Позакласний захід "Озеро чарівних фарб", 3-4кл.

Про матеріал

Мета. Повторити та закріпити мистецькі терміни, ознайомитись з деякими картинами художників та картинами в техніці «плямографія» В.В. Кандінського.

Розвивати інтерес, емоційний відгук на твори образотворчого мистецтва, відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати та висловлювати власну думку, фантазію, творчі здібності, бажання бути щасливими та створювати позитивний настрій .

Виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, позитивні взаємини між учнями, почуття дружби та відповідальності.

Очікувані результати. Керувати мистецькими термінами, намагатись робити своє життя та життя інших людей яскравим та позитивним.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОЗЕРО ЧАРІВНИХ ФАРБ

Номер слайду 2

МАЙСТЕРНІ МИТЦІВ

Номер слайду 3

КАРТИННА ГАЛЕРЕЯ

Номер слайду 4

СЛОВНИЧОК МИСТЕЦЬКИХ ТЕРМІНІВ ОЛІВЦІ ГУАШ АКВАРЕЛЬ ПАЛІТРА ЕТЮДНИК

Номер слайду 5

ВИДИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ГРАФІКА ЖИВОПИС СКУЛЬПТУРА АРХІТЕКТУРА ВИТИНАНКА МОЗАЇКА НАТЮРМОРТ АПЛІКАЦІЯ КОЛАЖ ДЕКОРАТИВНО – ПРИКЛАДНЕ МИСТЕЦТВО

Номер слайду 6

ЗОБРАЖАЛЬНІ ТЕХНІКИ НАБРИЗКОМ (АЕРОГРАФІЯ) ПУАНТИЛІЗМ ПЛЯМОГРАФІЯ НИТКОГРАФІЯ МАЛЮВАННЯ ПАЛЬЧИКАМИ, ДОЛОНЬКАМИ… ВІДБИТОК ПАРОЛОНОМ ТОЩО

Номер слайду 7

КОЛЬОРОЗНАВСТВО КОЛІРНА ГАМА ХРОМАТИЧНІ КОЛЬОРИ АХРОМАТИЧНІ КОЛЬОРИ ТЕПЛІ ВІДТІНКИ ХОЛОДНІ ВІДТІНКИ

Номер слайду 8

КОЛЬОРИ ЩАСТЯ

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

КОЛЬОРОВІ СНИ

Номер слайду 12

ВАСИЛЬ ВАСИЛЬОВИЧ КАНДІНСЬКИЙ

Номер слайду 13

Номер слайду 14

МОСКВА

Номер слайду 15

ФУГА

Номер слайду 16

РАЗЛИЧНЫЕ ПРОИСШЕСТВИЯ

Перегляд файлу

                  ГРА – ПОДОРОЖ ПО КРАЇНІ ДОБРА

Стежка «Озеро чарівних фарб»

Мета.  Повторити та закріпити мистецькі терміни, ознайомитись з деякими картинами художників та картинами в техніці «плямографія» В.В. Кандінського.

Розвивати інтерес, емоційний відгук на твори образотворчого мистецтва,  відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати та висловлювати власну думку, фантазію, творчі здібності, бажання бути щасливими та створювати позитивний настрій .

Виховувати  естетичне сприйняття навколишнього світу, позитивні взаємини між учнями, почуття дружби та відповідальності.

Очікувані результати. Керувати мистецькими термінами, намагатись робити своє життя та життя інших людей яскравим та позитивним.

Обладнання. Презентації, чисті аркуші паперу та олівці у кожного учня, виставка робіт учнів, карта гри – подорожі, мультимедійна дошка.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        Учасники гри

                                                                                   

                              Учитель                             ПІДГОТОВЧА                                 Учні

                                                                        РОБОТА

                -  участь в організаційному                                                                            - організаційне засідання щодо                               

                    засіданні класу по                                                                                          підготовки до гри – подорожі по                                                

                   підготовці та проведенню гри;                                                                      країні Добра;

                -  розробка завдань та розподіл                                                                      - складання словничка мистецьких

                   доручень;                                                                                                          термінів;

                -  підготовка казки «Кольорові сни»;                                                            -  повторення раніше пройденого

                -  допомога учням в створенні                                                                           матеріалу з образотворчого

                   малюнків в техніці «плямографія»                                                                 мистецтва;

                                                                                                                                           -  підготовка виставки робіт учнів

                                                                                                                                               «Кольорові сни».  

