку» полягає в тому що, кожна команда повинна викреслити зайве з запропонованого ведучими переліку.
Ведуча. Зачитує ланцюжки дат, імен, термінів, з яких потрібно викреслити зайве, що не відповідає певній логіці.
Учні. Кожна команда виконує умови конкурсу.
Після проведення конкурсу лунає музика для того, щоб ведучі роздали завдання наступного конкурсу.
Ведучий. Наш наступний конкурс «Хто швидше!» буде полягати в тому, що кожній команді потрібно буде якнайшвидше розв’язати тестове завдання. Після виконання завдання кожна команда передає виконане завдання журі, яке перевіряє правильність виконання і оголошує результати після п’яти конкурсів.
Ведуча. А поки журі буде радитись ми проведемо наступний конкурс «Козацькі ігри», який має поза конкурсний статус.
Конкурс проводиться під козацькі пісні, і в ньому можуть приймають участь глядачі. Під час конкурсу організовуються наступні ігри:
Ведучий. Після отримання чудового емоційного задоволення журі підводить підсумки п’яти конкурсів.
Журі. Голова журі оголошує результати після п’яти проведених конкурсів.
Ведуча. Конкурс «Козацький обід» готувався учнями заздалегідь. Кожна команда повинна була приготувати меню козацького обіду та приготувати щось зі свого меню.
Учні. Кожна команда презентує своє меню.
Ведучий. Ну і на завершення нашого заходу кожна команда повинна заспівати пісню пов’язану з темою нашого заходу.
Після завершення конкурсу журі підводить підсумки.
Учні. Кожна команда по черзі співає приготовану заздалегідь пісню.
Ведучі. Ось і підійшов до свого логічного завершення наш захід, всім учасникам дякуємо за участь та бажаємо успіхів.
ІІІ. Підведення підсумків заходу.
Наприкінці заходу підбиваються підсумки, журі підраховує бали набрані командами в кожному конкурсі і оголошує переможців. (В залі лунає пісня Т. Петриненка «Україна».)
1