Позакласний захід «МЕТОД ПРОЕКТІВ У ПІДГОТОВЦІ ПОЗАКЛАСНИХ ЗАХОДІВ (ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ)»

Про матеріал
Ні для кого не секрет, що наше століття переживає інформаційний бум. Різноманітної інформації з різних джерел пропонується стільки, що людина іноді захлинається від неї. А іноді, навіть, і не може вибрати потрібні для неї відомості з цілого інформаційного моря. І ось тут на допомогу учням і приходить відомий вже не один рік українським педагогам метод-проектів. Чим цікавий метод, на мій погляд, саме зараз? По-перше, це робота у групі. Більшість сучасних дітей у позаурочний час сидять в Інтернеті, розважаючи себе іграми чи фільмами, тобто залишаються на самоті. Живого спілкування з ровесниками немає. В середовищі сучасних школярів іноді важко буває зібрати до купи однодумців. Та не просто зібрати, а й зорганізувати щось робити разом, якщо навіть вподобання в них збігаються. Метод-проектів – перш за все спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча(як не вистачає сучасній дитині змоги проявити себе з творчого боку!) індивідуальна, парна та групова діяльність учнів, об`єднаних спільною метою, - бажанням досягти результату, який мав би практичну користь, а також отримати знання і досвід, іноді необхідні для подальшого життя. По-друге, групою обирається тема, на якою вона працює, ставиться мета проекту, прогнозуються очікувані результати реалізації проекту. І тут починається необхідний відбір потрібної інформації. Цим займається не одна людина, а ціла група(кожен член групи може запропонувати щось своє, а вже разом обирають потрібне). По-третє, не кожна дитина гарно вчиться, не кожна є спритною, сильною, розумною, красивою або є гарним спортсменом. Але кожна дитина талановита хоч у чомусь! Метод-проектів дає можливість розкритись кожній дитині. На «ти» з комп`ютером – шукай інформацію в мережі; гарно малюєш, охайний – бери участь у підготовці макету проекту; у тебе неабиякий акторський хист – представлятимеш проект; володієш силою слова , даром переконувати – захищай проект. Все це діти в змозі робити самостійно. Вони й роблять. А вчитель у цьому процесі – координатор і консультант. Метод стає у пригоді як на уроці з будь-якого предмету навчального плану, так і при підготовці позакласного відкритого заходу. У своїй роботі я хочу показати, як працює метод проектів під час підготовки та проведення Свята Святого Миколая.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Позакласний захід

 

«Метод проектів

у підготовці
позакласних заходів
(День Святого Миколая

 

 

 

Підготувала: вчитель Харківської загальноосвітньої

                                                        школи І-ІІІ ступенів № 28 Харківської

                                              міської ради Харківської області

                                                             Григор’єва Галина Борисівна

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Ні для кого не секрет, що наше століття переживає інформаційний бум. Різноманітної інформації з різних джерел пропонується стільки, що людина іноді захлинається від неї. А іноді, навіть, і не може вибрати потрібні для неї відомості з цілого інформаційного моря.

І ось тут на допомогу учням і приходить відомий вже не один рік українським педагогам метод-проектів.

Чим цікавий метод, на мій погляд, саме зараз? По-перше, це робота у групі. Більшість сучасних дітей у позаурочний час сидять в Інтернеті, розважаючи себе іграми чи фільмами, тобто залишаються на самоті. Живого спілкування з ровесниками немає. В середовищі сучасних школярів іноді важко буває зібрати до купи однодумців. Та не просто зібрати, а й зорганізувати щось робити разом, якщо навіть вподобання в них збігаються.

Метод-проектів – перш за все спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча(як не вистачає сучасній дитині змоги проявити себе з творчого боку!) індивідуальна, парна та групова діяльність учнів, об`єднаних спільною метою, - бажанням досягти результату, який мав би практичну користь, а також отримати знання і досвід, іноді необхідні для подальшого життя.

По-друге, групою обирається тема, на якою вона працює, ставиться мета проекту, прогнозуються очікувані результати реалізації проекту. І тут починається необхідний відбір потрібної інформації. Цим займається не одна людина, а ціла група(кожен член групи може запропонувати щось своє, а вже разом обирають потрібне).