 

Форма проведення

Вступне слово вчителя

ЗУПИНКИ ГРИ - ПОДОРОЖІ

д/з

Огляд літератури « У світі мистецтва»

Список літератури

Майстерня митців

Картинна галерея

Словничок мистецьких термінів

Кольори щастя

Кольорові сни

Малюнок на тему «І живе калина на папері»

ГРА - ПОДОРО


ХІД ГРИ - ПОДОРОЖІ

 

1. Вступна частина

- Діти, сьогодні ми з вами відправимось в цікаву подорож по озеру. Але це не просте озеро, а Озеро Чарівних Фарб. Отже взяли гарний настрій, посмішку, сідаємо в наш корабель і в подорож. (слайд 1)

 

2. Основна частина

І зупинка «Майстерні митців» (слайд 2)

- Діти, протягом року ми з вами відвідували різноманітні майстерні художників. Давайте спробуємо за допомогою міні - вікторини пригадати в яких майстернях ми побували.

1. В якій майстерні зображують предмети і явища за допомогою фарб, поєднують кольори. (майстерня живописця).

2. Створювання зображень за допомогою контурних ліній, штрихування. Малюють простим олівцем, тушшю, крейдою, гелевою ручкою. (майстерня графіка).

3. В цій майстерні виготовляють скульптури, пам’ятники, статуї тощо з глини, пластиліну та іншого матеріалу. (майстерня скульптора).

4. Виготовлення мережива, декору, розписування стін роблять в майстерні… (майстерня декоративно-ужиткового мистецтва).

5.  А які гарні різьблені тарілки стоять на поличках цієї майстерні.(майстерня різьбяра).

6. Гарні сорочки та рушники оздоблюють яскравими орнаментами в майстерні….(майстерня вишивальниці).

7.  В цій майстерні виготовляють посуд.(майстерня кераміста).

- Молодці, діти. Ми побували в багатьох майстернях художників та багато чому навчились самі.

 

 

ІІ зупинка «Картинна галерея» (слайд 3)

- Діти, зараз ми з вами відвідаємо картинну галерею і подивимось роботи художників. (презентація)

- Картини яких художників вам найбільше сподобались?

- Що художники передають в своїх картинах? (не просто зображають життя, а передають свій настрій та ставлення до того, що вони зображають, настрій тощо)

 

ІІІ зупинка « Словничок мистецьких термінів» (слайд 4)

  •       Діти, давайте пригадаємо, а чим малюють художники? (фарбами, олівцями тощо)

(терміни виводяться на екран, а діти кажуть їх значення) (слайд 5)

Олівці — це грифелі, одягнені в дерев'яні «мундирчики». Гри­фель містить графіт, змішаний із глиною.

Гуаш густа непрозора фарба, її кольори можуть перекривати один одного. У порівнянні з аквареллю вона більш бархатиста.

Акварель прозора водяна фарба.

Палітра це біла пластина, яка не пропускає воду і на якій роз­водять і змішують фарби.

Етюдник – невелика дошка, на якій художник розміщує папір, полотно, коли малює етюди, картини.

- Які є види образотворчого мистецтва? (слайд 6)

Графіка – мистецтво зображення предметів лініями та штрихами.

Живопис – зображення предметів і явищ за допомогою фарб.

Скульптура – твори мистецтва, що мають об’ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів.

Архітектура – мистецтво створювати будівлі.

Декоративно – прикладне мистецтво – предмети побуту, які мають не тільки практичне, а й естетичне значення.

Витинанка – декоративні зображення й орнаменти, ажурно вирізані з білого або кольорового паперу.

Мозаїка – орнаментальне зображення, виконане із частин одного або кількох різнокольорових матеріалів.

Натюрморт – зображення речей щоденного вжитку, фруктів, овочів, квітів та інших неживих предметів.

Аплікація – створення художніх зображень шляхом наклеювання, нашивання на тканину або папір різнобарвних шматочків яких – небудь матеріалів.

Колаж – твір образотворчого мистецтва, виконаний способом наклеювання різних матеріалів на єдину основу.

  •                 Які ви знаєте зображальні техніки? (слайд 7)

Набризком (аерографія) – створення зображення забризкуванням за допомогою зубної щітки

Пуантилізм – створення зображення окремими мазками правильної форми, крапками або прямокутниками.

Плямографія – це різновид графічної техніки, в якій малюнок виконується рідкими фарбами (чи тушшю, чорнилами). За допомогою плямографії можна отримати оригінальні зображення дерев, звірів, казкових і фантастичних  персонажів.

Ниткографія – створення зображення за допомогою ниток.

Малювання пальчиками.

Малювання долонькою.

Відбиток поролоном.

- А що ви знаєте  про кольори? (слайд 8)

Кольорознавство -  наука про кольори.

Колірна гама - якщо на картині переважає один колір і його відтінки.

