Літературна вікторина має на меті закріпити набуті знання школярів про важливі моменти життя та творчість таких видатних українських письменників, як Тарас Шевченко, Іван Франко, Михайло Коцюбинський, Іван Нечуй-Левицький та ін., поглибити їх знання з теорії літератури; розвивати вміння заглиблюватися в події твору; виховувати читацьку компетентність.
1
Літературна вікторина
«Що? Де? Коли?»
Сектор «Що?»
0,5 б.
1. Що таке пісня? ( Невеликий усний віршований твір, що співається).
2. Що таке байка? (Невеликий алегоричний твір повчального змісту).
3 Що таке гіпербола? ( Перебільшення в художньому творі).
4. Що таке література? (Вид мистецтва, що відтворює життя в словесних художніх образах).
5. Що таке дослівний витяг з будь-якого твору? (Цитата).
1 б.
1. Що вам говорять дати: 1814, 1843, 1861? (Пов’язані із Т.Шевченком – народився Кобзар, перша подорож в Україну, не стало поета).
2. Що стало об’єктом бійки свекрухи та невістки Мотрі у повісті “Кайдашева сім’я” І.Нечуя-Левицького? (Мотовило).
3. Що об’єднує героїнь поем Т. Шевченка Ганну та Катерину? ( У них обох були позашлюбні діти).
1,5 б.
1. Що означає знати художній твір? Що саме з нього слід запам’ятати?
2. Що змусило героїню п’єси І.Котляревського “Наталка Полтавка» порушити усталені народні звичаї і які саме?
3. Що ви знаєте про письменників рідного краю? Назвіть їх.
Сектор «Де?»
0,5 б.
1.Де народився Т.Шевченко? (У с. Моринці на Черкащині).
2. Де знаходиться епілог у художньому творі: на початку чи в кінці? ( У кінці твору).
3.Де відбувається перша зустріч Мелашки та Лавріна ( «Кайдашева сім’я”
І. С.Нечуя-Левицького)? ( По дорозі до млина, в степу).
4. Де могила Т.Шевченка? ( На Чернечій горі поблизу Канева).
5. Де перестало битися серце Т.Шевченка? ( У Санкт-Петербурзі).
1 б.
1. Де відпочивав герой новели М.Коцюбинського «Іntermezzo»? ( в селі, серед мальовничої природи).
2.Не роби собі кумира і всякої подоби з того, що на небі вгорі, або на землі внизу, і що у воді під землею: не поклоняйся їм і не служи їм.
3.Не згадуй імені Господа Бога твого даремно.
4.Пам’ятай день суботній, щоб святити його: шість днів працюй і виконуй у них всю роботу свою, а день сьомий субота для Господа Бога твого.
5.Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі.
6.Не вбивай.
7.Не чини перелюбу.
8.Не кради.
9.Не свідчи неправдиво проти ближнього твого
10.Не жадай дому ближнього твого, не жадай жони ближнього твого, ані раба його, ані рабині його, ані вола його, ані осла його, ані всякої худоби його, ані всього, що у ближнього твого).
3.Де і ким була заснована Острозька школа ? (В Острозі, князем К.Острозьким).
1,5 б.
1. Де Тарас Шевченко написав поезію «Як умру, то поховайте…»? ( В місті Переяславі у свого приятеля-лікаря Козачковського).
2. Де ми зустрічаємо українських Ромео і Джульєтту та як їх звуть? ( У повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків», Іван та Марічка).
3. Де зустрівся герой роману І.Багряного «Тигролови» зі своїм смертельним ворогом і чим закінчилася ця зустріч? (У тайзі, смертю майора Медвина).
Сектор «Коли?»
0,5 б.
1.Коли Тарас Шевченко відчув себе невимовно щасливим, аж знепритомнів від радості?
2. Коли відбувалися події, описані в романі П.Куліша «Чорна рада»?
3. Коли героїня п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка» проявляє непокірність та рішучість?
1б.
1,5 б.
1. Коли і ким було здійснено переклад Біблії українською мовою?
2. Коли і кому головна героїня твору О.Назарука «Роксоляна» говорить такі слова: « На образ і подобіє своє сотворив Бог людину. І дав людині промінь розуму Свого і вольної волі Своєї як дві могутні керми, щоб перепливла життя. Рішай сама після розуму свого і волі своєї, що їх дав тобі Бог! І прийде час, коли Бог дасть тобі не один знак, а багато, чи ти добре рішила і чи добрі стежки твої…»
Конкурс « Темна конячка»
За підказками розгадати, кого зображено на портреті.
Весна мені багато говорила.
Співала пісню дзвінку голосну,
То знов таємно, тихо шепотіла…»
Конкурс «Хто швидше?»
Назвати твір і автора:
То ж тепера весна золота!»
Вишневу свою Україну…»
Вечероньки не доїла, нічки не доспала…»
Конкурс «Асоціації»
За названими словами визначити назву твору та його автора :