По-третє, не кожна дитина гарно вчиться, не кожна є спритною, сильною, розумною, красивою або є гарним спортсменом. Але кожна дитина талановита хоч у чомусь! Метод-проектів дає можливість розкритись кожній дитині. На «ти» з комп`ютером – шукай інформацію в мережі; гарно малюєш, охайний – бери участь у підготовці макету проекту; у тебе неабиякий акторський хист – представлятимеш проект; володієш силою слова , даром переконувати – захищай проект.

Все це діти в змозі робити самостійно. Вони й роблять. А вчитель у цьому процесі – координатор і консультант.

Метод стає у пригоді як на уроці з будь-якого предмету навчального плану, так і при підготовці позакласного відкритого заходу.

У своїй роботі я хочу показати, як працює метод проектів під час підготовки та проведення Свята Святого Миколая.

РОЗДІЛ І. ПРОЕКТ ДЕНЬ СВЯТОГО МИКОЛАЯ

1.1.             Як і чому з`явилося це свято в школі

До певного часу у школі Свято Миколая не згадувалося. Ми святкували Новий рік, 8 Березня, Шевченківські дні, предметні тижні.

Появою своєю і тим, як це у нас виглядає зараз, свято зобов`язане одній дівчинці (нині вже студентці першого курсу). Під час уроку літератури, коли ми почали говорити про новорічні свята, що наближались, про милосердя, про дива, які можуть відбуватися у цей час, про подарунки, на які чекають діти, ця дівчинка раптово і безпричинно розплакалася. Дуже гірко. І довгий час ми не могли її ні заспокоїти, ні почути від неї, що сталося. Виявилося, що вона вже впродовж трьох років усі новорічні свята вимушена зустрічати без матусі. А ці дитячі спогади, коли мама на кожне Свято Миколая ховала під подушку солодкий гостинчик. Деякі діти почали сміятися, у деякихв саміх заблищали очі. Я сказала дівчинці, що напередодні свята принесу їй цукерок. «Ні, - каже вона, - це не те. Мені мама завжди під подушку кладе». – «Добре, - кажу, - приходь на урок з подушкою, покладу під подушку». І тоді хлопці, більш схожі на дядьків, ніж на хлопців, почали питати: « А мені? Мені теж?». І це було природньо. Адже, незважаючи на роки та фізичні параметри, вони були дітьми, які хотіли свята і солодких сюрпризів, як і маленькі діти.

У  перший рік свято було коротеньким, але з гостинцями. Діти були в захваті. На наступний рік ми серйозніше підійшли до підготовки свята.

1.2.             Мета проекту «День Святого Миколая»

Тепер Свято Миколая і взагалі новорічні свята у школі готуються за допомогою методів-проектів.

Проект довготривалий. У ньому можуть брати участь усі бажаючі (як учні, так і вчителі). Учні на різних етапах підготовки можуть переходити з однієї групи до іншої. Допомога від дорослих приймається в будь-якому вигляді: від ідеї до особистої допомоги у виготовленні реквізиту.

Мета проекту:

  • Створити для дітей атмосферу домашнього свята; дати їм змогу відчути себе «маминими сонечками»;
  • Навчати підлітків дарувати ближнім дива, створені власноруч;
  • Розвивати творчі здібності дітей у процесі виготовлення костюмів та реквізиту, написання сценарію;
  • Використовуючи систематизовану, проаналізовану інформацію, знайомити дітей  з історією свята та різними способами його проведення.

Результатом проекту повинно стати презентація, тобто проведення самого свята.

1.3.             Етапи реалізації проекту

Перший етап. Підготовчий : з`ясування теми і мети проекту; планування проекту.

Зміст діяльності: учні шукають інформацію, формують завдання та виробляють план дій.

У нас він починається у жовтні, хоч діти вже з перших днів вересня питають: «А в цьому році буде Свято Миколая?», «А можна я буду готувати/буду Чортом(Янголом, Антипкою) ?»

Другий етап. Практичний: збір інформації учнями, аналіз цієї інформації, формування висновків. Обговорення оформлення свята.

Зміст діяльності: учні підбирають інформацію, за допомогою учителя складають та корректують сценарій свята; підшукують або виготовляють костюми; розподіляють ролі (останнє слово - за вчителем, який висуває до акторів певні вимоги: дикція, володіння рідною мовою, гарна пам`ять, акторські здібності, відсутність страху сцени); проводять репетиції, готують гостинці від Святого Миколая.

Третій етап. Заключний. Презентації проекту(проведення свята). Захист та оцінка проекту.

1.4.             Оформлення проекту

Взагалі, про оформлення проекту йдеться вже під час другого етапу реалізації. На момент святкування Дня Святого Миколая класні кімнати вже прикрашені.

Коридори, холи та сходові площадки прикрашаються малюнками та розфарбованими розмальовками на новорічну тематику.

1.5.             Реалізація проекту

Спираючись на те, що вся специфіка свята полягає в тому, що слухняні діти зранку отримують від класного керівника солодощі – подарунки від Святого Миколая, а неслухняні – різки від Антипки, воно повинно відбутися в усіх класах протягом першого уроку.

РОЗДІЛ ІІ. ХІД СВЯТА

  1. Актори входять до класу
  2. Інсценування історії про Святого Миколая
  3. Роздача гостинців

Свято Миколая

Входять зірочки

1 зірочка

Ми-зірки ясні

Злетіли з високості

Подивитись, як в Украіні

Чекають святого Миколая в гості

2 зірочка

Люба зірочка-сестриця,

Ніч сьогодні-справжня чарівниця

Нам з тобою спати

Зовсім не годиться

1 зірочка

Як затанцюють за вікном сніжинки

І білим килимом укриють край,

То знай, що до Данила і Алінки

Святий приходить з неба Миколай

2 зірочка

З ним-янголи, мов голуб'яток зграя

І кожен-з зіркою на ясному чолі

А у санках Святого Миколая-

Пакуночки великі і малі

1 зірочка

То в руки дасть, то серед ночі тихо

Під подушку дарунок покладе

Малий дарунок на велику втіху

І далі подарунки понесе

Дзвенить дзвіночок за дверима

2 зірочка

Сів вже в санях Миколай

В шубі й теплих рукавицях

‘’Гей, янголе, поганяй,

Щоб на землю не спізниться’’

1 зірочка

Сріблом сяє з неба путь,

Миготять зірки, мов іскри,

Коні вихором несуть-

Ще скоріш несеться звістка

Входять Янголи

Янгол

Вістка чемним діточкам,

Що ждуть гостя нетерпляче

‘’Дітки, радість буде вам

Хто нечемним був, хай плаче!''

Гуркіт за дверима . Входить Молодший Антипко

Антипко(жаліється):

Що ж тепер мені робити?

Так болять мені копита,

Ледве вже волочу іх

Всім старим чортам на сміх.

У старих чортів робота

Гарна, легка, безтурботна.

Дав горілки-і готово:

Зразу ж дядьки гонорові

Посваряться і поб’ються,

А чорти собі сміються.

Ну а я, Антипко бідний,

Аби стати чортом гідним ,

Цілий день з дітьми гасаю

І на збитки намовляю.

Всі гріхи до книжки пишу,

Без уваги не залишу.

Тож сваріться, любі діти,

В пеклі будете горіти.

Входить Старий Чорт, тримаючи різки.

Чорт:

Наламав я різок гарних

Для нечемних, неохайних,

Неслухняних, злих діток,

Поскладаю у куток.

Я вже добре поклопочу-

У воді солоній змочу!

Ох, нахльостаю щосили

І брехливих, і лінивих!

Знов дзвони за дверима

1 Янгол:

За горами, за лісами

Їдуть-їдуть дивні сани.

І викрешують копита,

Сріблом сяючим підбиті,

В зоряній височині

Метеори вогняні!

2 Янгол:

Зустрічайте Миколая!

Він вас всих чудово знає.

Разом з вами порадіє,

Подарує вам надію.

Миколай з небес весь час

Бачить кожного із вас.

1 Янгол:

Всі чекають Миколая,

Всі на світі-кожний край,

Та не кожний, мабуть, знає,

Хто ж то-добрий Миколай.

Янгол читає історію :

Свято Миколая у Київську Русь прийшло у 1088-1089 роках за часів Всеволода Ярославича.

Історія свідчить, що Миколай жив за часів імператора Костянтина у 1V ст.і був архієпископом у Мирах в Лікії (Мала Азія)

Народився він у багатій сім’ї і зріс дуже доброю і чуйною до чужої біди людиною. По смерті батьків він став спадкоємцем великого багатства, яке повністю віддав бідним та калікам.

Як щедрий Бог із небес, він часто заходив до помешкання багатодітних чи хворих людей і обдаровував їх.

Після смерті його було визнано святим, а мощі його в 1087 році перенесено у мсто Бар, що в Італії, де їх і було перезаховано.

І от з того часу у день Янгола Святого Миколая 19 грудня, ми маємо улюблене всіма свято.

Народні легенди й перекази оповідають, що Святий Миколай боронить людей від стихійного лиха, а найбільш-на воді. Тому і мали всі одеські рибалки, як виходили у море, при собі образ Святого Миколая.

 

А на Харківщині збереглася ось така легенда.

Янголи та Зірочки розповідають легенду.

1 Зірочка:

Це було уже давненько,
Як були всі люди щирі,
Ще коли у всьому світі
По землі святі ходили.

2 Зірочка:

Якось раз Святий Микола

І Касян у білих шатах

В рай вертались через поле,

Щоби Богу розказати,

Як вони у світі людям

Божу ласку подавали.

1 Янгол:

Як-то немічних, болящих

І нещасних потішали.

А якраз у тому часі

Жнива люди покінчили

Й золоті снопи пшениці

До своїх стодол возили.

2 Янгол:

Та одному при дорозі

Вісь у возі поламалась,

І важкі снопи пшениці

Геть із воза позсувались.

1 Янгол:

Б’ється,  б’ється дід старенький,
Хоче вісь ту поладнати,
Але годі!Де ж старому

Віз самому підійняти?

2 Янгол:

От Святому Миколаю

Стало жаль старого:”Лихо!

Поможімо підняти воза, ”-

До Касяна каже стиха.

Чорт:

Та Святий Касян не хоче

Навіть ближче приступити,

Щоб свою одежу білу

У багні не забруднити.

Антипко:

Як до Бога повернуся,

Знечестивши білі шати?

Бо ж Господь святу одежу

Наказав нам шанувати?!”

1 Янгол:

А Святому Миколаю

Жаль було старого дуже:

Допоміг підняти воза.

Хоч умазався-байдуже!

2 Янгол:

От прийшли вони до раю.

А Господь усе те бачив

Та й питає: «Що це ,Отче,

Забруднив ти шати наче?”

1 Янгол:

Зажуривсь Святий Микола

І не знає, що сказати,

Лиш промовив тихо:  «Боже,

Мусив діда рятувати»

1 Янгол:

І сказав Господь, ласкаво

Позирнувши йому в вічі:

«Шануватимуть Миколу

З цього часу на рік двічі.

А тебе, Святий Касяне,

Хоч зберіг ти чисті шати,

Раз один в чотири роки

Будуть люди шанувати!”

Заходить Святий Миколай

1 Янгол:

Святий отче Миколаю, не будемо по хатах ходити. Тут, у цій господі, я бачу зібралися з усієї околиці.

Миколай:

Добридень, добридень, мої любі! А й справді скільки вас тут зібралося! Та гостинчиків на всіх вистачить А чи добре ви поводились цей рік? Чи добре вчитесь? Чи не ледарюєте? Як себе почуваєте? Чи всі заробили гостинчика від мене? Чи різочки від Антипки?

 

Чорт та Антипка один поперед одного розповідають Миколаю погане про дітей(не робить уроки, дурить вчителів, не слухає тренера…)

 

Миколай:

Та я гадаю, що вони виправляться і в новому році будуть поводитися краще. Янголи, допоможіть мені роздати гостинчики.

Янголи та Святий Миколай роздають гостинці дітям, відганяючи антипок, які хочуть “пригостити” різками.

 

Миколай:

Між собою, любі друзі, в згоді проживайте, батьків, вчителів, вихователів, тренерів слухайтесь. Старших поважайте. Всі до книжки, до науки беріться скоренько, учіться гарненько. Не робіть нікому кривди. Живіть як розумні люди на цім божім світі. А нам вже час. Прощавайте. Дожидайте мене на той рік.

ВИСНОВКИ

Вважаю це свято доцільним, навіть необхідним саме в нашому навчальному закладі.

Цей захід робить дітей добрішими, уважнішими один до одного, до учителів. Безумовно, йде формування естетичних почуттів, формується образне та асоціативне мислення, розвивається фантазія. Формує він і літературні смаки.

Захід змушує й вчителів та вихователів побачити дітей в іншому світлі, часто несподіваному для дорослих. Деякі актори стають невпізнаними під час гри, настільки входять в образ. Та, якщо чесно, це більш відноситься до Чорта та Антипки, ніж до Янголів та Зірочок.

Також розвиваються такі необхідні для сучасних дітей навички критичного відбору інформації. У деяких дітей відбувається переоцінка цінностей.

 

 

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку