КВК - одна з форм роботи з мотивованими дітьми. Матеріал вчителі початкових класів можуть використати як на своїх уроках, так і в позаурочний час. Різноманітні завдання активізують дітей, підвищують інтерес до предмета.
Конспект позакласного заходу:
« Математичний КВК. 2 клас»
Мета: перевірити знання учнів усно обчислювати вирази з переходом через десяток; розвивати ло-гічне мислення учнів; розвивати в учнів комунікативні компетентності (культуру спілкування, уміння працювати в групах); активізувати пізнавальну активність учнів ; прививати інтерес до математики;
Створення емоційного настрою.
Учитель. Сьогодні ми мандруватимемо до цікавої казкової країни. Якої ? Дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
Я корисна і цікава!
Вас я вчу, як рахувати,
Додавати й віднімати,
Множити й ділити –
Все на світі полічити.
Наука я, а не забава.
Хто я? ( математика )
Учень: В нас сьогодні день незвичний.
Веселий він, математичний.
Ігри, конкурси,змагання
На кмітливість та знання.
Учениця: Жарти,ребуси,лічилки.
Все це разом – КВК !
Щоб перемогу в конкурсі здобути,
Веселим та кмітливим бути!
Сьогодні КВК не простий, а веселий, цікавий. Вас чекають забавні питання, вірші, загадки, ребуси. Адже це все наша математика - дивовижна, цікава, захоплююча і зовсім не нудна!
Здавна люди називають математику царицею наук, тому що математика застосовується в різних галузях знань.
Світ без неї був би нецікавим. Не було б наукових відкриттів ні на морі, ні на суші, ні у Всесвіті. Діти, поспішімо ж здійснити незвичайну подорож у світ цікавих задач, загадок і питань.
- А щоб працювати командою, потрібно знати деякі правила:
Працювати дружно, всі разом;
Вміти вислухати свого товариша;
Не ображати товариша, який зробив помилку;
Не сміятися над командою, яка програє;
Не злитися, якщо ви програєте.
І конкурс. Привітання команд
Вчитель. Сьогодні в нашому КВК беруть участь дві команди.
Команди, привітайте, будь ласка, один - одного.
Привітайте шановне журі.
(Команди по черзі дружно говорять свою назву та девіз.)
Капітан 1 команди:
- Наша команда називається « ВІК».
Наш девіз: Хто веселий і кмітливий – той всі труднощі здолає.
Привітання.
1 - й учень: 1,2,3,4,5 – ми вас хочем привітати.
Та й про зайця розказати.
2 – й учень: Зайчик наш лічить не вчився.
Між трьох сосен заблудився.
3 – й учень :Той ,хто математики не знає,
Часто у житті « блукає».
4 – й учень : Марно ви часу не гайте.
Математику вивчайте!
Капітан 2 команди:
- Наша команда називається « ІКС»
Наш девіз : Ініціатива, кмітливість та сміливість – шлях до перемоги.
Привітання.
1 - й учень: Ви математики - молодці!
Ми вас поважаємо.
2 – й учень: Перемогу в боротьбі
Здобути бажаємо!
3 – й учень : Ми вас щиро вітаємо
Чи здолаєм вас – не знаємо!
4 – й учень : Будем чесно ми змагатись,
Щоб перемагати й не здаватись!
ІІ конкурс. Розминка. Хто перший?
Завдання: Обчислити « ланцюжок » прикладів.
12 – 6 …+ 5… - 3…∙3…- 4… : 5… ∙ 4 =
9 + 4… - 6… ∙ 5…- 5 ... : 6… + 7…+ 4 =
ІІІ конкурс. Встав пропущені знаки.
1 команда : 6 * 4* 7 =
10 * 5 * 1 =
2 команда : 8 * 2 * 4 =
7 * 3 * 9 =
ІV конкурс. Змагання капітанів.
А ) Чий поїзд рушить першим?
Б) Бліц – конкурс капітанів.
- Який рік тягнеться один день? ( новий )
- В якому місяці люди найменше їдять хліба? ( у лютому )
- Яким стане камінь,якщо його кинути в море?
( мокрим )
V конкурс. Визнач час відправлення потяга?
Час відправлення потяга засекречений. У кожної з команд є ромашка з числами. Вони повинні простежити за зміною чисел ( закономірність), записаних на пелюстках ромашки.
Починаючи з найменшого числа за годинниковою стрілкою, знайти число, за допомогою якого змінюються числа. Воно й буде означати годину відправлення потяга.
Записати число у середину ромашки.
VІ конкурс. Конкурс вболівальників.
А ) Знайти цифру.
Б) Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Катрусі – кошеня. А що подарували іншим дітям? Подумайте!
Тарас Лисичка
Павлик Мишка
Люда Оленятко
Христина Тигр
Світлана Хом'ячок
Оксана Папужка
Микола Собака
VІІ конкурс. Цікаві задачі.
( 6 кг)
( жодної )
VІІ конкурс. « Геометрична » зарядка.
Командам взятися за руки та утворити :
1-а команда - коло, а потім – відрізок.
2-а команда - трикутник, а потім - прямокутник.
VІІ конкурс. Задачі в віршах.
Наш зайчисько Куцохвіст
Три пучечки моркви ніс,
В кожному по сім морквин
Скільки ніс морквинок він ? ( 7 * 3=21 )
Йшла до Зайця в гості Лиска,
Несла сім пучечків редиски,
В кожному редисок п'ять.
Як усі порахувати? ( 5 * 7 =35 )
Три кози побігло в ліс.
Скільки разом ніг у кіз ? ( 4 * 3 = 12)
Сорок вісім буряків
По 8 несли їжаки!
Рахувало все село :
Скільки їжаків було ? ( 48 : 8 = 6 )
Прийшли до крамниці чотири жуки.
Купили на ніжки собі чобітки.
Ніжок по шість , як відомо , в жуків,
Скільки потрібно всього чобітків? ( 6 * 4 = 24 )
Дев'ять кіз побігло в ліс.
Скільки разом ніг у кіз ? ( 4 * 9 = 36 )
З кожну правильну відповідь команди отримують по балу.
IX конкурс.Будь уважним.
X конкурс. Відгадай ребус.
100лиця 3 зуб
Пі 2 л 40 а
Р 1 а г 1 а
Ві 3 ла
Підбиття підсумків.
Ось і закінчилась наша гра.
Виступ журі та нагородження переможців.
1