Хроматичні кольори -  жовтий, червоний і синій – це основні кольори. До хроматичних належать також усі інші кольори, які мають назву похідні кольори.

Ахроматичні кольори - ті кольори та відтінки, які позбавлені кольору. Білі, сірі та чорні кольори.

Теплі кольори нагадують вогонь – це відтінки жовтого, червоного.

Холодні відтінки – це синій і фіолетовий кольори, які нагадують лід.

 

 

ІV зупинка « Кольори щастя»  (слайд 9)

Жив на світі Художник. Багато років підряд кожного ранку приходив він у свою майстерню. Брав палітру, фарби і починав працювати. Працював так захоплено, що не помічав, як темніло за вікном.

Сьогодні вранці, як завжди, Художник прийшов у свою майстерню. Поставив холст на мольберт, взяв фарби, палітру і задумався. Настрій у нього був чудовий. І Художник зобразив казкової краси місто. Від усіх інших казкових міст воно відрізнялося тим, що було надзвичайно яскравим. Серед різнокольорових будинків, вулиць, площ і садків художник помістив фонтани, в яких заграли веселки. Зобразив він дітей і дорослих, які дуже любили малювати і любили своє рідне місто.

Художник вийшов з майстерні тоді, коли за вікном було вже темно. Як тільки він зачинив двері, сталося неймовірне. Місто на мольберті почало перетворюватися в справжнє! Все в ньому ожило, заграло. Дорослі і діти почали малювати. Від цього місто стало ще кращим. Жителі назвали своє улюблене місто по - особливому. А яку назву обрали, дізнаєтеся із загадки.

Загадка

Вийшла звідкись гарна дівка

На ній стрічка - семицвітка,

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала.                               (Веселка)

Назвали вони своє місто – Містом Тисячі Веселок.

        (слайд 10)

  • Діти, а скільки кольорів має веселка?(сім)
  • Які це кольори?

          (слайд 11)

  • Кажуть, що число сім – магічне. Як ви гадаєте, чому?(багато чого позначено числом сім:
  • Сім днів у тижні;
  • Сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість;
  • Є сім чудес світу;
  • Від щастя людина буває на сьомому небі)
  • Ще багато чого іншого позначається числом сім. Саме тому воно і є магічним. Тому, особисто мені, подобається веселка, у якій виграє сім дивовижних кольорів. Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку. А ще, мені здається, що є сім кольорів щастя.  Діти, а ви як думаєте? (відповіді учнів)
  • Зараз кожен з вас спробує намалювати свою веселку щастя. Візьміть листочки паперу та кольорові олівці. Ви будете вибирати той колір веселки, який вважаєте за потрібний. Будьте уважні та включайте свою уяву.

Перший колір щастя – це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному з нас найбільше – життя! А тепер виберіть з веселки колір, яким змалюєте це найбільше щастя – жити! (діти малюють дугу своїм кольором)

Другий колір щастя – бачити навколишній світ у різнобарв’ї, у формах і кольорах, рухах і спокої.  Все це можна побачити очима, а як тільки закриєте очі – одразу зникнуть усі кольори і стане темно і страшно. Виберіть колір. (діти малюють дугу своїм кольором)

Третій колір щастя – це можливість чути багатоголосний світ!  Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів і ви зрозумієте, яке щастя – чути світ! Виберіть і для цього дива свій колір. (діти малюють дугу своїм кольором)

Четвертий колір щастя – це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці – теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. Це повинен бути дуже теплий колір, виберіть його, бо ж як прожити на світі без тепла? (діти малюють дугу своїм кольором)

П’ятий колір щастя – це здатність відчувати запахи: запах рідної оселі, соснового лісу, аромати квітів і скошеної трави, теплого молока і рідної школи. У цьому кольорі стільки любові й радості, бо ж ми вдихаємо свіжий аромат весни і перших квітів. А тепер уявіть на хвильку, що все це щезло і вже нічого не пахне… Ви уявляєте яким би став світ? І я не уявляю. Тому виберіть і для цього щастя свій колір. (діти малюють дугу своїм кольором)

Шостий колір щастя – це смак. Так – так, якби його не було, то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів і гіркого смаку редьки, солоного і кислого, приємного і не дуже. Ось яке ми маємо щастя. Візьміть з веселки і для цього щастя свій колір. (діти малюють дугу своїм кольором)

Сьомий колір щастя – це здійснені наші мрії. Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно відбулося! І раптом – мрія стає реальністю, вона здійснюється – оце щастя! Тоді у людини, ніби крила виростають. Вона – щаслива! Візьміть з веселки і для цього щастя колір. (діти малюють дугу своїм кольором)

  • А тепер поправте свою веселку щастя олівцями. Хоч кольори на ваших веселках розташовані, можливо, і не в такому порядку, як у справжньої веселки, але вони дивовижні і чарівні, бо теж мають магічне число кольорів - сім, правда?
  • То ж скажіть, діти, що таке щастя для вас? Як ви уявляєте своє щастя?(відповіді дітей).
  • Нехай веселка щастя кожного з вас, дійсно принесе вам багато радості та щастя.

V зупинка «Кольорові сни»   (слайд 12)

Огляд і виставка робіт учнів

- Діти, а ще можна відчути себе щасливим, коли в тебе щось вийшло. Ви згодні зі мною?

- Скажіть, а можна за допомогою малюнка створити позитивний настрій у оточуючих людей?(відповіді і роздуми дітей)

- Ось і ми на попередньому уроці спробували створити позитивний, навіть казково-фантастичний настрій, спробувавши намалювати картини за допомогою зображальної техніки – плямографії. Але перед тим, як ми подивимось, що в вас вийшло, я хочу ознайомити вас з картинами Василя Васильовича Кандінського, який теж малював  в техніці «плямографія».

(слайд 13 - 16)

 – Огляд виставки робіт учнів «Кольорові сни» (на дошці)

3.  Підсумок позакласної години

  • Діти, сьогодні ми пригадали мистецькі терміни, якими користуємось на уроках образотворчого мистецтва
  • А де ми побували і що побачили? (побували в картинній  галереї, побачили багато картин різних художників)
  • Також кожен з вас створив свою веселку щастя, яка буде радувати вас та підбадьорювати.
  •  А ще, ви самі, як справжні митці, створили виставку своїх фантастичних робіт. Молодці!

4. Домашнє завдання.

- А домашнє завдання для вас буде дуже – дуже складне: розвивати свої 

  творчі здібності, не боятись фантазувати та намагатись якомога частіше

  створювати гарний настрій для себе та оточуючих;

- намалювати малюнок на тему: «І живе калина на папері».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1.  Антонович Є.А., Процвів В.І., Свид С.П. Художні техніки у школі. - К.,1997.

2. Анцибол М. М. Особенности организации педагогического процесса в навчальних классах с продленным днем.-М.: Просвещение, 1990.- 159с.

3. Барышева Т. А. Психологические особенности эмоциональных  отношений младших школьников к музикальним текстам: Автореф... канд.. псих. наук.-Л., 1989. - 24с.

4. Бєлкіна Е. В. Вчимося бачити прекрасне. - К.: 2000, Ратибор, 1996. - 74с.   

5. Вышинская Т.Н. Уроки рисования в младших классах. - Д.:ПКФ "БАО", 1998. - 96с.

6. Кириченко  М. А. Образотворче  мистецтво.  3(2) . – К.: Освіта, 1996.  

7. Кириченко М. А., Кириченко І.М. Основи образотворчої грамоти: Навчальний посібник. -2-ге вид., перероб. і допов. -К.: Вища школа, 2002.-190с.

8. Коновець С.В. Образотворче мистецтво в початковій школі. Метод. посіб. – К., 2000. – 80с.

9. Котляр  в. П.  Основи образотворчого  мистецтва  і  методика  художнього виховання дітей: Навчальний  посібник. – К.:  Кондор, 2006. – 200с..

10. Любарська Л. М.  Образотворче  мистецтво. 2 кл. – К., 2003. – 127с.

11. Любарська  Л. М.  Образотворче  мистецтво. 3 кл. – К.,  2004. -  112с.

12. Любарська  Л. М.  Образотворче  мистецтво.4 кл. –К.,  2004. – 160с.

13. Масол  Л. М.  Методика  навчання  мистецтва  у  початковіх  школі:  Посібник  для  вчителів /Л. М. Масол,  О. В. Гайдамака,  Е.В.Бєлкіна,  О. В. Калініченко,  І. В. Рудчеко. – Х.:  Веста: Видавництво”Ранок”,  2006. – 256с. 

14. Никало  С.  Мистецтвознавство:  Короткий  тлумачний  словник. – К.,1999.

15. Пасічний  А. М.  Образотворче  мистецтво.  Словник – довідник. – Т.:  Навчальна  книга – Богдан,  2003. – 216с.

16. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Навч.-метод. посіб. /За ред.. Пометун О.І. – К.: Вид-во А.С.К., 2004. – 192 с.

17. Чєн Н.В. Нетрадиційні техніки зображення: Навч.-метод. посіб. – Харків: Скорпіон, 2007. – 48с.

18. Яремків М. Композиція: творчі основи зображення. Навч. посіб. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. – 112с.

19. Інтернет ресурси.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
28 червня 2018
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку